ایمپلنت بدون خون ریزی

تفاوت متخصص ایمپلنت با دندان پزشک
تفاوت متخصص ایمپلنت با دندان پزشک
سپتامبر 11, 2022
ایمپلنت بدون استرس
ایمپلنت بدون استرس
دسامبر 2, 2022
نمایش همه
ایمپلنت بدون خونریزی

 هر فرد در طول زندگی خود ممکن است. به دلیل تصادف، ضربه و یا خرابی، دندان‌های خود را از دست دهد. ایمپلنت بدون خون ریزی دندان یکی از بهترین روش‌های ممکن برای جایگزین نمودن دندان‌های از دست رفته می‌باشد.

   امّا در برخی از موارد افراد به دلیل ترس از جراحی یا خون ریزی از انجام ایمپلنت خودداری می‌کنند و سعی می‌کنند؛ با جای خالی دندان خود کنار بیایند. امّا امروزه این مشکلات به حداقل رسیده و می‌توان بدون انجام جراحی و بدون هیچ گونه خون ریزی کاشت دندان را انجام داد.

 

ایمپلنت بدون خون ریزی

   در روش‌های جدید کاشت دندان خون ریزی در حین و بعد از ایمپلنت به حداقل رسیده است. از جمله این روش‌ها می‌توان به روش پانچ و لیزر اشاره نمود.

 

شرایط لازم برای انجام ایمپلنت به روش پانچ:

   انجام ایمپلنت به شکل بدون خون ریزی باعث می‌شود. تا کم‌ترین میزان آسیب به بافت اطراف ایمپلنت وارد شود. انجام ایمپلنت دندان، بدون درد و خون ریزی بیشتر مناسب افرادی است که دارای تراکم استخوان کافی بوده و بافت لثه‌ی سالمی نیز داشته باشند.

   در کاشت دندان عرض استخوان لثه باید زیاد باشد. تا به راحتی بتوان لثه را سوراخ نمود و ایمپلنت را در محل مورد نظر قرار داد.

   ایمپلنت بدون خون ریزی باید توسط فرد متخصص انجام شود. هر چه تخصص پزشک در زمینه ایمپلنت دندان بیشتر باشد. دندان‌های کاشته شده؛ کارایی بهتری داشته و در نهایت رضایت بیمار نیز افزایش می‌یابد.

 

مراحل انجام ایمپلنت بدون خون ریزی به روش پانچ

 

  • مشخص کردن محل پانچ شدن لثه:

   در روش پانچ ابتدا موضع و محل دقیق انجام ایمپلنت با استفاده از دستگاه‌های تصویر برداری و اسکن، رادیولوژی و قالب گیری مشخص می‌شود و سپس محل مورد نظر پانچ می‌شود.

بهترین برند ایمپلنت آلمانی

   انجام ایمپلنت طبق این روش دارای سرعت بالایی بوده و خون ریزی نیز به شدّت کاهش می‌یابد. روش پانج به دقّت زیادی نیاز دارد. بهبودی در این روش برای بیمار بسیار سریع‌تر می‌باشد. در انجام ایمپلنت به روش پانچ دندان پزشک برای مشخص نمودن زاویه‌ی مناسب ایمپلنت از تصاویر سه بعدی نیز استفاده می‌نماید.

 

  • قرار دادن پایه‌ی تیتانیوم در داخل لثه:

   در مرحله‌ی دوم پایه‌ی تیتانیوم در محل پانچ شدگی قرار می‌گیرد و بعد از مدّت زمان مناسب که تقریباً سه ماه طول به طول می‌انجامد. استخوان فک با ایمپلنت دندان جوش خورده و برای نصب ایمپلنت آماده می‌شود.

 

  • قرار دادن دندان موقت برای بیمار:

   در فاصله زمان بین جوش خوردن ایمپلنت به استخوان و قرار دادن ایمپلنت دائمی دندان از یک دندان موقت استفاده می‌شود. که فرد به راحتی بتواند از آن استفاده نماید.

 

  • قالب گیری و ساخت ایمپلنت:

   بعد از جوش خوردن ایمپلنت بیمار برای قالب گیری دندان دائمی باید به دندان پزشک مراجعه نماید. دو هفته پس از انجام قالب گیری ایمپلنت آماده می‌شود.

 

  • نصب ایمپلنت دندان در محل مورد نظر:

   سپس لثه به اندازه ایمپلنت دندان برش داده می‌شود و دندان در جای خود قرار داده می‌شود. در این زمان برای محافظت از لب آن را با یک گیره‌ی پلاستیکی مخصوص نگه می‌دارند.

 

  • ترمیم محل نصب ایمپلنت:

   پس از نصب ایمپلنت دندان در محل مورد نظر شکاف ایجاد شده و توسط دستگاه‌های خاص ترمیم می‌شود. این مرحله نیازمند تجربه‌ی کافی از سوی پزشک می‌باشد.

 

ایمپلنت چینی؛ استاندارد یا غیر استاندارد؟

مزایای ایمپلنت بدون خونریزی به روش پانچ

  • کاهش عوارض در حین و بعد از ایمپلنت دندان
  • کاهش زمان انجام ایمپلنت
  • کم‌تر شدن میزان آسیب به لثه
  • جلوگیری از تحلیل استخوان

 

هزینه‌های ایمپلنت بدون خونریزی به روش پانچ

   کاشت دندان بدون درد و خونریزی از جدیدترین روش‌های کاشت محسوب می‌شود و بسته به شرایط بیمار و نوع خدمات ارائه شده؛ دارای هزینه‌های متفاوت می‌باشد.

   به طور مثال اگر بیمار برای انجام ایمپلنت دندان نیاز به جراحی پیوند استخوان نیز داشته باشد. این هزینه به سایر هزینه‌های کاشت اضافه می‌شود. بنابراین هر بیمار بسته به نیاز و شرایط خود باید در مورد هزینه‌ها با پزشک مربوطه صحبت نماید.

   یکی دیگر از روش‌های کاشت دندان بدون درد و خونریزی؛ روش ایمپلنت دندان با لیزر می‌باشد.

 

شرایط لازم برای ایمپلنت دندان با لیزر

   ایمپلنت لیزر یکی از بهترین روش‌های کاشت دندان بدون خون ریزی و درد می‌باشد و همین امر باعث شده که درمان‌های ایمپلنت لیزر به سرعت در حال گسترش باشد. لیزر ابزاری متداول برای دندان پزشکان برای بریدن و تراشیدن بافت نرم و سخت دهان می‌باشد.

 

مراحل انجام ایمپلنت بدون خون ریزی به روش لیزر

 

ایمپلنت بدون خونریزی روش لیزر

 

  • بی‌حس نمودن موضع مد نظر:

   در مرحله‌ی اول محل کاشت دندان را با استفاده از دارو تحت بی‌حسی موضعی قرار می‌دهند.

 

  • قطع کردن مخاط با لیزر:

   پس از انجام بی‌حسی متخصص با استفاده از دستگاه لیزر مخاط را قطع می‌نماید. با این کار خون ریزی در دهان ایجاد نمی‌شود و زخم سریع‌تر بهبود می‌یابد.

 

  • قرار دادن پایه‌ی ایمپلنت:

   پایه‌ی ایمپلنت توسط دندان پزشک و با استفاده از دستگاه‌های مخصوص در دهان بیمار تعبیه می‌شود.

بهترین متخصص ایمپلنت دندان

 

  • نصب تاج موقت بر روی پایه:

   تا زمان جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک دندان پزشک یک تاج موقت بر روی پایه ایمپلنت نصب می‌نماید تا بیمار به راحتی بتواند از آن استفاده کند.

 

  • نصب تاج دائمی ایمپلنت:

   پس از نصب پایه تقریبا ۳ الی ۴ ماه طول می‌کشد. تا پایه‌ی ایمپلنت جوش بخورد. پس از طی این زمان با قالب گیری و ساخت تاج ایمپلنت می‌توان تاج را بر روی پایه ایمپلنت نصب نمود.

 

مزایای ایمپلنت دندان با لیزر

  • آسیب کمتر به بافت لثه
  • کاهش و عدم خونریزی
  • کاهش خطر عفونت باکتریایی
  • بهبود سریع زخم

 

هزینه‌ی ایمپلنت بدون خون ریزی به روش لیزر

    ایمپلنت دندان اگر به صورت استاندارد انجام شود؛ عمری نامحدود دارد. میزان هزینه کاشت دندان با توجّه به نوع تجهیزات و همچنین استفاده از نوع تکنولوژی متفاوت است. بنابراین هر چه تکنولوژی به کار رفته، برای کاشت جدید‌تر و پیشرفته‌تر باشد. هزینه‌ی آن نیز افزایش می‌یابد.

ایمپلنت بدون خون ریزی یکی از روش‌های بسیار عالی برای جایگزین نمودن دندان‌های آسیب دیده می‌باشد در این روش میزان خون ریزی به حداقل رسیده و عملیات کاشت با کمترین میزان نقاهت انجام می‌شود. یکی از روش‌های انجام ایمپلنت روش پانچ می‌باشد.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *