بهترین برند ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت کره ای بهتر است یا آلمانی
ایمپلنت کره‌ای بهتر است یا ایمپلنت آلمانی؟
می 21, 2023
ایمپلنت کره ای یا ایمپلنت سوئیسی
ایمپلنت کره‌ای بهتر است یا ایمپلنت سوئیسی؟
می 29, 2023
نمایش همه
بهترین برند ایمپلنت سوئیسی

افراد اغلب به دنبال کسب اطلاعات در مورد بهترین برند ایمپلنت سوئیسی هستند تا از این ایمپلنت با کیفیت و مقرون به صرفه برای بهبود شرایط دندانی خود استفاده کنند. چند سالی است که استفاده از ایمپلنت به عنوان مصارف درمانی و حتی برای مقاصد زیبایی و بهبود طرح لبخند و گاه بهبود گفتار، در میان اقشار مختلف رواج پیدا کرده است.

انواع مختلفی از ایمپلنت ها با کیفیت ها و قیمت های مختلف توسط برندهای متفاوتی در دنیا تولید می شوند که یکی از معروف ترین و پرطرفدار ترین آنها، ایمپلت های سوئیسی هستند.

از آنجا که تولید ایمپلنت نیازمند فناوری های خاص و تکنولوژی های روز و پیشرفته است، تولیدکنندگان کمی در سراسر دنیا اقدام به تولید این محصول کاربردی کرده اند.

در میان ۵ کشور سازنده ایمپلنت، کشور سوئیس بهترین برند های سازنده ایمپلنت را داشته و تولیدات آن در سراسر دنیا با عنوان ایمپلنت های درجه یک و بسیار مرغوب مورد استفاده قرار می گیرند.

اما قبل از انتخاب نوع و برند سازنده ایمپلنت و حتی قبل از آشنایی با بهترین برند ایمپلنت سوئیسی، بهتر است تا اطلاعاتی در مورد انواع ایمپلنت سوئیسی و ضرورت استفاده از ایمپلنت کسب کنید.

 

انواع ایمپلنت سوئیسی

کشور سوئیس یکی از چند کشور تولید کننده ایمپلنت در دنیا است که محصولات تولید شده در برندهای مختلف آن نیز شهرت جهانی دارند. اگر قصد استفاده از ایمپلنت های سوئیسی را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با برندهای مختلف این کالای کاربردی آشنا شوید.

 

۱- ایمپلنت اشترومن:

 

ایمپلنت بدون خون ریزی

ایمپلنت اشترومن

 

به جرات می توان گفت که برند اشترومن، بهترین برند ایمپلنت سوئیسی است که به دلیل تولید ایمپلنت های با دوام و با کیفیت بالا، سالیان سال در رتبه اول برترین برندهای تولید کننده ایمپلنت قرار دارد.

یکی از دلایل محبوبیت و معروفیت این نوع از ایمپلنت ها را می توان استفاده از متریال بسیار با کیفیت و همچنین به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا در تولید آنها دانست.

از دیگر ویژگی های ایمپلنت های تولیدی این برند، درصد موفقیت بالای آن است. از آنجا که پایه ایمپلنت درون استخوان فک نصب شده و میزان دوام و استحکام آن، به سرعت و کیفیت جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک دارد، متخصصین ایمپلنت در سراسر دنیا، همگی معتقدند که میزان مطابقت و سرعت جوش خوردن ایمپلنت های اشترومن با استخوان فک، بسیار بیشتر از سایر برند ها است.

بر همین اساس، دندان پزشکان بدون نگرانی، استفاده از ایمپلنت های سوئیسی و به ویژه برند اشترومن را در دستور کار خود قرار داده و اولین پیشنهاد آنها به مراجعین خود، این برند است.

نکته قابل ذکر دیگر در مورد ایمپلنت های اشترومن این است که این برند با تولید انواع مختلفی از ایمپلنت ها، توانسته است محصولات متنوعی از نظر جنس روکش، نوع و عرض پایه، ارتفاع ایمپلنت و همچنین ایمپلنت هایی با سرعت جوش خوردگی متفاوت را تولید و روانه بازار نماید. به همین دلیل، محصولات این برند از انواع تیتانیومی تا سرامیکی، جایگاه ویژه ای به ویژه در درمان افرادی دارند که از نظر استخوان فک دچار مشکل بوده و برای استفاده از ایمپلنت باید مراحل درمانی ویژه ای را پشت سر بگذارند.

عوامل موفقیت کاشت ایمپلنت که قبل از جراحی باید بدانید!

 

۲- ایمپلنت SIC:

 

ایمپلنت sic

 

محصولات تولید شده توسط برند SIC را می توان از بهترین انواع ایمپلنت های تیتانیومی نام برد که کاربرد فراوانی در میان دندان پزشکان و ایمپلنتولوژیست ها دارد. این دسته از ایمپلنت ها در واقع محصول مشترک دانشمندان سوئیسی و آلمانی بوده و تعبیه دو سطح مشترک در محل اتصال آنها با استخوان موجب استحکام بیشتر پایه ایمپلنت درون استخوان فک می گردد. این ویژگی موجب شده است تا موفقیت استفاده از این نوع ایمپلنت به بیش از ۹۶ درصد رسیده و دندان پزشکان با اطمینان خاطر از آن استفاده نمایند.

با توجه به ساختار و شکل ویژه ایمپلنت های برند SIC، می توان این چنین گفت که تولید کنندگان و طراحان این نوع از ایمپلنت ها، با در نظر گرفتن مشکلاتی در ساختار دندان ها و استخوان فک افراد مانند نرم بودن استخوان فک، هم گرایی ریشه های دندان، تراکم پایین و بافت کم استخوانی، اقدام به تولید آن کرده اند. پایه های مخروطی نوک تیز و ساختار پیچ مانند این نوع ایمپلنت ها، ویژگی شاخص آنها بوده و در مواقع استفاده از روش لیفت سینوس، ایمپلنت های SIC بهترین برند ایمپلنت سوئیسی مورد انتخاب دندان پزشکان و متخصصین ایمپلنت خواهند بود.

 

۳- ایمپلنت تامن مدیکال(Thommen Medical):

محصولات این برند، با توجه به تجربیات چندین گروه دندان پزشکی بین المللی، اقدام به تولید ایمپلنت هایی با اندازه ها و اشکالی کرده است که نصب و استفاده از آن هم برای پزشک و هم برای بیمار بسیار ساده تر خواهد بود.

ایمپلنت های تولید شده در برند Thommen Medical، بدنه ای استوانه ای شکل و باریک شونده داشته و قسمت بالایی آن گنبدی شکل و شیاردار است. این نوع ایمپلنت با استفاده از پیچ گوشتی بر روی استخوان فک محکم شده و پس از جوش خوردن پایه به استخوان، قسمت تاج و روکش، روی آن نصب می شود.

تفاوت متخصص ایمپلنت با دندان پزشک

 

۴- ایمپلنت lhde:

ایمپلنت های تولید شده در برند lhde، به گونه ای طراحی و تولید می شوند که استفاده از آنها برای ۹۹ درصد بیماران امکان پذیر بوده و موفقیت آن تضمینی است. این نوع از ایمپلنت ها را می توان بهترین برند ایمپلت سوئیسی معرفی نمود که بلافاصله پس از کشیدن دندان بر روی استخوان فک نصب می شود.

در واقع ایمپلنت های lhde، از نوع ایمپلنت های فوری هستند که بر خلاف ایمپلنت های فوری قدیمی، کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند. قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول این دسته از ایمپلنت های سوئیسی، موجب شده است تا استفاده از آن در تمام کشور ها و به ویژه در ایران بسیار رایج باشد.

 

مزایای استفاده از ایمپلنت های سوئیسی چیست؟

همان طور که در بخش قبل اشاره شد، انواع برند های ایمپلنت در بازار وجود داشته و مورد استفاده قرار می گیرند اما ایمپلنت های سوئیسی به دلیل دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد خود، بیشتر مورد استقبال دندان پزشکان و بیماران قرار گرفته و بیشترین استفاده و کاربرد را در سراسر دنیا دارند.

از مزایای استفاده از ایمپلنت های سوئیسی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت بسیار بالا و ماندگاری و دوام زیاد
  • استحکام ساختاری بسیار زیاد هم در قسمت پایه و هم در قسمت روکش (انواع ایمپلنت های تیتانیومی و سرامیکی)
  • کاهش و حذف ریز حرکات ناشی از گذشت زمان پس از نصب ایمپلنت، با استفاده از طراحی های مخروطی شکل برای پایه ایمپلنت ها.
  • بازه قیمتی گسترده و ارائه تخفیف های ویژه در مناسبت های خاص
  • درصد بالای موفقیت در استفاد از ایمپلنت های سوئیسی
بهترین برند ایمپلنت کره ای

همانند سایر کالا های پزشکی، حتی بهترین برند ایمپلنت سوئیسی نیز دارای معایبی هستند. مهمترین و بیشترین ایرادی که بر ایمپلنت های سوئیسی وارد است، قیمت بالای آنها است که با توجه به کیفیت بالا و متریال درجه یک مورد استفاده برای تولید آنها و به ویژه دوام بسیار بالای این نوع ایمپلنت، این قیمت بالا، قابل توجیه است.

 

ضرورت استفاده از ایمپلنت چیست؟

بسیاری از افراد پس از کشیدن دندان، برای پر کردن محل آن هیچ اقدامی انجام نمی دهند اما نبود دندان و خالی بودن جای دندان درون فک، می تواند به مرور زمان موجب تغییر شکل استخوان فک و در نهایت بد فرم شدن چهره گردد.

به همین دلیل توصیه دندان پزشکان بر این است که حتی پس از گذشت مدتی، اقدام به کاشت دندان نموده و محل ریشه دندان را پر نمایید. مهمترین و رایج ترین روش برای این کار ایمپلنت است که جایگزینی بسیار مناسب برای دندان های حذف شده است.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *