ایمپلنت بدون استرس

ایمپلنت بدون درد
دسامبر 2, 2022
ایمپلنت بدون استرس

در کشور ما ۹۰ درصد از ایمپلنت‌های دندان با استفاده از روش‌های سنتی انجام می‌شود. به گونه‌ای که لثه به طور کامل توسط پزشک برش داده شده و ایمپلنت در درون لثه جایگزاری می‌شود. امروزه انجام ایمپلنت بدون استرس، آرزوی اکثر بیماران است.

امّا به تازگی روش‌های جدیدی برای ایمپلنت دندان به وجود آمده که بدون درد و جراحی می‌باشد. استفاده از این روش‌ها هیچ گونه استرسی را برای بیمار نخواهد داشت.

ایمپلنت بدون استرس و جراحی

ایمپلنت‌ها قطعاتی به شکل پیچ و از جنس تیتانیوم می‌باشند و هر روز نیز در حال ارتقاء و بهبود هستند. این قطعات به شکل استوانه بوده و بدون درد و استرس و حتّی بدون جراحی در لثه‌ی فرد کاشته می‌شود.

بعد از قرار گرفتن پایه ایمپلنت در دهان فرد و گذشت مدّت زمان مشخص در فک بیمار استخوان‌سازی انجام می‌شود و این پایه همانند یک ریشه در لثه فرد حالتی طبیعی پیدا می‌کند.

بعد از گذر از این مرحله قالب گیری تاج دندان انجام می‌شود. پس از ساخت دندان در مراکز مرتبط، متناسب با دهان و شکل دندان‌های بیمار دندان پزشک دندان را بر روی پایه‌ی ایمپلنت نصب می‌نماید.

ایمپلنت‌های بدون درد و استرس امروزه با استفاده از روش دیجیتال و به شکل پانچ و یا لیزر انجام می‌شود. ایمپلنت‌های دیجیتال تنها در مرحله برش لثه و قرار دادن ایمپلنت با روش‌های سنتّی متفاوت می‌باشد.

ایمپلنت بدون استرس به روش پانچ

در این گونه ایمپلنت‌های بدون استرس، بدون درد و بدون جراحی پزشک تنها لثه را سوراخ می‌کند و بر روی لثه دریل کاری صورت می‌گیرد. سپس پایه‌ی ایمپلنت در داخل این سوراخ قرار می‌گیرد. با استفاده از این روش نیازی به برش لثه و بخیه زدن نیست.

ایمپلنت کره‌ای مگاژن

اگر بیمار بافت نرم و سخت خوبی داشته باشد. ایمپلنت دندان با کمترین میزان درد و خون ریزی بوده و استرسی را به بیمار وارد نخواهد کرد. در این روش خون‌رسانی به بافت اطراف ایمپلنت بهتر بوده و در نهایت زخم راحت‌تر جوش می‌خورد.

در روش پانچ، لثه به طور کامل شکافته نمی‌شود و از طریق اسکن تراکم استخوان‌ها و همچنین محل قرار گیری ایمپلنت توسط پزشک مشخص می‌شود.

ایمپلنت بدون استرس به روش لیزر

لیزر نیز یک روش کم تهاجمی و در عین حال بسیار کارآمد می‌باشد و بسیار راحت‌تر از روش‌های معمول و سنّتی است. اشعه‌ی لیزر برخلاف نور‌های معمولی که در تمامی جهات پراکنده می‌شوند. فقط بر روی یک نقطه متمرکز بوده و دارای طول موج مشخصی است. این پرتوی لیزر دارای شدّت بسیار بالایی است. زمانی که لیزر بر روی یک نقطه متمرکز شود.

مانند یک چاقوی تیز جراحی عمل کرده و برای جراحی‌های دندان بسیار مناسب می‌باشد. حتّی می‌توان از آن به عنوان جایگزینی برای دریل استفاده کرد. استفاده از لیزر برای ایمپلنت دندان نه تنها درد و خونریزی را حین انجام کار تا حد بسیار زیادی کاهش داده؛ بلکه احتمال عفونت زخم و درد بعد از انجام ایمپلنت را نیز کاهش می‌دهد.

کاندیدهای مناسب برای انجام ایمپلنت­ های دیجیتال و بدون استرس

ایمپلنت دیجیتال بدون استرس

استفاده از روش‌های دیجیتال که شامل روش پانچ و لیزر می‌باشد. بسیار مناسب برای افرادی است که در حین انجام ایمپلنت استرس داشته و یا می‌ترسند. این روش‌ها همچنین برای کسانی که نیاز فوری به روکش دندان دارند و یا عرض استخوان کمی دارند.

ایمپلنت کره‌ای بهتر است یا ایمپلنت سوئیسی؟

بسیار کارآمد است و می‌توان از این دو روش به عنوان بهترین روش‌ها برای بیماران دیابتی و افراد سیگاری نام برد.

مزایای روش­های ایمپلنت دیجیتال بدون استرس

از جمله مزایای روش پانچ و لیزر می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کاهش خون ریزی بعد از کاشت دندان
  • کاهش تورم
  • کاهش درد
  • استفاده از غذای معمولی بعد از کاشت دندان
  • انجام تمامی کارهای روزمره بعد از ایمپلنت دندان
  • حفظ لثه بین دندان
  • کاهش استرس بیمار

یکی از دلایل اصلی که افراد انجام خدمات دندان پزشکی را به تعویق می‌اندازند. ترس و استرس آن‌ها برای انجام کارهای دندان پزشکی می‌باشد.

ایمپلنت دندان با روش‌های دیجیتال به دلیل کاهش درد و دوران نقاهت بعد از عمل باعث شده تا افراد استرس کمتری داشته باشند و همچنین انجام بی‌حسی در حین ایمپلنت در صورت لزوم نیز خود می‌تواند؛ درد بیمار را به طور کلی از بین برده و در نهایت استرس بیمار را به حداقل برساند.

اهمیت تبحّر و تجربه پزشک در کنترل استرس

اگر چه امروزه به واسطه‌ی پیش رفت تکنولوژی انجام ایمپلنت بسیار دقیق؛ با کم‌ترین میزان جراحت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد. به گونه‌ای که بیمار اصلاً دچار اذیّت و آزار جدّی قرار نمی‌گیرد.

امّا به هر حال قرار گرفتن بیمار در محیط مطب، ترس‌های احتمالی و ناآشنایی با فرآیند انجام کار می‌تواند؛ باعث ناآرامی و استرس بیمار گردد.

در چنین شرایطی نقش پزشک در اطمینان بخشی به بیمار و آرام کردن شرایط بسیار مهم است. چرا که در صورتی که بیمار دچار استرس باشد. می‌تواند باعث افزایش فشار و تنش بر روی پزشک شود و مخاطرات جدّی ایجاد نماید.

بهترین برند ایمپلنت کره ای

در این شرایط پزشک باید به بیمار دلگرمی داده و با آشنا کردن بیمار با فرآیند انجام کار و حتّی صحبت کردن مداوم با بیمار استرس بیمار به حداقل برساند. بنابراین حتماً از پزشکان با تجربه و متبحّر برای انجام ایمپلنت استفاده نمایید. یک پزشک خوب می­تواند تجربه ایمپلنت بدون استرس را برای بیمار رقم بزند.

شاید انجام ایمپلنت دندان برای شما استرس‌زا باشد. امّا پیشرفت تکنولوژی، کاهش زمان انجام ایمپلنت و کاهش درد و خون ریزی سبب شده تا انجام ایمپلنت برای شما بسیار کم تنش‌تر نسبت به قبل باشد.

در این بین سعی کنید تا برای انجام ایمپلنت نزد پزشک متخصص و متبحّر در این زمینه بروید تا انجام ایمپلنت به نحو احسن صورت گیرد. پزشکان با تجربه کمتر با موضوعات جدید روبرو می‌شوند و بنابراین احتمال دست پاچگی یا انجام نادرست ایمپلنت در آن‌ها به شدّت کاهش پیدا می‌کند.