ایمپلنت کره‌ای بهتر است یا ایمپلنت آلمانی؟

تفاوت لمینت و کامپوزیت
مقایسه لمینت و کامپوزیت ونیر؛ کدام یک برای شما مناسب است؟
می 14, 2023
بهترین برند ایمپلنت سوئیسی
بهترین برند ایمپلنت سوئیسی
می 25, 2023
نمایش همه
ایمپلنت کره ای بهتر است یا آلمانی

تا همین چند دهه گذشته، اگر فردی به دلایل گوناگون دچار بی‌دندانی کامل یا موضعی می‌شد؛ هیچ راه درمانی جز استفاده از انواع دست‌دندان برایش وجود نداشت! استفاده از دست‌دندان مشکلات بسیار زیادی مثل لق خوردن دست‌دندان، تحلیل استخوان فک و نیاز به خارج‌کردن آن در هنگام خواب داشت.

ولی امروزه دیگر نیازی نیست تا افراد نگران دندان‌های از بین رفته خود باشند؛ زیرا روش‌های مختلفی برای درمان انواع بی‌دندانی وجود دارد. یکی از این روش‌های درمانی، انجام ایمپلنت است. ایمپلنت‌ها برخلاف دست‌دندان، هنگام غذاخوردن و صحبت‌کردن داخل دهان، لق نمی‌زنند، در دهان شما ثابت هستند و از تحلیل لثه جلوگیری می‌کنند.

تاکنون بیشتر از ۱۵۰۰ ایمپلنت مختلف در جهان تولید شده است که در کشور ما ایران، تنها ۵۰ مدل استفاده می‌شود. کشورهای آلمان و کره نیز، جزو کشورهای موفق در صنعت ایمپلنت سازی هستند؛ در ادامه این مطلب به بررسی و مقایسه دو ایمپلنت ساخت آلمان و کره خواهیم پرداخت.

 

ایمپلنت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

قبل از اینکه بخواهیم درباره بهترین برند ایمپلنت صحبت کنیم؛ ابتدا باید بدانیم که ایمپلنت چیست؟ و مراحل کاشت ایمپلنت چگونه انجام می‌شود؟

ایمپلنت، فلزی از جنس تیتانیوم است که به کمک جراحی و به‌جای دندان ازدست‌رفته، داخل لثه کاشته می‌شود. درصورتی‌که شما واجد شرایط کاشت ایمپلنت باشید؛ ابتدا لثه شما باز شده و به کمک دریل سوراخی داخل استخوان فک شما ایجاد می‌شود؛ سپس پایه ایمپلنت داخل استخوان فک قرار گرفته و لثه بخیه می‌خورد.

پس از گذشت ۳ الی ۴ ماه که ایمپلنت با استخوان فک شما به‌خوبی جوش خورد؛ نوبت مراحل قالب‌گیری و گذاشتن تاج دائمی دندان می‌رسد. این دندان از نظر ظاهری کاملاً شبیه به دندان طبیعی شماست و شما می‌توانید از غذاخوردن با آن لذت ببرید. انواع ایمپلنت دندان موجود در ایران عبارت است از:

  • ایمپلنت آلمانی
  • ایمپلنت کره‌ای
  • ایمپلنت ایرانی
  • ایمپلنت ایتالیایی
  • ایمپلنت سوئیسی
  • ایمپلنت فرانسوی
  • ایمپلنت آمریکایی
  • و…
آیا انجام ایمپلنت محدودیت سنی دارد؟

تمام ایمپلنت‌های موجود در ایران از استانداردهای لازم برخوردار هستند و توسط پزشکان و بر اساس تجربه آن‌ها به بیماران پیشنهاد می‌شوند.

 

ایمپلنت آلمانی بهتره یا کره‌ای؟

مهم‎ترین کار قبل از پیداکردن بهترین برند ایمپلنت، انتخاب بهترین دندان‌پزشک ایمپلنت دندان است. زیرا اگر شما از یک برند ایمپلنت خوب استفاده کنید؛ ولی متخصص ایمپلنت با تبحر کافی انجام نشود؛ کاشت ایمپلنت شما، ناموفق خواهد شد.

از طرفی، یک جراح دندان‌پزشک باتجربه، هرگز از ایمپلنت بی‌کیفیت استفاده نخواهد کرد! شما می‌توانید برای انتخاب نوع ایمپلنت، با دندان‌پزشکتان مشورت کنید.

پس از یافتن بهترین جراح ایمپلنت، نوبت به یافتن بهترین نوع ایمپلنت در ایران می‌رسد! بعضی از افراد به‌اشتباه تصور می‌کند ایمپلنت‌های اروپایی مانند ایمپلنت آلمانی، در مقایسه با ایمپلنت‌های آسیایی مانند ایمپلنت کره‌ای، از کیفیت بیشتری برخوردار هستند! درحالی‌که بعضی از برندهای ایمپلنت کره‌ای، در مقایسه با برندهای ایمپلنت آلمانی، عملکرد بهتری از خود نشان داده‌اند.

 

مقایسه ایمپلنت کره‌ای با ایمپلنت آلمانی:

برای اینکه بتوانید بهترین برند ایمپلنت را انتخاب کنید؛ ما در ادامه این مطلب، ایمپلنت‌ها آلمانی و کره‌ای را از نظر معیارهای مختلف، با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

۱) مقایسه از نظر قیمت ایمپلنت:

اگر شما بخواهید ایمپلنت کره‌ای و آلمانی را از نظر قیمت با یکدیگر مقایسه کنید؛ بهتر است بدانید که قیمت ایمپلنت کره‌ای از قیمت ایمپلنت آلمانی کمتر ماست.

۲) مقایسه از نظر کیفیت ایمپلنت:

کیفیت ساخت ایمپلنت کره‌ای بسیار مناسب است؛ ولی ایمپلنت آلمانی هم از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است.

۳) مقایسه از نظر موجود بودن ایمپلنت:

در ایران ایمپلنت‌های کره‌ای در مقایسه با ایمپلنت‌های آلمانی، پرمصرف‌تر هستند؛ بنابراین دسترسی و یافتن آن‌ها ساده‌تر است.

چه کسانی نمی توانند ایمپلنت انجام دهند؟

۴) مقایسه از نظر میزان موفقیت در کاشت ایمپلنت:

از آنجایی که کیفیت ایمپلنت کره‌ای و آلمانی، چندان تفاوتی ندارد؛ درصد موفقیت کاشت در آن‌ها نیز، تفاوتی با یکدیگر ندارند. همان‌طور که گفتیم میزان مهارت جراح دندان‌پزشک در موفقیت کاشت ایمپلنت نیز، تأثیر بسزایی دارد.

۵) مقایسه از نظر طول عمر ایمپلنت:

طول عمر ایمپلنت کره‌ای و ایمپلنت آلمانی، برای هر دو مدل، حدود ۱۰ سال ذکر شده است؛ ولی هراندازه بهداشت دهان و دندان افراد بیشتر و کامل‌تر باشد، طول عمر ایمپلنت آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد. بهداشت دهان و دندان بعد از کاشت ایمپلنت علاوه بر انجام مسواک، نخ و دهان‌شویه باید شامل استفاده از واترجت و مسواک بین‌دندانی نیز باشد.

از آنجایی که ایمپلنت‌های کره‌ای و ایرانی هر دو از قیمت مناسب‌تر برخوردار هستند؛ لازم به ذکر این نکته است که طول عمر ایمپلنت‌های کره‌ای از ایمپلنت‌های ایرانی بیشتر است.

 

عوارض استفاده از ایمپلنت نامرغوب یا دندان‌پزشک بی‌تجربه چیست؟

 

افزایش موفقیت کاشت ایمپلنت در افراد سیگاری

 

گاهی بعضی از دندان‌پزشکان غیرمتخصص، از ایمپلنت بی‌کیفیت و با برندهای ناشناخته متفرقه استفاده می‌کنند که ممکن است خطرات زیر را در برداشته باشد:

  • ایجاد عفونت در محل کاشت ایمپلنت
  • آسیب‌دیدن بافت اطراف ایمپلنت مانند لثه، رگ‌های خونی، استخوان یا حتی دندان‌های سالم مجاور!
  • آسیب به عصب‌ها که به صورت گزگز شدن یا بی‌حسی کامل چانه، لب یا لثه بروز پیدا می‌کند.
  • درصورتی‌که ایمپلنت در فک بالا کاشته شده باشد؛ ممکن است ایمپلنت از حفره‌های سینوس بیرون بزند و باعث انواع مشکلات سینوسی در بیمار شود.

 

بهترین برندهای ایمپلنت کره‌ای را بشناسید

از جمله بهترین برندهای ایمپلنت کره‌ای در ایران شامل برندهای زیر است:

  1. ایمپلنت کره‌ای cmi
  2. ایمپلنت کره‌ای dio
  3. ایمپلنت کره‌ای cis
  4. ایمپلنت کره‌ای sewon medix
  5. ایمپلنت کره‌ای fast and best
بهترین مرکز ایمپلنت دندان

 

بهترین برندهای ایمپلنت آلمانی را بشناسید

از جمله بهترین برندهای ایمپلنت آلمانی در ایران شامل برندهای زیر است:

  1. ایمپلنت آلمانی human tech
  2. ایمپلنت آلمانی icx
  3. ایمپلنت آلمانی bego

 

جمع‌بندی

یکی از روش‌های درمانی عالی، برای جایگزین‌کردن دندان‌های ازدست‌رفته، کاشت ایمپلنت است. کشورهای مختلفی در جهان اقدام به ساخت و تولید انواع ایمپلنت کرده‌اند که آلمان و کره، از پیشرفته‌ترین آن‌ها هستند. در این مطلب ما این سؤال که “ایمپلنت آلمانی بهتره یا کره‌ای؟” پاسخ دادیم. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم:

  1. قیمت ایمپلنت‌ کره‌ای، مناسب‌تر است.
  2. کیفیت ساخت، درصد موفقیت و طول عمر ایمپلنت‌های کره‌ای و آلمانی، تفاوت چندانی ندارند.
  3. ایمپلنت‌های کره‌ای، پرمصرف‌تر و دردسترس‌تر هستند.

لازم است این نکته را مدنظر داشته باشید که مهم‌تر از انتخاب نوع برند ایمپلنت، انتخاب بهترین دندان‌پزشک برای کاشت ایمپلنت، از اهمیت بیشتری برخوردار است. در نهایت توصیه می‌کنیم به تجربه جراح دندان‌پزشک خود در انتخاب برند ایمپلنت اعتماد کنید.

آیا شما کاشت ایمپلنت انجام داده‌اید؟ از چه برند ایمپلنتی استفاده کردید؟ تجربه خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *