بهترین ایمپلنت ساخت کدام کشور است؟

ایمپلنت کره ای اوستم
همه چیز درباره ایمپلنت کره‌ای اوستم که قبل از جراحی باید بدانید!
ژانویه 14, 2024
انجام ایمپلنت بدون درد
قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چقدر است و چه مراحلی دارد؟
فوریه 20, 2024
نمایش همه
بهترین-زمان-کاشت-ایمپلنت

 

بهترین روش جایگزینی دندان ازدست‌رفته، روش ایمپلنت دندان است. دندان‌های ایمپلنت برخلاف دست‌دندان‌های مصنوعی از ماندگاری و طول عمر بیشتری برخوردار هستند؛ بنابراین انتخاب بهترین ایمپلنت برای درمان بی‌دندانی موضعی یا کامل، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

همان‌طور که می‌دانید هزینه خرید و کاشت دندان ایمپلنت بسیار بالاست؛ به همین علت علاوه بر توجه به مهارت جراح دندان‌پزشک، باید به کیفیت برند ایمپلنت نیز، توجه داشته باشید. کیفیت برند ایمپلنت، تاثیر مستقیمی نتیجه جراحی کاشت ایمپلنت دارد. البته لازم به ذکر است که یک جراح دندان‌پزشک باتجربه، حتماً از بهترین ایمپلنت موجود در بازار استفاده می‌کند و هرگز سابقه خود را با ایمپلنت‌های بی‌کیفیت، زیر سؤال نخواهد برد.

حال این سؤال مطرح است که بهترین ایمپلنت ساخت کدام کشور است؟ در این مطلب، به این سؤال، پاسخ خواهیم داد.

بهترین برند ایمپلنت دندانی را بشناسید!

ایمپلنت‌های دندانی اگر کیفیت بالایی داشته باشد؛ طول عمر و کارایی بالایی نیز داشته و از نظر ظاهری شباهت بیشتری به دندان طبیعی دارد. بهترین برندهای ایمپلنت از میزان رضایت مشتری بالاتری برخوردار بوده و درنتیجه متقاضی بیشتری برای استفاده دارند.

از جمله برترین کشورهای سازنده ایمپلنت می‌توان به کشورهای ایران، اسپانیا، ایتالیا، امریکا، فرانسه، آلمان، سوئیس و کره اشاره کرد. در ادامه به معرفی بهترین برندهای ایمپلنت دندانی و کشورهای سازنده آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱٫      ایمپلنت آمریکایی زیمر بیومت (Zimmer Biomet):

برای ساخت ایمپلنت دندانی برند زیمر بیومت، به‌جای تیتانیوم از آلیاژ تانتالیوم استفاده شده است؛ به همین علت قیمت بالاتر و کیفیت بسیار بهتری در مقایسه با ایمپلنت‌های ساخته شده از تیتانیوم دارد. قیمت بالای این ایمپلنت باعث شده تا کمتر در ایران مورداستفاده دندان‌پزشکان قرار بگیرد.

متخصص ایمپلنت دندان در ستارخان

۲٫     ایمپلنت آمریکایی اینترالاک (Intralock):

یکی دیگر از بهترین برندهای ایمپلنت امریکایی، ایمپلنت اینترالاک است. این ایمپلنت از پیشرفته‌ترین تکنولوژی و تجهیزات پزشکی مانند لایه ضخیم اکسید، ذرات ساز نانو و … تولید شده که باعث پیشرفت سریع‌تر روند درمان شده است.

۳٫    ایمپلنت آمریکایی نوبل بیوکر (Noneh Biocer):

همان‌طور که گفتیم کشور آمریکا یکی از بهترین کشورهای سازنده ایمپلنت در جهان است. برند ایمپلنت نوبل بیوکر با بیشتر از نیم قرن تجربه در زمینه تولید ایمپلنت، در سه کشور آمریکا، سوئد و ژاپن فعالیت می‌کند. از جمله مزایای این برند، امکان اتصال ۲ یا ۳ تاج دندان بر روی هر پایه ایمپلنت نوبل بیوکر است. محصولات این برند توسط دندان‌پزشکان بیشتر از ۸۰ کشور جهان مورداستفاده قرار می‌گیرند.

۴٫     ایمپلنت سوئیسی اشترومن (Straumann):

 

ایمپلنت اشترومن سوئیس

 

ایمپلنت اشترومن ساخت کشور سوئیس و یکی از بهترین برندهای ایمپلنت در جهان است. ایمپلنت اشترومن برای افراد سالمند یا بیمارانی که دچار مشکل تراکم استخوان، کاربرد دارد.

۵٫    ایمپلنت سوئیسی ایده (Dr. Ihde):

یکی از باسابقه‌ترین برندهای ایمپلنت سوئیسی که بیشتر از نیم قرن، تجربه دارد؛ برند ایده است. محصولات این برند از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و یکی از پرفروش‌ترین ایمپلنت‌های سوئیسی در ایران، محسوب می‌شود.

۶٫     ایمپلنت آلمانی مدینتیکا (Medintika):

کشور آلمان نیز، یکی دیگر از تولیدکنندگان ایمپلنت باکیفیت در جهان است. ایمپلنت مدینتیکا کشور آلمان، از پیشرفته‌ترین تکنولوژی برای تولید بهره برده است؛ بنابراین درصد موفقیت کاشت ایمپلنت بالا و میزان تحلیل استخوان فک با استفاده از این ایمپلنت، بسیار کم خواهد بود.

با بهترین برند ایمپلنت ایتالیایی موجود در بازار ایران آشنا شوید!

۷٫    ایمپلنت آلمانی بگو (Bego):

شرکت بگو یکی دیگر از بهترین و باتجربه‌ترین کمپانی‌های تولید ایمپلنت در آلمان است. این برند به علت بهره‌مندی از اباتمنت‌ زیرکونیوم؛ قیمت بسیار مناسب‌تری در مقایسه با سایر برندهای ایمپلنت آلمانی دارد.

۸٫    ایمپلنت‌های کره‌ای مگاژن، دنتیوم و Dio:

 

 

ایمپلنت‌های دندانی ساخت کشور کره، به علت قیمت مقرون‌به‌صرفه و کیفیت بالا، جزو بهترین برند ایمپلنت دندانی در جهان قرار می‌گیرند. ایمپلنت‌‌های کره‌ای، جزو پرفروش‌ترین ایمپلنت‌های دندانی در کشور ایران هستند. از جمله بهترین برندهای ایمپلنت کره‌ای می‌توان به ایمپلنت کره‌ای دنتیوم، ایمپلنت کره‌ای مگاژن و ایمپلنت کره‌ای Dio، اشاره کرد.

شاید برایان جالب باشد که بدانید ایمپلنت مگاژن پس از ایمپلنت سوئیسی اشترومن، در جایگاه دوم پرفروش‌ترین برندهای ایمپلنت در ایران، قرار گرفته است. شرکت مگاژن فعالیت خود را از سال ۲۰۰۲ آغاز کرده و تاکنون بیشتر از ۱۸ مدل ایمپلنت دندانی تولید کرده است. ایمپلنت‌ برند مگاژن در بیشتر از ۸۸ کشور جهان استفاده می‌شود.

پاسخ به سؤالات متداول درباره بهترین ایمپلنت دندانی:

  1. بهترین مارک ایمپلنت در ایران، کدام است؟

در حال حاضر بسیاری از برندهای ایمپلنت ساخت ایران، آلمان، آمریکا و کره در بازار ایران استفاده می‌شوند؛ تمامی این برندها ازنظر کارایی، طول عمر و زیبایی کیفیت یکسانی داشته و می‌توانند لبخند رضایت را به شما هدیه دهند.

  1. قیمت ایمپلنت دندانی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت انواع ایمپلنت به فاکتورهای متعدی بستگی دارد. این عوامل عبارت است از:

  • میزان کیفیت ایمپلنت
  • میزان سازگاری ایمپلنت با لثه و استخوان
  • میزان ماندگاری و طول عمر ایمپلنت
  1. آیا آلیاژ به‌کاررفته برای ساخت دندان ایمپلنت، بر نتیجه نهایی کاشت دندان، تأثیرگذار است؟
ایمپلنت بدون استرس

بله؛ هرچه آلیاژ استفاده شده برای ساخت دندان ایمپلنت کیفیت بیشتری داشته باشد؛ مزایای استفاده از آن نیز، بیشتر خواهد بود. این مزایا عبارت است از:

  • کاهش احتمال شکستگی دندان ایمپلنت
  • افزایش طول عمر دندان ایمپلنت
  • کاهش دوره نقاهت پس از جراحی کاشت دندان
  • افزایش احتمال موفقیت جراحی کاشت ایمپلنت
  1. بهترین ایمپلنت ساخت کشور ایران، کدام است؟

شرکت‌های ایرانی تولیدکننده بسیاری در ایران، اقدام به تولید دندان ایمپلنت باکیفیت می‌کنند؛ ولی بهترین برند ایمپلنت ایرانی، برند ۳a است.

  1. چگونه بهترین ایمپلنت دندانی را پیدا کنیم؟

قبل از پاسخ به این سؤال باید بدانید که بهترین ایمپلنت برای هر شخص، باتوجه‌به شرایط دندانی آن فرد تعیین می‌شود؛ ولی شما می‌توانید باتوجه‌به میزان بودجه‌ای که می‌توانید هزینه کنید، چند برند ایمپلنت شناخته شده را انتخاب کنید؛ سپس مراحل زیر را طی نمایید:

از مشاوره یک دندان‌پزشک باتجربه استفاده کنید.

از تجربیات سایر افرادی که از آن برند استفاده کرده‌اند؛ بهره‌ ببرید.

به سایت برند سازنده رفته و در فضای وب، درباره تاریخچه شرکت تحقیق کنید.

جمع‌بندی:

تمامی برندهای معرفی شده در این مطلب، جزو بهترین ایمپلنت‌های کشورهای جهان هستند که در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر، مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ البته لزوماً سایر ایمپلنت‌های مورداستفاده توسط دندان‌پزشکان، از کیفیت پایینی برخوردار نمی‌باشد. ولی اگر بخواهیم به این سؤال که “بهترین ایمپلنت ساخت کدام کشور است؟” پاسخ دهیم باید بگوییم که کشورهای آمریکا، سوئیس، آلمان و کره، ازجمله بهترین کشورهای سازنده ایمپلنت محسوب می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم تا در زمان درمان بی‌دندانی به کمک ایمپلنت، به بهترین جراح کاشت ایمپلنت مراجعه کرده و انتخاب بهترین برند ایمپلنت را، به دندان‌پزشک خود، بسپارید.

ایمپلنت کره‌ای بهتر است یا ایمپلنت آلمانی؟

 

تجربیات خود و اطرافیانتان درباره استفاده از برندهای مختلف ایمپلنت را با ما به اشتراک بگذارید.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *