قیمت ایمپلنت دندان

آیا-عصب-کشی-دندان-درد-دارد؟
آیا عصب کشی دندان درد دارد؟
دسامبر 17, 2021
تفاوت-ایمپلنت-و-لمینت
تفاوت ایمپلنت دندان و لمینت دندان
دسامبر 21, 2021
نمایش همه
قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک نوع پروتز کاشتنی می باشد که ظاهری شبیه به میله و پیچ داشته و با انجام جراحی در زیر لثه و داخل استخوان قرار داده می شود که در نهایت جایگزین ریشه دندان می گردد. ایمپلنت ها در واقع پایه ای محکم هستند که از جابه جا شدن دندان ها جلوگیری می کنند.

این روش امروزه توانسته مشکلات نداشتن دندان را رفع نموده و به کمک آن شما دندان هایی خواهید داشت که تا پایان عمر همانند دندان های اصلی برای شما ایفای نقش می کنند. ایمپلنت یکی از درمان های حوزه ی دندان پزشکی ترمیمی می باشد.

 

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت

 

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت

 

از جمله عواملی که می تواند بر روی قیمت ایمپلنت دندان اثر گذار باشد عبارتند از:

  • جنس ایمپلنت دندان: جنس ایمپلنت دندان یکی از مهم ترین موارد در تعیین قیمت ایمپلنت دندان می باشد.
  • کشور سازنده ی ایمپلنت: کشور های گوناگونی وجود دارند که ایمپلنت دندان را تولید می کنند. بنابراین کشور سازنده ی ایمپلنت نیز بر روی قیمت آن اثر گذار می باشد.
  • بهره مندی از ایمپلنت ضمانت شده: در برخی از مواقع اگر ایمپلنت دارای ضمانت باشد؛ این امر باعث افزایش هزینه ی ایمپلنت می شود.
  • نوع متریال ایمپلنت دندان: مواد اولیه ی به کار رفته برای ساخت ایمپلنت، جنس و کیفیت این مواد اولیه نقش مهمی در میزان قیمت ایمپلنت دارد.

 

قیمت هر واحد ایمپلنت

 

در محاسبه ی میزان هزینه ی ایمپلنت ابتدا باید هزینه ی یک واحد ایمپلنت را دانست. بعد از مشخص شدن هزینه ی یک واحد ایمپلنت با توجه به نوع و کیفیت آن برای کسانی که می خواهند تعداد بیشتری ایمپلنت انجام دهند. تعداد ایمپلنت های انجام شده در قیمت یک واحد ایمپلنت ضرب می شود.

 

متوسط هزینه ی کاشت دندان یا ایمپلنت چقدر است؟

 

ایمپلنت ها دارای انواع مختلفی هستند که عبارتند از: ایمپلنت فوری، مینی ایمپلنت و ایمپلنت دیجیتال که هر کدام از این ایمپلنت ها دارای درمان های متفاوتی بوده و از قیمت های متفاوتی نیز برخوردار می باشد.

برای مشخص کردن قیمت ایمپلنت های دیجیتال و همچنین مینی ایمپلنت ها ابتدا باید بررسی های لازم توسط ایمپلنت کار انجام شود و مشخص شود آیا فرد می تواند از این روش ها استفاده کند یا خیر؟

چه کسانی نمی توانند ایمپلنت انجام دهند؟

قیمت ایمپلنت های دیجیتال: این ایمپلنت ها با توجه به اینکه به تکنولوژی و تجهیزات بیشتری احتیاج دارد و هم چنین پزشک معالج نیز باید از تبحر و تخصص بیشتری برخوردار باشد. هزینه ی بیشتری نسبت به ایمپلنت های معمولی دارد. در این روش جراحی با کمترین برش، درد و خون ریزی نسبت به ایمپلنت های معمولی می باشد.

قیمت مینی ایمپلنت ها: از مینی ایمپلنت ها نمی توان برای تمام افراد استفاده کرد. قطر مینی ایمپلنت ها به نسبت ایمپلنت های معمولی کم تر می باشد و برای رفع برخی از کاستی های ایمپلنت معمولی به کار برده می شود. اما قبل از بررسی قیمت باید دید که آیا شما می توانید از این روش استفاده کنید. 

 

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

 

ایمپلنت دندان فک بالا و فک پایین

 

برخی افراد ممکن است با توجه به عوامل متفاوت بخشی و یا تمام دندان های خود را از دست دهند. درمان های متفاوتی برای این افراد وجود دارد. ایمپلنت کامل فک بالا و پایین یکی از این روش هاست که با توجه به کیفیت مواد از لحاظ قیمت متفاوت می باشد.

زمانی که فرد قصد ایمپلنت کامل فک را دارد. ابتدا باید عکس های لازم برای ایمپلنت را از فک گرفته و سپس با دندان پزشک مشورت کند؛ تا دندان پزشک بسته به شرایط بیمار بهترین طرح را به او پیشنهاد دهد. ایمپلنت کامل نسبت به سایر درمان ها مانند اوردنچر دارای کیفیت و طول عمر بیشتری خواهد بود. اما طول درمان و هزینه ی بیشتری نیز دارد.

قیمت ایمپلنت به صورت فول ماوس بستگی به نوع ایمپلنتی که انجام می شود؛ متفاوت است. اگر روش انتخابی شما ایمپلنت دائمی باشد. باید هزینه ی بیشتری نسبت به روش ایمپلنت بر پایه ی پروتز دندان بپردازید.

پروتز های دندانی متحرک بر پایه ی ایمپلنت می توانند بین ۴۰ تا ۵۰ درصد قدرت جویدن را برای بیمار داشته باشند و عمر مفید این دستگاه ها هم بین ۵ تا ۱۰ سال است. این پروتز ها حتی اگر بر روی دو عدد ایمپلنت نیز کاشته شوند؛ می توانند زیبایی و همچنین عملکرد کامل دندان ها را برای شما به ارمغان آوردند.

متخصص ایمپلنت دندان در سعادت آباد

پروتز های دندانی ثابت بر پایه ی ایمپلنت در واقع یعنی حالت دائمی و ثابت ایمپلنت ها که برای این کار تقریبا تا چهار عدد ایمپلنت برای هر فک مورد نیاز می باشد. یعنی چهار عدد برای فک بالا و چهار عدد برای فک پایین که مجموعا هشت عدد ایمپلنت می باشد و به این ترتیب هزینه برای هر فک به صورت جداگانه محاسبه می شود.

پروتز های ثابت بر پایه ی ایمپلنت معمولا روشی بهتر بوده و راحتی و دوام و ماندگاری بیشتری نیز دارد و همچنین نیاز به مراقبت کمتری خواهند داشت.

 

قیمت ایمپنت دندان های جلو

 

ایمپلنت دندان های جلو به لحاظ قیمت با سایر ایمپلنت ها تفاوت چندانی ندارد. اما ایمپلنت دندان های جلو زیبایی بیشتری به چهره ی شما خواهد داد. ایمپلنت دندان ممکن است؛ حدود یک ماه نیز زمان ببرد.

بنابراین برای ایمپلنت دندان های جلو به خاطر در معرض دید بودن این دندان ها، حساسیت و اهمیت افراد برای داشتن لبخند زیبا بهتر است از ایمپلنت فوری استفاده شود.

 ایمپلنت فوری به عبارتی به معنای ایمپلنت در یک روز می باشد و این روش به نسبت سایر روش کاشت دندان هزینه ی بیشتری دارد. برای انجام این روش باید فرد از تراکم استخوانی خوبی برخوردار باشد. قیمت ایمپلنت فوری را نوع کاشت دندان مشخص می کند. همچنین جنس روکش و نوع لابراتور نیز در دندان های جلو اهمیت بیشتری دارد. زیرا زیبایی ایمپلنت انجام شده تا حد بسیار زیادی به کیفیت روکش وابسته می باشد.

 

تفاوت قیمت ایمپلنت کره ای سوئیسی ایرانی و آمریکایی

 

برند های معتبر سازنده ی ایمپلنت در جهان

 

امروزه قیمت ایمپلنت های دندان با توجه به کشور سازنده و نوع برند آن متفاوت است. بهتر است در انتخاب نوع برند ایمپلنت خود با پزشک معالج مشورت کرده و به توصیه های پزشک اهمیت بیشتری داده شود. ایمپلت ها دارای سه جز اصلی فیکسچر، اباتمنت و تاج می باشند که از جنس های متفاوتی ساخته شده اند.

پایه ی ایمپلنت که فیکسچر و اباتمنت است. معمولا از جنس تیتانیوم و زیرکنیا می باشد و تاج آن نیز از جنس سرامیک و یا پرسلین است. مواد اولیه، جنس مواد مورد استفاده و تجهیزات استفاده شده در ساخت این  ایمپلنت ها در کارخانجات تولید ایمپلنت موجب تفاوت قیمت ایمپلنت در برند های مختلف می باشد.

تغذیه مناسب بعد از جراحی ایمپلنت دندان

ایمپلنت ها چه خارجی و چه ایرانی در سه نوع درجه یک، دو و سه وجود دارند و ایمپلنت های قوی و ضعیف در قیمت های متفاوت در بازار موجود است. از جمله کشور های خارجی صاحب سبک در ایمپلنت دندان می توان به سوئیس، آمریکا و آلمان اشاره کرد.

که تقریبا نوع درجه ی یک از این نوع برند ها قیمت بسیار بالا و کیفیت خیلی خوبی دارند. از میان ایمپلنت های خارجی، ایمپلنت کره ای به نسبت ایمپلنت های آمریکایی و سوئیسی قیمت کمتری دارد و به عنوان یک ایمپلنت اقتصادی برشمرده می شود.

امروزه در کشور خودمان نیز ایمپلنت های دندان تولید می شود و شرکت های سازنده همیشه در تلاشند که کیفیت ایمپلنت را افزایش داده و در ساخت آن از تکنولوژی به روز استفاده کنند. اما می توان گفت که طبق نظر متخصصان ایمپلنت، ایمپلنت ایرانی با شرایط فیزیکی بیماران مختلف  سازگاری زیادی ندارد و از این نظر تا حدی دچار محدودیت می باشد.

از سوی دیگر ایمپلنت ایرانی مورد تاییدیه وزرات غذا و دارو هست. این ایمپلنت ها نسبت به ایمپلنت های خارجی از قیمت پایین تری برخوردار هستند.

 

نحوه ی محاسبه ی هزینه ی ایمپلنت

 

برای محاسبه ی هزینه ی ایمپلنت باید از یک دندان پزشک کمک گرفت تا مشخص شود که چند عدد پایه ی ایمپلنت و چند عدد روکش مورد نیاز است. بعد از مشخص کردن تعداد پایه ی مورد نیاز، باید برند ایمپلنت را مشخص نمایید.

ایمپلنت ها در برند های متفاوت و با کیفیت و قیمت های متنوع در بازار وجود دارند. علاوه بر پایه ی ایمپلنت روکش های ایمپلنت نیز دارای انواع مختلفی می باشد که هرکدام ویژگی ها و خصوصیات مربوط به خود را دارند.

همچنین قیمت های آنها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد و هر فرد و مراجعه کننده ای با توجه به میزان بودجه، استحکام و زیبایی که مد نظر دارد. با مشورت با پزشک مربوطه برند مورد نظر خود را انتخاب می نماید.

آیا ایمپلنت دندان باعث بوی بد دهان می شود ؟

بعد از آن پزشک باید ناحیه ی مربوطه که ایمپلنت در آنجا انجام می شود؛ را مورد بررسی قرار می دهد. تا مشخص شود در محل ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان و یا سینوس لیفت وجود دارد یا نه. هزینه ای که پزشک بابت پیوند استخوان از بیماری که نیاز به انجام این روش دارد می گیرد. در هر فرد متفاوت بوده و بسته به میزان پیوند استخوان و تحلیل دارد.

اما در صورتی که تحلیل استخوان نداشته باشید؛ نیازی به پیوند استخوان نیز نخواهد بود. در این مرحله همچنین بررسی می شود که نیاز به کشیدن دندان و یا ریشه ی دندان می باشد. زیرا ممکن است؛ دندانی فاسد شده باشد که قادر به نگهداری آن نباشید. ویا ریشه های دندان در محل باقی مانده باشد که باید کشیده شده و سپس ایمپلنت انجام شود.

مرحله ی بعدی در محاسبه هزینه های ایمپلنت هزینه ی انجام جراحی است که با توجه به این که ایمپلنت شما توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام شود و یا توسط یک دندان پرشک عمومی می تواند متفاوت باشد و این تفاوت هزینه به خاطر تاثیری که در کیفیت و عمر ایمپلنت شما خواهد داشت؛ ارزشش را دارد.

 

عوامل موثر بر محاسبه ی هزینه ایمپلنت

 

  • میزان به روز بودن تجهیزات: ایمپلنت دندان دارای پیچیدگی خاصی است و نیاز به تجهیزات پیچیده ای دارد. وجود این تجهیزات نیز می تواند به صورت غیر مستقیم بر قیمت ایمپلنت اثر گذار باشد.
  • زمان کاشت ایمپلنت: زمان کاشت ایمپلنت بسته به این که چه نوع ایمپلنتی استفاده شود؛ تاثیر دارد. اگر زمان کاشت طولانی تر باشد. نیاز به ایمپلنت های فوری نیست. اما اگر زمان کاشت کوتاه تر باشد باعث می شود؛ قیمت ایمپلنت افزایش یابد.
  • پزشک متخصص کاشت دندان: تجربه و تبحر متخصص ایمپلنت باعث افزایش کیفیت، طول عمر و زیبایی ایمپلنت خواهد بود. اینکه ایمپلنت را پیش یک متخصص ایمپلنت یا یک دندان پزشک عمومی انجام دهید؛ باعث تفاوت در هزینه ی ایمپلنت می شود.
  • تعداد ایمپلنت مورد نیاز: این که بیمار به چه تعداد ایمپلنت نیاز دارد؛ مسئله ای است که توسط متخصص مشخص می شود و این خود روی قیمت ایمپلنت تاثیر می گذارد و با افزایش تعداد دندان های نیازمند به ایمپلنت هزینه ها نیز افزایش خواهد یافت.
  • کیفیت روکش ایمپلنت: کیفیت روکش ایمپلنت یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ایمپلنت می باشد. این روکش ها دارای کیفیت متفاوت و قیمت های متفاوتی هستند. از جمله مهم ترین این روکش ها می توان به پی اف ام و روکش زیر کونیا اشاره کرد.
  • برخی بیماری های خاص در بیمار نظیر پوکی استخوان: اگر بیمار دچار پوکی استخوان باشد نیز باعث می شود که پزشک مجبور به پیوند استخوان و یا سینوس لیفت شود که روی قیمت اثر گذار خواهد بود.
  • هزینه های مرتبط با عکسبرداری: قبل از انجام ایمپلنت باید از فک بیمار عکس برداری شود. اما عکس برداری تنها مربوط به زمان قبل از ایمپلنت نمی باشد. بلکه بعد از انجام ایمپلنت نیز عکس برداری انجام می شود تا پزشک بتواند به راحتی تشخیص دهد که ایمپلنت در جای صحیح قرار گرفته است و این عکس برداری ها در هزینه ی ایمپلنت تاثیر گذار می باشد.
  • نوع ایمپلنت مورد استفاده: کیفیت برند و نوع ایمپلنت که مورد استفاده قرار داده می شود. تاثیر زیادی در هزینه های ایمپلنت دارد.
  • هزینه های مرتبط با کشیدن دندان: اگر برای ایمپلنت دندان شما نیاز به کشیدن دندان داشته باشید؛ بسته به نوع دندان و روش کشیدن آن هزینه های مربوط به ایمپلنت برایتان افزایش می یابد.
  • هزینه های بررسی فک با اشعه ی ایکس: یکی دیگر از هزینه ها مربوط به بررسی فک با استفاده از اشعه ی ایکس برای مشاهده ی وضعیت دندان ها و استخوان ها می باشد. این مرحله جدای از مرحله ی عکس برداری می باشد.
بهترین برند ایمپلنت کره ای

 

ایمپلنت های دندانی یکی از روش های بسیار مناسب برای ترمیم دندان های آسیب دیده می باشد. برند های متنوعی در زمینه ی ساخت ایمپلنت فعالیت دارند. از برند های آمریکایی، اروپایی و کره ای گرفته تا برند های ایرانی که بسته به کیفیت و جنس ایمپلنت عمدتا برند های آمریکایی گران قیمت ترین نوع ایمپلنت ها در بازار هستند. بعد از آن برند های اروپایی و در نهایت برند های کره ای و ایرانی قرار دارند. 

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *