آیا ایمپلنت دندان باعث بوی بد دهان می شود ؟

رژیم غذایی مناسب بعد از جراحی ایمپلنت دندان
تغذیه مناسب بعد از جراحی ایمپلنت دندان
می 16, 2021
آیا ایمپلنت دندان درد دارد ؟
آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟
می 24, 2021
نمایش همه
ایا ایمپلنت باعث بوی بد دهان میشود

انجام ایمپلنت راهی عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. ایمپلنت ها مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند و کار می کنند. در ایمپلنت از پایه ای فلزی استفاده می شود و دندان های مصنوعی با جراحی به استخوان فک متصل می گردند. برخلاف پروتزها و پل ها، ایمپلنت ها در جای خود ثابت باقی می مانند تا هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن، نگران حرکت دندان های خود نباشید.

با این حال اگر از ایمپلنت ها به درستی مراقبت نشود، ممکن است مشکلاتی را به وجود آورند. یکی از این مشکلات، بوی بد دهان است. اگر بیمار پس از انجام ایمپلنت دچار بوی بد دهان شود، نه تنها باعث آزار دیگران خواهد شد بلکه خود نیز از برقراری ارتباط با مردم می ترسد. خبر خوب این است که بوی بد دهان ناشی از ایمپلنت را می توان از بین برد.

 

ایا ایمپلنت باعث بوی بد دهان میشود

 

علت بوی بد دهان پس از ایمپلنت چیست؟

 


باقیمانده غذا در ایمپلنت های شما گیر کرده است!


مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به جلوگیری از بوی بد دهان کمک می کنند. اگر تکه هایی از غذا بین دندان هایتان گیر کند، بوی وحشتناکی در دهان شما ایجاد می کند. هرچه غذا زمان بیشتری در آنجا بماند، بوی آن نیز بیشتر می شود. ایمپلنت ها نیز مانند دندان های معمولی می توانند غذا را در بین خط لثه به دام اندازند. در نتیجه، بسیار مهم است که بعد از هر وعده غذایی نخ دندان بکشید و مسواک بزنید تا مواد غذایی باقی مانده میان دندان هایتان از بین بروند.

آیا می توان برای افراد سیگاری ایمپلنت انجام داد؟


ایمپلنت های شما پلاک دارد!


ایمپلنت ها نیز همانند دندان های طبیعی ممکن است با بروز پلاک مواجه شوند. اگر دندان هایتان را مرتبا تمیز نکنید، ممکن است پلاک در دندان های شما به وجود آید و باعث بوی بد دهانتان شود. از همه مهم تر آن است که تجمع پلاک ها می توانند منجر به بیماری لثه شوند.

بیماری لثه ممکن است باعث از دست دادن ایمپلنت های شما گردد. در نتیجه، برای جلوگیری از ایجاد پلاک، تمیز نگه داشتن دندان ها در طول روز بسیار مهم است. شما می توانید با استفاده از دهان شویه و آب نمک دهانتان را مرتبا ضدعفونی کرده تا از به وجود آمدن هرگونه پلاک و در نتیجه بوی بد دهانتان جلوگیری نمایید.


ایمپلنت های شما آلوده است!


ایمپلنت ها ممکن است به دلایل مختلفی آلوده شوند. اگر ایمپلنت ها در جای خود محکم نباشند، باکتری ها در داخل ایمپلنت به راحتی رشد خواهند کرد. اگر برای از بین بردن باکتری ها زود وارد عمل نشوید، ممکن است کل ایمپلنت شما را از بین ببرند. ایمپلنت آلوده می تواند بوی بدی ایجاد کند. برای از بین بردن این بوی بد و رفع آلودگی ایمپلنت ها باید به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید.


رژیم غذایی نامعقول!


زمانیکه غذا در حال تجزیه شدن است باعث به وجود آمدن باکتری هایی می شود که بوی بدی را به وجود می آورند. همچنین مصرف بیش از حد برخی مواد غذایی مانند پیاز،پیازچه، سیر و… یکی از دلایل به وجود آمدن بوی بد در دهان، پس از انجام ایمپلنت است.

طول عمر ایمپلنت دندان



عفونت دهان!


در بیشتر موارد، بوی بد دهان در افرادی که ایمپلنت دارند، ناشی از عفونت است. به لطف پیشرفت های صورت گرفته در دندانپزشکی، می توان گفت که خود ایمپلنت هرگز دلیل عفونت نیست؛ بلکه این عفونت ها ناشی از اشتباهات خود فرد است. پس از انجام ایمپلنت، هنوز هم باید مرتبا مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید تا از تجمع باکتری در نزدیکی ایمپلنت یا هرجای دیگری از دهان شما جلوگیری کنید.

در صورتی که عفونت به وجود آمده درمان نشود، با سرایت این عفونت به لثه ای که ایمپلنت در آن قرار گرفته، ممکن است باعث از دست دادن استخوان شود و در نهایت ایمپلنت را شل کرده و منجر به افتادن آن گردد.


راه های جلوگیری از عفونت دهان:


روزی ۲ بار مسواک بزنید
روزی یک بار نخ دندان بکشید
به صورت منظم هر ۶ ماه یکبار برای شستشو و تمیز کردن دندان هایتان به دندانپزشک مراجعه کنید


درمان عفونت ایمپلنت


درمان عفونت ایمپلنت بسیار ساده است، به خصوص اگر عفونت زود تشخیص داده شود. در صورت تشخیص به موقع، درمان عفونت اغلب به سادگی و با تمیز کردن خوب دندان ها و مصرف آنتی بیوتیک است. اگر عفونت شدید باشد، ممکن است برای از بین بردن آن، به جراحی و یا برداشتن ایمپلنت ها نیاز پیدا کنید. ایمپلنت ها می توانند دندان های زیبایی برای شما به وجود آورند اما برای حفظ این دندان ها باید مرتبا مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید.

همه چیز درباره ایمپلنت کره‌ای اوستم که قبل از جراحی باید بدانید!


توجه داشته باشید که پیشگیری از بروز عفونت بسیار مهم است. دندانپزشکان به افرادی که ایمپلنت دارند توصیه می کنند که روزانه حداقل دو بار مسواک بزنند و حداقل یک بار از نخ دندان استفاده کنند. آنها همچنین توصیه می کنند که مدتی قبل و پس از انجام ایمپلنت، سیگار را ترک کنید. جویدن مواد سخت مانند یخ یا آب نبات را محدود کرده یا کلا استفاده نکنید.این کارها می توانند تاج روی ایمپلنت شما را بشکنند. در آخر، فراموش نکنید که برای پاکسازی دندن هایتان هر شش ماه با دندانپزشک خود مراجعه کنید.


رعایت این موارد، علاوه بر جلوگیری از عفونت که می تواند باعث بوی بد دهان شود، در پیشگیری از بوی بد دهان ناشی از موارد غیر از عفونت نیز کمک می کند.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *