لمینت متحرک دندان یا اسنپ آن اسمایل (Snap-On Smile) چیست ؟

بهترین دندانپزشک زیبایی
بهترین دندان پزشک ایران
آگوست 8, 2021
متخصص-ایمپلنت-دندان-شهرک-غرب
متخصص ایمپلنت دندان در شهرک غرب
دسامبر 13, 2021
نمایش همه
اسنپ-ان-اسمایل

گاهی اوقات افراد به دنبال راهی آسان و کم هزینه برای برطرف کردن مشکلات جزئی دندان ها و بهبود زیبایی لبخند خود هستند و به دلایل اقتصادی یا تنگی وقت نمی خواهند به سراغ درمان های پر هزینه و زمان بری مثل کامپوزیت، روکش کردن دندان و لمینت دائم دندان های خود بروند. لمینت متحرک دندان یا اسنپ آن اسمایل وسیله‌ای موقت است که بدون نیاز به انجام تراش روی دندان، تزریق بی حسی و غیره این نیاز افراد را برطرف می کند.

 

اسنپ آن اسمایل چیست ؟

 

اسنپ آن اسمایل وسیله‌ ای کم تهاجمی است که با بافت لثه یا سقف دهان تداخلی ندارد و در نتیجه به آن ها آسیب نمی‌ زند و فقط دندان ها را احاطه می کند. اسنپ آن اسمایل یک جعبه مخصوص دارد و به راحتی قابل حمل است.

 

چه کسانی می توانند از اسنپ آن اسمایل روی دندان های خود استفاده کنند؟

 

افرادی که این شرایط را دارند، کاندید مناسبی برای دریافت اسنپ آن اسمایل هستند:

  • افرادی که ناهنجاری و به هم ریختگی شدید دندانی ندارند.
  • می خواهند در موقعیت هایی خاص، در کمترین زمان ممکن لبخند خود را را زیباتر کنند.
  • تمایلی ندارند از راه های تهاجمی دندان پزشکی ترمیمی و پروتز استفاده کنند .

 

چه کسانی نباید از اسنپ آن اسمایل استفاده کنند؟

 

با این حال، اسنپ آن اسمایل برای همه مناسب نیست. افرادی که مشکلات زیر را دارند نباید از اسنپ آن اسمایل استفاده کنند:

  • حفره های پوسیدگی
  • بیماری های لثه
  • دندان های به شدت کج
  • مشکلات ناهماهنگی فک و دندان ها
  • دندان های آسیب دیده، شکسته یا ترک خورده
  • سایر شرایط خاص دهان و دندان که برای استفاده از اسنپ آن اسمایل مشکل ساز هستند.
فواید لمینت دندان برای سفید کردن و صاف کردن دندان

کسانی که شرایط فوق را دارند باید به سراغ ترمیم دندان ها، درمان بیماری های لثه، روکش‌ های دندانی، ایمپلنت‌ یا درمان ارتودنسی بروند.

 

اسنپ آن اسمایل از چه ماده ای ساخته شده است؟

 

اسنپ آن اسمایل از جنس ماده ای به نام استیل رزین کریستالیزه است و تنها نیم میلی متر ضخامت دارد که با همین ضخامت کم در برابر فشار های معمول استحکام خوبی دارد. این وسیله در رنگ ها و سایه های مختلف می تواند ساخته شود تا طبیعی ترین لبخند را برای فرد فراهم کند. ماده به کار رفته در اسنپ آن اسمایل آن را در برابر لکه‌ شدن در اثر مواد خوراکی و نوشیدنی های رنگدانه دار از جمله سیگار، شراب و قهوه با دوام کرده است و دیگر نگرانی در مورد خارج کردن آن هنگام خوردن غذا در جلسات کاری و مهمانی ها وجود ندارد.

 

نحوه قالب گیری

 

لمینت-متحرک-دندان

 

انجام یک قالب گیری دقیق برای ساخت موفقیت آمیز یک اسنپ آن اسمایل بسیار مهم است:

  • انتخاب اندازه مناسب تری برای فک بالا و پایین
  • خشک کردن دندان ها قبل از قالب گیری
  • استفاده از ماده قالب گیری ترکیبی لایت بادی و هوی بادی برای گرفتن بهترین نتیجه
  • ماده قالب گیری لایت بادی در یک سرنگ، در اطراف دندان و لبه لثه تزریق می شود.
  • بلافاصله، بعد از این که ماده قالب گیری لایت بادی اطراف دندان قرار گرفت، ماده هوی بادی که از قبل درون تری قرار داده شده روی ناحیه مورد نظر قرار می گیرد. این تکنیک به ماده هوی بادی اجازه می دهد تا قالب بسیار دقیقی به ما بدهد و حاشیه های اسنپ آن اسمایل بتوانند کاملا با دندان ها و حاشیه لثه تطابق پیدا کنند.
مقایسه لمینت و کامپوزیت ونیر؛ کدام یک برای شما مناسب است؟

 

طریقه قرار دادن در دهان

 

  • اسنپ آن اسمایل به آرامی و با هر دو دست روی دندان ها قرار داده می شود تا زمانی که صدای کلیک شنیده یا احساس شود. اسنپ آن اسمایل باید با لثه تطابق داشته باشد اما به بافت اطراف ضربه نزند یا موجب آسیب نشود.
  • هنگام تحویل از بیمار خواسته می شود ۱۰-۵ دقیقه روی صندلی بنشیند تا اسنپ آن اسمایل با دندان ها تطابق پیدا کند.
  • مانند هر وسیله دندان پزشکی دیگر، دندان پزشک باید مطمئن شود که دستگاه هیچ گونه لبه تیز یا آزاردهنده نداشته باشد.
  • پس از قرار دادن، دندان پزشک باید از بیمار بخواهد تمرینات آوایی را انجام دهد و این کلمات را صحیح تلفظ کند: «سی و سه پل»، «شصت و شش»، «می سی سی پی» و …
  • اسنپ آن اسمایل همیشه باید با دو دست برداشته و گذاشته شود تا از وارد کردن هر گونه نیروی گشتاوری یا فشار اضافی روی دندان ها جلوگیری شود.

 

مزایای اسنپ آن اسمایل

 

  • هزینه کمتر : لمینت های معمولی می توانند تا چند میلیون تومان هزینه داشته باشند.
  • فرآیند ساده آن : هنگامی که بیماران از لمینت های متحرک استفاده می کنند دیگر نیازی به مراجعه به دندان پزشک، تزریق بی حسی یا تراش دندان های خود ندارند.
  • داشتن یک لبخند زیبا و طبیعی

 

معایب و عوارض اسنپ آن اسمایل

 

  • این دستگاه می تواند بر سلامت دهان و دندان بیمار تأثیر منفی بگذارد. چرا که می تواند خطر ایجاد پلاک را به دلیل فضای ایجاد شده بین دندان ها و لمینت متحرک افزایش دهد.
  • خطر پوسیدگی نیز افزایش می‌یابد زیرا معمولا بزاق به سرعت باکتری ها را از بین نمی برد. این منجر به افزایش خطر پوسیدگی دندان به دلیل تجمع باکتری هایی می شود که بین دندان های طبیعی و لمینت متحرک به دام افتاده اند.
  • لمینت های اسنپ آن اسمایل می توانند فرسوده شوند و به مرور زمان کیفیت آن ها افت کند. در حالی که روکش های معمول با رعایت بهداشت دهان و دندان می توانند تا پانزده سال دوام بیاورند.
  • قرار دادن و برداشتن مدوام این دستگاه می تواند خسته کننده و گاهی اوقات بسیار دشوار باشد و بعضی اوقات وقتی در دهان قرار می گیرد، بیمار احساس ناراحتی می کند. همچنین هنگام استفاده از آن بیمار نباید مایعات داغ بنوشد زیرا گرما می تواند لمینت را نرم کند و باعث تغییر شکل آن شود.
بازیگران ایرانی و خارجی که لمینت دندان انجام داده اند

به طور کلی لمینت های اسنپ آن اسمایل کیفیت پایین تری دارند و خطر ایجاد پلاک و سایر مشکلات سلامت دهان را افزایش می دهند.

 

تفاوت اسنپ آن اسمایل با لمینت های معمولی

 

اسنپ-اسمایل

 

  • لمینت ‌های معمول از یک لایه بسیار نازک چینی تشکیل شده‌ اند که با شکل، اندازه و رنگ دندان ‌های بیمار مطابقت دارند تا لبخندی بی ‌نقص ارائه دهند. لمینت ‌های معمولی با کیفیت بالا شبیه دندان ‌های طبیعی خود فرد هستند و بسته به جنس آن‌ ها می‌توانند بین ده تا پانزده سال دوام بیاورند.
  • با این حال، لمینت ‌های معمولی می توانند چندین میلیون تومان هزینه داشته باشند و اینجاست که اسنپ آن اسمایل به گزینه مناسب ‌تری تبدیل می‌ شود.
  • برخلاف لمینت ‌های معمولی ، بیمار می تواند اسنپ آن اسمایل را هر زمان که بخواهد قرار دهد و بردارد. استفاده از آن ها نیازی به تزریق بی حسی دندان، سمان کردن، برش لثه یا تراش دادن دندان ها ندارد.

به طور کلی لمینت های اسنپ آن اسمایل در مقایسه با لمینت های معمولی ارزان تر هستند و ظاهری طبیعی دارند. همچنین قابل جابجایی هستند و نیازی به تراش دادن دندان قبل از قرار دادن ندارند. در مقابل، لمینت های معمولی راه حل های دائمی و با دوام تری هستند که نیاز به تراش دندان دارند.

 

تمیز کردن و مراقبت از اسنپ آن اسمایل

 

  • دستگاه جهت تمیز کردن همیشه باید با هر دو دست خارج شود و باید مراقب بود هرگز دستگاه فشار داده یا خم نشود. بعد از هر وعده غذایی دستگاه باید برداشته شده و شسته شود. قسمت های داخلی دستگاه باید دو بار در روز با استفاده از یک مسواک نرم به آرامی مسواک زده شود. استفاده از خمیردندان معمولی ممنوع است زیرا می تواند اسنپ آن اسمایل دندان را کدر کند. تمیز کردن با آب به تنهایی کافی است.
  • پودر تمیز کننده اسنپ آن اسمایل : این محلول تمام لکه های سطحی از جمله قهوه، چای، پلاک و جرم را از بین می برد. برای استفاده از آن، نصف درب پودر در نصف فنجان آب خنک حل شده و دستگاه به مدت ۱۵ دقیقه در محلول قرار داده می شود. محلول باید کاملا دستگاه را بپوشاند. سپس دستگاه خارج شده و به طور کامل زیر آب شسته می شود. برای گرفتن بهترین نتیجه، باید از پودر پاک کننده به طور روزانه استفاده شود.
  • ژل ضد باکتری اسنپ آن اسمایل : از این ژل با قابلیت استفاده آسان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و شادابی تنفس، روزانه و بعد از هر وعده غذایی استفاده می شود.
  • کیف حمل و ذخیره اسنپ آن اسمایل : کیف حمل و ذخیره اسنپ آن اسمایل یک کیف جمع و جور برای حمل و نقل یا نگهداری دستگاه در صورت عدم استفاده است.
چرا روز به روز بیشتر مردم لمینت را انتخاب می کنند

 

آیا محدودیت غذایی وجود دارد؟

 

بیماران هنگام استفاده از اسنپ آن اسمایل محدودیت غذایی ندارند با این حال، توصیه می شود اوایل با یک رژیم غذایی نرم تر شروع کنند و بعد به سراغ غذاهای سفت تر بروند.

 

آیا گفتار تحت تأثیر قرار می گیرد؟

 

گفتار می تواند در چند ساعت اول استفاده تحت تأثیر قرار گیرد، اگرچه این میزان در هر بیمار متفاوت است.

 

دوام و ماندگاری اسنپ آن اسمایل

 

انتظار می رود دستگاه اسنپ آن اسمایل با مراقبت مناسب حدود ۳ تا ۵ سال و احتمالا بیشتر دوام بیاورد.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

1 دیدگاه

  1. نیکزاد گفت:

    سلام وقت به خیر
    آیا باوجود اسنپ اسمایل در دندانها همزمان امکان صرف غذا هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *