برند های معتبر سازنده ی ایمپلنت در جهان کدامند؟

آیا ایمپلنت دندان درد دارد ؟
آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟
می 24, 2021
سن مناسب ارتودنسی دندان
سن مناسب ارتودنسی دندان
ژوئن 16, 2021
نمایش همه
برند های معتبر سازنده ی ایمپلنت در جهان

در این مقاله قصد دارم تا شما را با بهترین و معتبرترین شرکت های سازنده ی ایمپلنت در جهان آشنا کنم. در واقع قصدمان بررسی کامل هر یک از این شرکت ها و در نهایت نتیجه گیری پیرامون این موضوع است که کدام شرکت با کیفیت ترین ایمپلنت ها را در جهان عرضه می کند.


اما قبل از آن لازم می دانم کمی در باره ی ایمپلنت ها و شاخصه های یک ایمپلت با کیفیت صحبت نمایم. انتخاب و مشخص نمودن این که بهترین ایمپلنت موجود در جهان متعلق به کدام شرکت است کار بسیار دشواری است.


شرکت های متعددی در این زمینه فعالیت می کنند و هر کدام خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند. اما در یک تعبیر کلی می توان شرکتی را به عنوان یک شرکت معتبر در زمینه ایمپلت سازی مشخص نمود؛ که دارای سابقه ی دست کم ۱۰ ساله در زمینه ساخت ایمپلت های دندانی، کیفیت بالای محصول و پشتیبانی مناسب در این زمینه باشد.

 

به طور کلی اگر ایمپلنت کاشت شده در دندان حداقل ۱۰ سال کارایی مطلوب را داشته باشد؛ می توان گفت که این ایمپلت تولید شده توسط آن شرکت، از کیفیت مطلوب برخوردار بوده است. هم چنین خدمات پس از فروش مناسب که از جمله آن می توان به موجود بودن قطعات ایمپلنت در بازار اشاره نمود تا امکان تعویض قطعات در صورت خرابی یا شکستگی احتمالی ایمپلنت در دهان وجود داشته باشد.


فاکتور مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، قیمت مناسب ایمپلنت های دندانی می باشد. شرکت هایی که بتوانند ایمپلنت های با کیفیت و قیمت پایین تر تهیه کنند، معمولا در بازار پیشرو خواهند بود و آینده ی درخشان تری خواهند داشت.


اما چطور متوجه شویم کدام شرکت واقعا معتبر است و ویژگی های ذکر شده را دارد؟


معمولا شرکت های معتبر در سطح جهان تمام استاندارد های کیفیت از جمله ISO و تاییدیه ی FDA برخوردار هستند. برند های معتبر که موفق به اخذ استاندارد های جهانی شده اند، معمولا از آخرین تکنولوژی های روز دنیا برای تولید محصولات خود استفاده می کنند و هزینه ی بالایی را صرف تحقیق و پژوهش جهت ارتقا کیفیت محصولات خود می نمایند.

بنابراین عمدتا محصولات این شرکت ها نسبت به شرکت های کوچک بسیار با کیفیت تر بوده و عمر و داوم بیشتری دارد. از سوی دیگر همگامی این شرکت ها با تکنولوژی روز دندان پزشکان را نیز مجاب می کند تا برای حفظ کیفیت کارشان از این ایمپلنت ها استفاده نمایند. نکته ی مهم دیگر گارانتی محصولات و تضمین هایی است که این شرکت ها ارائه می دهند. که در شرکت های کوچک و بی نام و نشان ایمپلت سازی مشاهده نمی شود.

ایمپلنت یا بریج دندان ؟


در ادامه قصد دارم تعدادی از مطرح ترین شرکت های ایمپلت سازی جهان را خدمت شما دوستان عزیز معرفی کنم :


شرکت ایمپلنت سازی اشترومن:



به جرات می توان گفت شرکت سوئیسی اشترومن یکی از پرچمداران صنعت ایمپلت در جهان می باشد. که با اخذ استاندارهای بین المللی معتبر توانسته اعتبار بالایی بین رقبای خود به دست آورد.

 

شرکت اشترومن


شرکت اشترومن در سال ۱۹۵۴ ابتدا به عنوان یک شرکت تحقیقاتی بنا شد. این شرکت رسما فعالیت ساخت ایمپلنت را از سال ۱۹۹۰ آغاز کرد. تمام اجزای اصلی ایمپلت اشترومن در سوئیس تولید می شود.

شرکت اشترومن در حال حاضر با دو خط تولید مجزا به تولید ایمپلنت و اباتمنت می پردازد. نسل جدید ایمپلنت های این شرکت با نام Slactive به تازگی راه ی بازار شده است.شرکت اشترومن که در آمریکای شمالی تاسیس شده در واقع نخستین شعبه ی این شرکت قوی و با سابقه، خارج از مرزهای سوئیس است.

 

شرکت ایمپلنت سازی OSSTEM :

 

شرکت کره ای OSSTEM از ۱۹۹۵ فعالیت خود را آغاز نمود. این برند که از ۸ سال گذشته وارد ایران شده است، در حال حاضر دو نوع ایمپلنت اس ال ای و سی پی را ارائه می دهد. این برند دارای سه نوع فیکسچر Ca، Sa و Ba می باشد که می تواند تمام نیاز های یک دندانپزشک را تمام و کمال برطرف نماید.

 

شرکت osstem

 

این برند با نصب دستگاه های آمریکایی، سوئیسی و آلمانی یکی از بروزترین و معتبرترین ایمپلنت های دندانی را ارائه می کند. کیفیت بالای اباتمنت ها و سایر تجهیزات این برند باعث شده تا این شرکت به عنوان یکی از شرکت های محبوب بین دندان پزشکان تبدیل شود.

برند ایمپلنت سازی اشترومن در حال حاضر بدون شک برترین برند ایمپلنت سازی می باشد. که علاوه بر کیفیت بالای قطعات از برترین تکنولوژی روز دنیا بهره می برد. ولی بعد از این برند، می توان از برند OSSTEM به عنوان بهترین جایگزین نام برد. این برند مورد تایید برترین مراکز استاندارد جهانی در آمریکا بوده و تاییدیه ی دانشگاه های برتر جهان را دارد.

بهترین مرکز ایمپلنت دندان در مرزداران

در واقع برند OSSTEM یکی از برترین برند های ساخت ایمپلنت است که می تواند لذت استفاده از یک ایمپلنت به معنای واقعی کلمه، با کیفیت را به شما هدیه دهد.


شرکت ایمپلنت سازی نوبل بیوکر:



شرکت نوبل بیوکر نیز یک کمپانی سوئیسی است که از سال ۱۹۵۲ فعالیت خود را در زمینه ی ایمپلنت های دندانی آغاز نمود.

 

شرکت نوبل بیوکر

 

از نوآوری های جدید این شرکت می توان به رونمایی از ایمپلنت های سرامیکی اشاره نمود که می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای ایمپلنت های تیتانیومی باشند. دفتر این شرکت در شهر زوریخ سوئیس قرار دارد و محصولات این شرکت به کشورهای مختلف جهان صادر می شود.


شرکت ایمپلنت سازی زیمر بیومت:



این شرکت آمریکایی کار خود را در سال ۱۹۲۷ آغاز نمود. این شرکت با کیفیت بالا و تنوع زیاد در تولیدات خود، جایگاه خوبی را در بازار ایمپلنت سازی جهان پیدا کرده است. هم چنین زیمر بیومت بزرگترین شرکت ایمپلت سازی در کشور آمریکا است.

 

شرکت زیمر بیومت

 

این شرکت در سال ۲۰۰۵ میلادی با شرکت بیومت ادغام شد. از دلایل شهرت این برند آمریکایی می توان به تنوع بسیار زیاد ابانت های آن اشاره نمود که تقریبا روی هر تاج دندانی تنظیم می گردد. ایمپلنت های شرکت زیمر بیومت در دو مدل Nano Title و Osseo Title تولید می شوند.


شرکت ایمپلنت سازی آمریکایی بیوهوریزون:



شرکت آمریکایی ایمپلنت سازی بیوهوریزون از سال ۱۹۹۴ فعالیت خود را در زمینه ی ایمپلنت های دندانی آغاز نمود. این شرکت نسبت به شرکت های دیگر جوان تر بوده و سابقه ی کم تری در زمینه ی تولید ایمپلت دارد اما بهره گیری این شرکت از فارغ اتحصیلان دانشگاهی موجب شده تا ایمپلنت تولیدی آن ها بسیار مبتکرانه و همگام با علم روز باشد.

 

شرکت بیوهوریزون


تا این جا با مطرح ترین برند های ایمپلنت سازی در اروپا و آمریکا آشنا شدیم. کیفیت بالای ایمپلنت های اروپایی و آمریکایی بسیار زبان زد بوده اما وجود تحریم های متعدد علیه کشورمان و هم چنین قیمت بالای این ایمپلنت ها از دلایلی است که شاید همگان در ایران راغب به استفاده از این ایمپلنت ها نباشند.


بهترین کشور های تولید کننده ی ایمپلنت های دندانی، آمریکا و سوئیس می باشند. اما در این بین هند، تایلند، کره و حتی ایران نیز در این راه قدم گذاشته و اقدام به تولید انواع ایمپلنت های دندانی نموده اند. قیمت بسیار بالای ایمپلنت های آمریکایی و سوئیسی فرصت را برای ورود این شرکت ها در بازار ایران مهیا ساخته است.

بهترین برند ایمپلنت آلمانی


اما مهمترین سوال این است که چطور از کیفیت یک ایمپلنت می توانیم آگاه شویم؟


هر شرکتی که ایمپلنت دندان را تولید می کند، بایستی استاندارد های جهانی را اخذ نموده باشد. یکی از مهم ترین استاندارد ها استاندارد FDA آمریکا می باشد. اما معمولا ایمپلنت های دندانی توسط متخصصین و نه خود بیمار تعیین و نصب می گردد.


از آن جا که ایمپلنت های اروپایی و آمریکایی دارای قیمت بسیار بالایی است؛ استفاده از ایمپلنت های کره ای می تواند انتخاب بیماران یا پزشکان باشد. در ادامه با تعدادی از برند های ایمپلنت کره ای آشنا می شویم.


شرکت ایمپلنت سازی نیوبیوتک:



شرکت ایمپلنت سازی نیوبیوتک یکی از برند های مطرح در زمینه ساخت ایمپلنت های دندانی می باشد. این شرکت از سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را در زمینه ی ساخت ایمپلت های دیجیتالی آغاز نمود و توانست جایگاه ویژه ای را در بین شرکت های ایمپلنت سازی دنیا پیدا کند.

نکته ی بسیار قابل توجه در رابطه با ایمپلنت های دندانی شرکت نیوبیوتیک، قیمت پایین آن نسبت به برند های اروپایی و آمریکایی با وجود کیفیت بالا و تکنولوژی به روز این محصول است.

 

شرکت نیوبیوتیک

 

این شرکت علاوه بر ایمپلنت های دندانی، در عرصه مینی ایمپلنت ها نیز ورود کرده و توانسته با این تکنولوژی مراجعه ی چندین جلسه ای بیماران برای کاشت دندان و مدت زمان طولانی برای نصب پایه بعد از کشیدن دندان را به حداقل برساند. در واقع مینی ایمپلنت های این شرکت دندان پزشک را قادر می سازد تا در یک جلسه نصب پایه را انجام داده و تاج موقتی را روی آن قرار دهد.


شرکت ایمپلنت سازی دیو:

 

دیو، یکی از مطرح ترین شرکت های ایمپلنت سازی در کره است. که محصولات خود را به ۷۰ کشور جهان ارسال می کند. شرکت دیو دارای سیستم مطرح در زمینه ایمپلنت سازی می باشد. این شرکت از دو سیستم ایمپلنت در سطح استخوان و سیستم ایمپلنت دندانی در بافت لثه استفاده می کند.

 

شرکت دیو

 

مزیت بالای ایمپلنت های دندانی این شرکت کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب این ایمپلنت ها می باشد که باعث ترغیب بسیاری از بیماران و دندان پزشکان به استفاده از این ایمپلنت ها شده است.

قیمت ایمپلنت دندان


این شرکت جز معدود شرکت هایی است که ایمپلنت با سر توپی را به بازار عرضه نموده است. مزیت این ایمپلنت ها حذف یک مرحله از مراحل معمول ایمپلنت است و دندان پزشک نیازی به پیچ کردن اباتمنت نداشته و می تواند بلافاصله پس از نصب ایمپلنت سری دار توپی شکل شرکت دیو، تاج موقتی دندان را روی آن نصب نماید.


شرکت ایمپلنت سازی مگاژن:



شرکت ایمپلنت دندانی مگاژن، یکی از مطرح ترین شرکت های تولید ایمپلنت می باشد. تطابق کامل ایمپلنت های دندانی این شرکت با داندان پزشکی دیجیتال باعث شده محصولات این برند کره ای در ۹۰ کشور جهان مورد استفاده قرار گیرد.

 

شرکت مگاژن

 

این شرکت با سابقه ی سی ساله در زمینه ی تولید ایمپلنت های دندانی، برند نام آشنا و قدیمی در این زمینه محسوب می شود. اولین ایمپلنت دندانی این شرکت در سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد. ایمپلنت های دندانی این شرکت موفق شده در ۱۰ سال گذشته بالاترین استاندارد های جهانی را به خود اختصاص دهد.


از مزیت های ایمپلت دندان شرکت مگاژن به موارد زیر می توان اشاره نمود:


امکان کاشت آسان در استخوان فک و لثه بلافاصله بعد از کشیدن دندان
افزایش سطح تماس آن با استخوان جهت امکان کاشت سریع تر
پایداری بی نظیر در استخوان فک


در کل ایمپلنت های کره ای گزینه های مناسب برای افرادی است که از بودجه ی کمتری برای کاشت دندان برخوردارند میباشند و می تواند راحتی و دوام بالا را برای این بیماران به ارمغان بیاورد.

نکته ی مهم این است که در این بین ممکن است ایمپلنت های بی کیفیت چینی به جای ایمپلنت های کره ای به کار برده شود که از کیفیت پایینی برخوردار است. بنابراین برای کاشت دندان حتما سعی کنید به کلینیک های معتبر مراجعه نمایید.


در این بین لازم می دانم شما را با سه شرکت ایمپلنت سازی ایرانی نیز آشنا نمایم:


شرکت ایمپلنت سازی کیمیا کاشت:


شرکت کیمیا کاشت واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ سنندج است. لوازم و ماشین آلات این شرکت از سوئیس وارد کشور شده است. این شرکت یکی از شرکت های دانش بنیانی است که توانسته در کشور عزیزمان اقدام به تولید ایمپلنت های دندانی نماید.

بهترین برند ایمپلنت اسپانیایی در ایران چیست و چه مزایایی دارد؟

این شرکت قادر است انواع فیکسچر های تیتانیومی را تولید و به بازار عرضه نماید. شرکت کیمیا کاشت در ۳ خط تولید کیمیا ۱، کیمیا ۲ و کیمیا ۳ اقدام به تولید ایمپلنت های دندانی نموده است. در حال حاضر ایمپلنت های کیمیا ۱ هم رده ی ایمپلنت های کره ای می باشد و قیمت آن یک سوم ایمپلنت های کره ای است.

کیفیت ساخت کمیا ۲ با محصولات درجه یک اروپایی مانند سوئیس، آلمان و فرانسه قابل رقابت است و قیمتی در حدود نصف این محصولات اروپایی دارد. ایمپلنت کیمیا ۳ بالاترین کیفیت را در بین ایمپلنت های ساخت این شرکت داراست و با شرکت زیمر آمریکا قابلیت رقابت دارد.

 

شرکت ایمپلنت سازی کوشا فن پارس:


این شرکت تولید کننده ی لوازم دندان پزشکی می باشد. این شرکت با سابقه ی ۳۰ ساله خود توانسته، بسیاری از محصولات خود را به کشور های خارجی صادر نماید.

این شرکت در حال حاضر اقدام به تولید ایمپلنت های دندانی تحت لیسانس شرکت اشترومن سوئیس نموده است. کیفیت بالای این ایمپلنت ها و قیمت تمام شده ی کم این محصولات موجب شده تا بخش اعظمی از این محصولات به خارج کشور صادر شوند.


شرکت ایمپلنت سازی نیک کاشت آسیا:


این شرکت با حمایت شرکت ایمپلنت سازی ایمپلازا آلمان که یکی از تولید کنندگان مطرح ایمپلنت در جهان می باشد، توانسته محصولات خود را تحت عنوان سینا بایوتک تیب ۲ و ۳ تولید نماید.

آن چه به نظر می رسد به علت قیمت مناسب و کیفیت بالای ایمپلنت های ایرانی به زودی این محصولات می توانند جایگاه خود را در بازار ایران تثبیت نمایند.


جمع بندی کلی:


شرکت های بسیاری در زمینه ی ساخت ایمپلنت در دنیا مشغول فعالیت هستند. مطرح ترین آن ها شرکت های سوئیسی و آمریکایی می باشند. اما قیمت بالای این محصولات فرصت را برای دیگر شرکت ها نیز فراهم نموده تا بتوانند در این صنعت وارد شوند.

شرکت های کره ای با تولید ایمپلنت های با کیفیت و درجه یک و قیمت مناسب تر نسبت به برند های اروپایی و آمریکایی می توانند جایگزین مناسبی برای این ایمپلنت ها محسوب شوند. در این بین کشور عزیزمان ایران نیز دست به کار شده و ایمپلنت های با کیفیت و قابل رقابت با کشور های اروپایی را وارد بازار نموده است.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *