بهترین متخصص لمینت دندان

لمینت دندان شقایق دهقان
لمینت دندان شقایق دهقان
جولای 27, 2021
بهترین دندانپزشک زیبایی
بهترین دندان پزشک ایران
آگوست 8, 2021
نمایش همه
متخصص لمینت دندان

لمینت دندان، کاری حساس و بسیار دقیق است. انجام این کار توسط دندان پزشکی حاذق می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فرد داشته باشد. از سوی دیگر اگر لمینت دندان توسط فردی کم تجربه صورت پذیرید می تواند مشکلاتی زیادی از جمله عدم دوام مناسب، شکستگی لمینت و مواردی این چنینی را برای بیمار ایجاد نماید و حتی ممکن است به سلامت دندان های اصلی نیز آسیب وارد کند.

بنابراین اهمیت این موضوع آن قدر بالا هست که بخواهیم بدانیم چه خصوصیاتی می تواند به تشخیص بهترین متخصص لمینت دندان کمک کند.

 

متخصص لمینت دندان چه کسی است؟

شاید بسیاری از ما اطلاع نداشته باشیم که متخصص لمینت با یک دندانپزشک عمومی تفاوت داشته و در واقع این تخصص نیازمند گذراندن یک دوره تخصصی ۳ ساله، پس از دوره دندانپزشکی عمومی و کسب مهارت ها و تخصص لازم برای روکش کردن دندان ها با استفاده از این ماده است.

روکش های لمینت در اصل با تجویز متخصص و پس از قالب گیری توسط متخصص لمینت، در یک لابراتوار ساخته می شوند و سپس با استفاده از چسب های مخصوص بر روی سطح خارجی دندان نصب می شوند.

پزشک متخصص، با معاینه و بررسی اولیه دندان های افراد مراجعه کننده، در صورت لزوم ابتدا به درمان دندان و ترمیم آن پرداخته و سپس برای رفع عیوب ظاهری و همچنین بهبود ظاهر دندان ها، اقدام به روکش کردن آن ها  با استفاده از روکش های لمینت می نماید. از آنجا که رنگ لمینت ها قابل تغییر بوده و همه آنها سفید کامل نیستند، بنا به نظر فرد بیمار و یا کاندیدای لمینت، رنگ روکش انتخاب می گردد.

 

 

شخصی می تواند بهترین متخصص لمینت دندان باشد که دارای خصوصیات اخلاقی و مهارتی خاصی باشد. این خصوصیات به دندان پزشک کمک می کند تا بهترین مدیریت را در زمان انجام لمینت داشته و در نهایت خروجی عالی و بی عیب و نقص تحویل بیمار دهد.

وظیفه و کار یک متخصص لمینت دندان این است که با استفاده از روکش هایی مشابه با ساختار طبیعی دندان انسان، ظاهری زیبا تر و سالم تر برای دندان های مشکل دار ایجاد کند. امروزه استفاده از این نوع روکش ها، به ویژه برای بهبود طرح لبخند، به یک امر رایج تبدیل شده است و افراد بسیاری چه برای درمان و چه برای اهداف زیبایی، به سراغ لمینت کردن دندان های خود می روند.

متخصص لمینت دندان در سعادت آباد

متخصص لمینت دندان با استفاده از انواع لمینت ساخته شده از جنس های کامپوزیتی و یا سرامیکی و با توجه به نیاز و سلیقه بیمار یا مراجعین خود، اقدام به روکش کردن دندان ها می نماید.

اما باید دید این خصوصیات چه هستند و دندان پزشک مورد نظر ما تا چه اندازه از این خصوصیات اخلاقی و کاری بهره مند است.

 

مهم ترین ویژگی های یک متخصص لمینت دندان شایسته

 

خونسردی حرف اول را میزند:

 

در دندانپزشکی تسلط کامل بر اعصاب و خونسرد بودن حرف اول را می زند. انجام لمینت باید با نهایت آرامش صورت گیرید. عمدتا دنداپزشکان خونسرد روی انجام کار تمرکز بالایی دارند و خروجی آن ها بسیار با کیفیت تر است. پس سعی کنید از دندان پزشکان خونسرد برای انجام کار لمینت بهره ببرید. مسلط بودن روی اعصاب، به خصوص در شرایطی که کار مطابق میل دندانپزشک پیش نمی رود می تواند در کیفیت خروجی کار تاثیر گذار باشد.

 

توانایی مدیریت بیمار در تمامی شرایط ممکن:

 

یک متخصص لمینت باید بتواند در شرایط خاص بیمار را مدیریت نموده و در شرایط حساس به بیمار آرامش دهد و یا زمانی که بیمار به هر دلیل عصبی و ناراحت است او را آرام نماید تا عمل کاشت به بهترین نحو ممکن انجام شود. چرا که همکاری بیمار با دندان پزشک متخصص می تواند در عمکرد صحیح دندانپزشک تاثیر بالایی داشته باشد.

 

متخصص لمینت باید مهارت بالایی داشته باشد:

 

تشخصی مهارت بالای یک متخصص به سادگی امکان پذیر نیست. اما به طور قطع مهارت یک متخصص لمینت حرفه ای را می توان در کارهای قبلی آن تا حدودی بررسی نمود. پس شما می توانید نمونه کار های قبلی متخصص لمینت را بررسی کنید. هم چنین پرسش و پاسخ از بیماران قبلی دندان پزشک نیز می تواند راه گشا باشد، چرا که بیماران نیز حین انجام کار تا حدودی به حرفه ای بودن دندان پزشک و رفتار او در حین لمنیت پی می برند. با این دو عامل می توان تا حدودی از مهارت یک متخصص لمینت مطمئن شد.

بار ها راجع به سابقه ی کار صحبت کرده ام، اما اهمیت این موضوع آن قدر زیاد است که لازم می دانم مجددا به آن بپردازم. یک متخصص لمینت با سابقه درخشان قطعا یکی از بهترین متخصصان خواهد بود چرا که هر انسان در مسیر انجام کار به مشکلات و معایب کار خود پی برده و درصدد رفع آن بر می آید . بنابراین اگر توقع کار با کیفیت بالا دارید حتما متخصصی با تجربه را انتخاب نمایید.

تفاوت ایمپلنت دندان و لمینت دندان

 


داشتن تجربه کافی:


در انجام هر کار تجربه و انجام مداوم حرف اول را می زند. یک متخصص لمینت خوب باید حداقل چندین سال تجربه ی لمینت دندان ها را در کارنامه پزشکی خود داشته باشد و با بیماران متعدد از نظر سنی و شرایط جسمانی مختلف مواجه شده باشد. در این حالت می توان اطمینان حاصل کرد که این دندانپزشک در تمامی شرایط آماده بود و تجربه کافی در لمینت دندان روی افراد متعدد در سنین متفاوت را دارد.


داشتن مراجعین فراوان:

 


قطعا وقتی در کاری بهترین باشید، افراد زیادی از شما استقبال می کنند. لمینت دندان نیز از این قاعده مثتثنی نیست. یکی از ویژگی های یک متخصص لمینت کارآزموده و مطمئن داشتن بیماران فراوان است. چرا که اگر بیماری به دندان پزشک مراجعه و از کیفیت کار، نحوه ی برخورد و تبحر داندنپزشک راضی باشد. قطعا او را به دیگر افراد نیز معرفی خواهد کرد. بنابراین معمولا دندانپزشکان شایسته و حرفه ای اکثرا مطب های شلوغ و مراجعین زیادی دارند. که در حقیقت توسط بیماران قبلی معرفی شده اند.


داشتن مراجعین از سایر دندان پزشکان:


عموما دندان پزشکانی که مراجعین دیگری از دندان پزشکان دیگر دارند.افراد خبره و ماهری هستند. چون قطع به یقین هیچ دندانپزشکی بیمار خود را به یک همکار نالایق یا کم تجربه ارجاع نمی دهد، زیرا وجهه و اعتبار خودش را به نوعی زیر سوال برده است. پس دندانپزشکانی که به طور مکرر مراجعینی از سایر همکاران خود دارند، دارای تبحر و مهارت کافی هستند.


استفاده از تجهیزات مدرن و حرفه ای:

 



به طور قطع دندانپزشک هر چه قدر هم حاذق و با تجربه باشد در صورت استفاده از مواد نامرغوب و ضعیف یا تجهیزات قدیمی و ناکارآمد نمی تواند کار حرفه ای و اصولی را به بیمار ارائه دهد. بنابراین متخصصان حرفه ای همواره در صدد بهبود تجهیزات و امکانات خود می باشند و در کنار افزایش تبحر و دقت، سعی می کنند از جدیدترین تکنولوژی های جهان بهره مند شوند.

لمینت دندان شقایق دهقان


مدرک معتبر از دانشگاه شناخته شده:

 

 

 


قطعا داشتن مدرک معتبر دانشگاهی می تواند در انتخاب یک متخصص لمینت دندان کارآمد و خبره بسیار موثر باشد. یک فرد متخصص باید از نظر مدارج علمی در سطوح بالایی قرار داشته باشد و کیفیت دانشگاه تحصیل و اساتید دانشگاهی به طور قطع در بهبود کار یک دندانپزشک و دید علمی او بسیار موثر خواهد بود. پس حتما به این موضوع دقت نماید که متخصص دندانپزشک از کدام دانشگاه موفق به اخذ مدرک تحصیلی شده است.


استفاده از مواد مصرفی و تجهیزات کار عالی:

 


یک دندان پزشک ماهر به این موضوع واقف است که استفاده از مواد جدید، به روز و با کیفیت در کار باعث بهبود عملکرد و هم چنین رضایت مشتریان می شود. بنابراین از مواد درجه یک و کمپانی های معتبر اقدام به خرید می نماید. پس توجه به کیفیت مواد و تجهیزات می تواند خبره بودن یک دندان پزشک را مشخص نماید.


اما یک متخصص لمینت دندان حرفه ای از نظر شخصیتی باید چگونه باشد؟

 


دارای اخلاق خوب و برخورد مناسب:


داشتن برخورد مناسب و دید مثبت به بیمار یک از ویژگی های یک متخصص خبره و با کیفیت است. اخلاق خوب و روی گشاده باعث می شود تا بیمار در حین کار آرامش بیشتری داشته باشد و این آرامش و حس خوب باعث راحت تر بودن کار دندان پزشک و خاطره ی بی نظیر از یک کاشت عالی در ذهن بیمار می شود. بنابراین یک متخصص لمینت دندان حرفه ای، حتما سعی می کند با اخلاق مناسب و روی گشاده با بیمار خود ملاقات داشته باشد.


وضعیت ظاهری مرتب و توجه به نظافت شخصی:


یک متخصص حرفه ای، حتما بایستی به ظاهر خود توجه نموده و نظافت شخصی را رعایت نماید و از آن جایی که دندان پزشکی شغلی است که با سلامت بیمار ارتباط مستقیم دارد. رعایت بهداشت شخصی برای یک دندان پزشک بسیار مهم است و یک دندان پزشک ماهر حتما به این موضوع توجه ویژه ای دارد.


اعتماد به نفس بالا و خودباوری:


قطعا داشتن اعتماد به نفس و اطمینان کافی از صحت عملکرد در یک دندان پزشک ماهر به وضوح دیده می شود. چنان چه دندان پزشکی فاقد تبحر کافی باشد، نمی تواند در شرایط حساس مدیریت مناسب را انجام دهد و به تبع آن فاقد اعتماد به نفس کافی است. پس حتما در انتخاب دندان پزشک حاذق به این مورد توجه نمایید.

لبخند هالیوودی

 

مراحل کاری متخصص لمینت دندان چیست؟

پس از پرس و جو و یافتن یک متخصص لمینت خوب و با وجدان کاری بالا، شاید برای شما هم جالب باشد تا قبل از اقدام به لمینت کردن دندان های خود از مراحل انجام این کار مطلع باشید.

همانطور که گفته شد، لمینت برای دو منظور درمانی و زیبایی استفاده می شود. چنانچه این کار برای درمان باشد، مطمئنا قبل از روکش کردن دندان باید درمان اصلی بر روی دندان انجام گرفته باشد. در مرحله بعد، طبق نظر متخصص، یک یا دو جلسه برای لمینت کردن دندان های شما زمان لازم خواهد بود. حتی به منظور زیبایی و بهبود طرح لبخند نیز ممکن است دو جلسه یا یک جلسه زمان برای اجرای لمینت نیاز باشد.

این کار به این دلیل صورت می گیرد که دو نوع لمینت، توسط پزشک استفاده می شود: لمینت های آماده و لمینت های قالبگیری شده. چنانچه ساختار دندان های شما با لمینت های ساخته شده از قبل مطابقت داشته باشند، متخصص لمینت دندان در یک جلسه آن را بر روی دندان شما نصب خواهد نمود. اما چنانچه نیاز به قالبگیری و ساخت لمینت دیگری داشته باشید، یک جلسه دیگر برای این کار برای شما تعیین خواهد شد.

برای نصب لمینت، در مرحله اول روی دندان ها به طور کامل تمیز و خشک شده و سپس مقداری از لایه خارجی دندان (مینای دندان) تراشیده می شود تا روکش به طور کامل بر روی دندان ثابت شود. در مرحله بعد، پزشک متخصص، سطح دندان را به طور کامل خشک کرده و پس از آن با استفاده از چسب مخصوص، لمینت را بر روی دندان نصب خواهد نمود.

انتخاب رنگ روکش نیز یکی از مراحلی است که قبل از اقدام به قالبگیری و حتی انتخاب روکش های آماده، انجام می شود. پس از چسباندن لمینت بر روی دندان، متخصص لمینت دندان، گوشه های روکش و سطح آن را به طور کامل تراش داده و ظاهری زیبا تر و طبیعی تر به آن می بخشد.

چرا روز به روز بیشتر مردم لمینت را انتخاب می کنند

دقت و مهارت بالای پزشک در این مرحله، موجب خواهد شد تا نتیجه نهایی روکش کردن دندان با استفاده از لمینت، ظاهری کاملا طبیعی برای آن ها و دندان هایی کاملا مرتب و تمیز باشد.


چطور باید یک متخصص حرفه ای در زمینه ی لمینت دندان پیدا کنم؟


قطعا یک متخصص حاذق می تواند تجربه ی شیرین دندان هایی زیبا را برای شما رقم بزند. برای انتخاب یک متخصص عالی، حتما به نکات زیر توجه نمایید.


• میزان اعتبار و اقبال دندان پزشک در زمینه ی کاری خود
• توجه به نظر بیماران گذشته دندان پزشک و میزان رضایت آن ها از کیفیت کار و نحوه ی برخورد و عملکرد دندان پزشک حین کار
• تجربه کاری و تعداد لمینت دندان موفق انجام شده توسط دندان پزشک
• نحوه ی برخورد و ارتباط مناسب دندان پزشک با بیمار و اطلاع رسانی صحیح به بیمار در حین انجام کار
• مناسب بودن قیمت و کیفیت کار لمینت دندان
• استفاده از تجهیزات به روز و مواد با کیفیت در لمینت دندان
• محیط تمیز و مناسب و اهمیت به بهداشت محیط کار
• داشتن تیم حرفه ای و منظم در مطب و کلینک محل کار دندانپزشک
• ضمانت انجام کار و احساس مسئولیت دندان پزشک بعد از لمینت دندان ها
• میزان مهارت دندان پزشک در انجام عمل های پیچیده و شرایط خاص
• اختصاص وقت کافی به بیمار و شنیدن مشکلات و دغدغه های بیمار در طی مراحل درمان


آیا انتخاب بهترین متخصص لمینت دندان مستلزم هزینه ی بیشتر است؟


در پاسخ به این سوال باید بگویم اگر شما نزد یک متخصص حرفه ای اقدام به لمینت دندان های خود نمایید، اگر چه ممکن است ظاهرا هزینه ای بیشتر را بپردازید. اما در نهایت این هزینه با دوام بالای لمینت ها و زیبایی دندان های شما جبران خواهد شد و احتمالا شما دیگر مجبور نیستید در آینده ی نزدیک مجددا به دندان پزشک مراجعه کنید.

برای انتخاب بهترین متخصص لمینت دندان باید به سابقه پزشک، نحوه ی برخود او با بیماران، میزان مهارت وی توجه نمود. انجام لمینت کاری حساس است که دقت بالایی را می طلبد بنابراین انتخاب یک پزشک خوب در این زمینه می تواند بسیار راه گشا باشد.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *