ایمپلنت بدون جراحی

ایمپلنت بدون درد
ایمپلنت بدون درد
دسامبر 2, 2022
طول عمر ایمپلنت دندان
طول عمر ایمپلنت دندان
دسامبر 2, 2022
نمایش همه
ایمپلنت بدون جراحی

ایمپلنت بدون جراحی روشی است که در آن ایمپلنت بدون انجام جراحی و تنها با ایجاد برش‌های بسیار ظریف و کوچک در قسمت لثه صورت می‌گیرد. در این روش ایمپلنت نیازی به زدن بخیه نبوده و کمترین میزان درد را دارد و به دلیل برش‌های خیلی کوچک در لثه خون ریزی نیز به حداقل می‌رسد.

اگر دچار دندان‌های آسیب دیده هستید. به طور قطع ایمپلنت می‌تواند برای شما یک روش درمانی بسیار مناسب باشد. امّا هستند؛ افرادی که به علّت ترس از عمل جراحی یا دوران نقاهت بعد از انجام ایمپلنت از آن منصرف می‌شوند.

   در اینجاست که روش کاشت ایمپلنت بدون جراحی می‌تواند برای این افراد بسیار کمک کننده باشد. امروزه استفاده از ایمپلنت به علت دوام بالا و قیمت مناسب بسیار رواج یافته است و افراد زیادی این روش را برای جبران دندان‌های از دست رفته‌ی خود انتخاب می‌کنند.

 

مراحل انجام ایمپلنت بدون جراحی

  • مشاوره با پزشک: برای انجام این ایمپلنت ابتدا باید پزشک ایمپلنتولوژیست تمام معاینات لازم را در مورد بیمار انجام داده و سپس با توجّه به عکس‌ها و اسکن‌های به عمل آمده از بیمار، بهترین روش درمان را برای بیمار در نظر بگیرد.
  • تهیه‌ی یک مدل از بافت‌های نرم و سخت بیمار با استفاده از اسکن سه بعدی: در این مرحله پزشک با استفاده از اسکن سه بعدی بافت سخت را در فرد بررسی می‌نماید و با توجّه به بررسی‌های انجام شده از وضعیت بافت سخت و نرم بیمار اقدام به تهیه‌ی یک مدل سه بعدی خواهد کرد. تهیه‌ی این مدل یک دید کامل در مورد زاویه‌های دقیق ایمپلنت به پزشک می‌دهد.
  • ایجاد سوراخ در بافت لثه: در صورتی که پس از بررسی مدل سه بعدی، بیمار شرایط ایمپلنت بدون جراحی را داشته باشد؛ پزشک یک سوراخ بسیار کوچک در محل مد نظر ایجاد می‌کند و سپس ایمپلنت را در درون این سوراخ قرار می‌دهد. بعد از قرار گیری ایمپلنت در درون لثه مدّت زمانی طول می‌کشد تا ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد.
  • قرار دادن تاج دندان: بعد از اینکه ایمپلنت به استخوان فک جوش خورد. تاج دندان بر روی پایه‌ی ایمپلنت نصب می‌شود. این آخرین مرحله از نصب ایمپلنت می‌باشد.
متخصص ایمپلنت دندان در ولنجک

 

انواع روش‌های ایجاد حفره در لثه:

  1. روش پانچی: در این روش جراح برای قرار دادن ایمپلنت در درون لثه یک حفره را پانچ می‌کند و سپس ایمپلنت در درون این حفره قرار می‌گیرد. در این روش خون ریزی لثه بسیار کم بوده و وبعد از قرار گرفتن ایمپلنت در جای خود مدّت زمانی طول می­کشد تا ایمپلنت در استخوان جوش بخورد.
  2. استفاده از لیزر: در این روش برای ایجاد حفره ابتدا یک عکس سه بعدی از استخوان فک بیمار گرفته می‌شود و ساختار دندان‌ها، فک و عصب‌ها در عکس به وضوح مشخص خواهد شد. پس از مشخص شدن محل حفره دندان پزشک به وسیله‌ی لیزر، حفره برای قرار گیری ایمپلنت ایجاد می‌کند.

 

ایمپلنت بدون جراحی برای چه افرادی مناسب است؟

 

ایمپلنت بدون جراحی مناسب چه افرادی است؟

 

   این که کدام نوع از ایمپلنت برای فرد انجام شود. بستگی به نظر پزشک دارد. امّا این روش از ایمپلنت به دلیل اینکه کمترین میزان خون ریزی را داشته و برش‌های بسیار ظریفی در لثه ایجاد می‌کند.

   بیش­تر برای افراد دیابتی، افرادی که دارای اختلالات انعقادی هستند و افرادی که تراکم و حجم استخوان فک نرمال و استانداردی دارند و نیاز به پیوند استخوان فک در آن‌ها دیده نمی‌شود؛ توصیه می‌شود. لازم به ذکر است که برای انجام ایمپلنت بدون جراحی فرد باید لثه‌ی سالمی داشته باشد.

 

مزایای استفاده از ایمپلنت بدون جراحی

   این روش ایمپلنت در مقایسه با روش‌های دیگر که همراه با جراحی می‌باشد. دارای برخی مزیّت‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  1. دوره درمان در این روش کوتاه‌تر می‌باشد.
  2. دوران بهبودی و نقاهت بعد از ایمپلنت دندان به دلیل‌عدم نیاز به جراحی یا برش‌های عمیق کاهش می‌یابد.
  3. مدّت زمان کاشت این ایمپلنت کمتر می‌باشد. زمان لازم برای انجام این نوع ایمپلنت به نسبت ایمپلنت‌های معمولی حدود پانزده دقیقه کم‌تر است.
  4. التهاب و تورم تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
  5. درد و خونریزی در این روش به حداقل ممکن می‌رسد.
  6. این روش برای دندان‌های لق شده‌ی جلو بسیار مناسب بوده و می‌تواند به محکم کردن آن­ها کمک کند.
  7. در این روش نیازی به گذشت فاصله زمانی بین ایمپلنت دندان و قرارگیری روکش نبوده و می‌توان بلافاصله بعد از انجام ایمپلنت روکش را نیز روی آن نصب نمود.
  8. این روش یک روش ایمن و قابل پیش بینی می‌باشد و جراحی‌ها کاملاً دقیق انجام می‌شوند.
  9. میزان عفونت‌های مرتبط با لثه و دهان در طی این روش به شدّت کاهش می‌یابد.
بهترین مرکز ایمپلنت دندان در مرزداران

 

معایب استفاده از ایمپلنت بدون جراحی

با توجّه به مزایایی که برای این روش وجود دارد. امّا این روش دارای برخی معایب بوده که در این قسمت به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • امکان استفاده از این روش برای همه‌ی افراد وجود ندارد.
  • در این روش حتماً دندان‌های کناری باید سالم بوده تا بتوان از این روش برای فرد استفاده کرد.
  • در روش ایمپلنت بدون جراحی امکان آسیب به دیواره‌ی استخوان تا حد زیادی وجود دارد.
  • در این روش امکان پیوند استخوان برای بیمار وجود ندارد.

 

هزینه‌ی ایمپلنت‌های بدون جراحی

   موارد بسیار زیادی در تعیین میزان قیمت خدمات دندان پزشکی و ایمپلنت اثر گذار است. از جمله این موارد می‌توان به: نوع ایمپلنت، تعداد دندان‌های ایمپلنت شده و… اشاره کرد.

   امّا این روش به دلیل سریع‌تر بودن و همچنین راحت‌تر بودن آن به نسبت ایمپلنت همراه با جراحی هزینه‌های کمتری نیز خواهد داشت.

 

مراقبت‌های بعد از ایمپلنت‌های بدون جراحی

  • در این روش به دلیل کم بودن میزان جراحت درد و التهاب بسیار کم بوده و تنها توصیه می‌شود. در روز اول بعد از انجام ایمپلنت از کمپرس یخ استفاده شود.
  • تا بهبود محل قرار گیری ایمپلنت از غذا‌های نرم استفاده شود.
  • همواره اطراف ایمپلنت دندان را تمیز نگه دارید. امّا برای این کار بهتر است. از دهان شویه استفاده و حداقل تا پنج روز از مسواک زدن خودداری گردد.
  • تا زمان بهبود محل ایمپلنت از استعمال دخانیات بپرهیزید.

 

طول عمر ایمپلنت‌های بدون جراحی

   طبق تحقیقات به عمل آمده و مقالات متعددی که در این زمینه در دانشگاه‌های مطرح سراسر دنیا ارائه شده است. نشان می‌دهد که تفاوتی بین عمر مفید ایمپلنت‌های انجام شده به روش بدون جراحی با ایمپلنت‌های معمولی وجود ندارد و تفاوت خاصی در نتیجه‌ی درمان بین این دو روش گزارش نشده است.

ایمپلنت دندان یک‌ روزه چیست؟

   بنابراین بهتر است. اگر فرد شرایط لازم برای انجام ایمپلنت‌های بدون جراحی داراست. با توجّه به مزایای این روش از این تکنیک استفاده نماید.

   از آن جایی که انجام ایمپلنت معمولاً با دو هدف زیبایی و درمانی صورت می‌گیرد. بنابراین انجام ایمپلنت‌های بدون جراحی سبب می‌شود تا افراد بسیاری که تمایل دارند؛ از ایمپلنت برای زیبایی خود استفاده کنند. امّا از عمل جراحی و دوران نقاهت آن وحشت دارند. نیز بتوانند کاشت ایمپلنت را به راحتی انجام دهند.

   هم چنین در بیمارانی که مشکل انعقاد خون دارند. یا بیمارانی که دارای قند خون هستند؛ این روش به علت کم بودن جراحات حاصله می‌تواند روش بسیار مناسبی باشد.

   نکته‌ی بسیار مهم این است که طول عمر ایمپلنت در روش جراحی و بدون جراحی تقریباً یکسان بوده و افراد به آسانی می‌توانند از هر دو روش برای کاشت ایمپلنت خود استفاده نمایند.

ایمپلنت یکی از بهترین روش‌های درمانی در دنیاست. کشورهای بسیاری در این زمینه ورود کرده‌اند که می‌توانید از محصولات این کشورها برای انجام ایمپلنت خود استفاده نمایید.

 

ایمپلنت بدون جراحی برای چه افرادی مناسب است؟

  • برای افرادی که عجله دارند و می‌خواهند؛ کاشت آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.
  • افرادی که دچار مشکلاتی نظیر عدم انعقاد خون یا بیماری قند خون هستند و زخم‌هایشان به سختی خوب می‌شود.
  • برای افرادی که از جراحی و دوران نقاهت آن وحشت دارند.
  • برای افراد مسن که توانایی و تحمّل جراحی روی لثه‌ی خود را ندارند.

 

ایمپلنت بدون جراحی یک روش با حداقل میزان جراحت و آسیب به لثه می‌باشد. در این روش معمولاً کاشت ایمپلنت در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. از نظر هزینه، این روش نسبت به روش جراحی بسیار کم هزینه‌تر است. از مزایای ایمپلنت بدون جراحی می‌توان به دوره‌ی درمان کوتاه تر، درد و خون ریزی کمتر، سرعت بیشتر و هزینه‌ی کمتر اشاره نمود.

بهترین مرکز ایمپلنت دندان در شهرک غرب

   از جمله معایب این روش نیز می‌توان به‌عدم امکان استفاده برای تمامی افراد، عدم امکان استفاده از پیوند استخوان و امکان آسیب به دیواره‌ی استخوان اشاره نمود. چون این روش معمولاً جراحات زیادی ندارد. بنابراین مراقبت‌های بعد از انجام ایمپلنت نیز به شدّت کاهش می­یابد و شما معمولاً یک روز بعد از کاشت می‌توانید؛ بدون مشکل به فعّالیّت‌های روزانه‌ی خود ادامه دهید.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *