ایمپلنت بدون درد

ایمپلنت بدون جراحی
دسامبر 2, 2022
ایمپلنت بدون درد

افراد می‌توانند؛ برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته‌ی خود از ایمپلنت بدون درد دندان استفاده نمایند. ایمپلنت دندان شبیه به دندان‌های طبیعی بیمار بوده و شخص می‌تواند تا آخر عمر از آن استفاده نماید.

برای کاشت دندان می‌توان از روش‌های همراه با حراجی و یا روش‌های بدون جراحی و درد استفاده نمود که با توجّه به نظر پزشک و بسته به شرایط بیمار انجام می‌شود.

ایمپلنت بدون درد و جراحی

ایمپلنت دندان به روش پانچ یا لیزر بدون درد بوده و پزشک در کاشت دندان از هیچ گونه برش و یا بخیه‌ای استفاده نمی‌کند. دندان پزشک برای انجام کاشت بدون درد نیازمند استفاده از دستگاه‌های پیشرفته می‌باشد.

تا بتواند محل دقیق ایجاد حفره برای ایمپلنت را مشخص نماید. در ایمپلنت دندان از یک پایۀ فلزی که دارای جنس تیتانیوم است؛ استفاده می‌شود. این پایه در نهایت در لثه و استخوان فک بیمار قرار داده می‌شود.

مزایای ایمپلنت دندان بدون درد و جراحی

از جمله مزایای کاشت دندان بدون جراحی و درد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

• درمان قابل پیش بینی و دقیق: در ایمپلنت به روش پانج و لیزر از دستگاه‌های اسکن سه بعدی استفاده می‌شود. بنابراین پزشک می‌تواند؛ به طور دقیق جای ایمپلنت را مشخص نماید.
  • کاهش زمان درمان: در این روش درمان به دلیل اینکه نیاز به برش لثه نمی‌باشد. مدّت زمان درمان تا حد زیادی کاهش یافته است.
  • قابل استفاده حتی برای افراد سیگاری: استفاده از روش جراحی باعث ایجاد زخم و بخیه در دهان افراد سیگاری می‌شود و همین امر مشکلات زیادی از جمله عفونت را برای این افراد به همراه دارد. بنابراین استفاده از روش‌های بدون جراحی برای این افراد مناسب‌تر می‌باشد.
  • دوره‌ی نقاهت کوتاه تر: در این روش نیازی به بخیه زدن و کشیدن بخیه‌ها وجود ندارد.
  • زمان بهبودی کوتاه‌تر: مدت زمان بهبودی در روش‌های بدون جراحی به دلیل‌عدم وجود زخم و برش بسیار کوتاه‌تر از روش‌های سنّتی ایمپلنت است.
  • کاهش خونریزی و درد: در روش پانچ یا لیزر خونریزی بسیار کم بوده و سریعاً رفع می‌گردد. بدون درد بودن این روش یکی از مهم‌ترین مزایای این روش محسوب می‌شود.
بهترین برند ایمپلنت آمریکایی

اقدامات لازم قبل از انجام ایمپلنت بدون درد و جراحی

انجام ایمپلنت بدون درد

• معاینه‌ی وضعیت دهان و فک توسط پزشک:

برای انجام ایمپلنت دندان بدون جراحی و درد در ابتدا لازم است؛ پزشک وضعیت دهان و دندان و استخوان فک بیمار را به خوبی بررسی نماید. پزشک پس از بررسی ضخامت و عرض استخوان به شناسایی ساختار دندان‌ها، عصب‌های تحتانی و سینوس‌ها می‌پردازد.

بعد از مشخص شدن نتایج این آزمایشات پزشک می‌تواند؛ تصمیم بگیرد که آیا متقاضی کاندید خوبی برای انجام ایمپلنت دندان است یا خیر؟

• طرح درمان:

پزشک برای هر بیمار متناسب با نیاز و شرایط خاص او طرح درمانی را ارائه می‌دهد. هر فرد بسته به شرایط و ویژگی‌هایی که دارد و همچنین نظر پزشک مربوطه می‌تواند از روش‌های سنّتی و یا روش‌های جدید ایمپلنت دندان استفاده نماید.

مراحل انجام ایمپلنت بدون درد

• بی‌حسی:

ابتدا پزشک ناحیه‌ی مدنظر برای ایمپلنت را بی‌حس می‌نماید.

• مشخص کردن مکان ایمپلنت:

دندان پزشک با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری سه بعدی مکان قرار گیری ایمپلنت دندان را مشخص می‌نمایند و در نهایت فضایی در لثه برای کاشت دندان ایجاد می‌کند.

• نصب پایه‌ی ایمپلنت:

بعد از ایجاد حفره برای قرار گیری ایمپلنت توسط پزشک پایه‌ی ایمپلنت را در آن قسمت قرار داده تا محکم بشود. پزشک در بالای پایه‌ی ایمپلنت یک تکیه گاه نیز قرار می‌دهد. تا آن را در درون دهان محکم نگه دارد.

• قالب­ گیری تاج نهایی:

در این مرحله پزشک بعد از نصب پایه، قالب گیری نهایی را انجام می‌دهد. تا تاج نهایی دندان با توجّه به قالب در لابراتور‌های دندان پزشکی ساخته شود.

• قرار دادن تاج دندان بعد از ساخت:

بعد از ساخته شدن تاج دندان پزشک تاج را مورد بررسی قرار می‌دهد. تا از کیفیّت و طراحی آن مطمئن شود. سپس تاج ساخته توسط پزشک بر روی پایه‌ی ایمپلنت نصب می‌شود.

بهترین برند ایمپلنت کره ای

کاندید مناسب برای کاشت دندان بدون درد و جراحی

هر فردی که دندان‌های خود را از دست داده است. می‌تواند ایمپلنت دندان را انجام دهد. البتّه در برخی موارد باید قبل از انجام ایمپلنت دندان چند مرحله‌ی اضافی نیز انجام شود.

وقتی دندان به هر دلیلی از دست برود. استخوان آن محل به آرامی رو به تحلیل می‌رود. امّا یک ایمپلنت زمانی موفّقیّت‌آمیز می‌باشد که استخوان کافی برای حمایت از دندان کاشت شده، وجود داشته باشد.

بنابراین هر چه بعد از دست رفتن دندان زمان بیشتری سپری شود. استخوان بیش­تر رو به تحلیل می‌رود. در این مواقع قبل از ایمپلنت دندان لازم است؛ تا پیوند استخوان فک برای متقاضی انجام شود.

مدّت زمان لازم برای بهبود دندان‌های ایمپلنت شده

ایمپلنت دندان به روش بدون درد و جراحی بسیار ساده و آسان می‌باشد. در این روش فرد به راحتی می‌تواند؛ پس از یک روز دوباره تمام فعّالیّت‌های روزانه‌ی خود را انجام دهد.

امّا زمان بهبود و پیوند ایمپلنت دندان با استخوان فک تقریباً چهار ماه طول می‌کشد. که البتّه در افراد مختلف نیز با توجّه به شرایط بدنی آن‌ها متفاوت است.

بعد از انجام پیوند ترمیم تاج دندان انجام می‌شود و تاج دندان که شبیه به دندان‌های واقعی است؛ بر روی پایه‌ی ایمپلنت نصب می‌شود.

مراقبت‌های لازم بعد از انجام ایمپلنت بدون درد

• بعد از انجام ایمپلنت تا ۲۴ ساعت نباید دهان را شست.
  • بهتر است. بعد از انجام ایمپلنت از کشیدن سیگار اجتناب نمایید.
  • تا دو هفته بعد از ایمپلنت از غذا‌های نرم استفاده نمایید.
  • اگر پزشک شما آنتی بیوتیک تجویز نمود. دوره‌ی درمان خود را کامل نمایید.
  • در زمان انجام ایمپلنت دندان بهداشت دهان و دندان خود را حفظ نمایید.
  • ۲۴ ساعت پس از ایمپلنت از دهان­شویه استفاده کنید.
با بهترین برند ایمپلنت ایتالیایی موجود در بازار ایران آشنا شوید!

از آن جایی که روش ایمپلنت دندان بسیار پیشرفته شده، میزان آسیب و جراحات به حداقل رسیده است. به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی نسبت به جایگزین نمودن دندان‌های آسیب دیده‌ی خود به روش ایمپلنت بدون درد اقدام نمایید.

مدّت زمان نقاهت در این نوع ایمپلنت یک روز بوده که بعد از آن می‌توانید به راحتی به فعّالیّت روزانه‌ی خود بپردازید.