قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چقدر است و چه مراحلی دارد؟

بهترین ایمپلنت ساخت کدام کشور است؟
فوریه 20, 2024
ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد
مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟!
آوریل 27, 2024
نمایش همه
انجام ایمپلنت بدون درد

 

بعضی از افراد به دلایل گوناگون ممکن است تمام دندان‌های یک فک یا هر دو فک خود را از دست بدهند؛ در چنین شرایطی، بهترین روش جایگزینی دندان ازدست‌رفته، با کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین است.

روش درمانی کاشت ایمپلنت، یک روش درمانی جدید برای ترمیم جای خالی دندان‌‌ محسوب می‌شود. در این روش، یک پایه تیتانیومی به نام فیکسچر، طی یک جراحی داخل استخوان فک کاشته می‌شود؛ سپس تاج دندان بر روی این پایه‌ها، نصب خواهد شد. در ادامه این مطلب از سایت دکتر فولادگر، شما را با مراحل و قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین آشنا خواهیم کرد.

منظور از ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، چیست؟

قبل از هر چیز، بهتر است ابتدا با شرایطی که ایمپلنت کامل فک بالا و پایین کاربرد دارد؛ آشنا شوید! اگر در موتورهای جستجوگر، عبارت ایمپلنت کامل را سرچ کنید؛ فیلم‌های تبلیغاتی بسیاری را مشاهده خواهید کرد؛ این فیلم‌ها بیانگر تجربه افرادی است که دست‌دندان‌های مصنوعی خود را با ایمپلنت کامل جایگزین می‌کنند! مشاهده لبخند رضایت و اعتمادبه‌نفس این افراد، خود گویای همه چیز درباره این روش درمانی نوین است.

کاشت دندان ایمپلنت برای تمام دندان‌های فک بالا و پایین، برای افرادی که تمام دندان‌های یک یا هر دو فک خود را ازدست‌داده‌اند؛ می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بازگشت جویدن طبیعی
  2. بهبود تکلم صحیح
  3. سهولت استفاده در مقایسه با دست‌دندان‌های متحرک
  4. جلوگیری از تحلیل استخوان فک
  5. ظاهری طبیعی‌ و زیباتر
  6. افزایش اعتمادبه‌نفس
  7. و …

چرا باید از روش کاشت دندان ایمپلنت، استفاده کنیم؟

درصورتی‌که علی‌رغم آشنایی با تمام مزیت‌های کاشت ایمپلنت کامل؛ همچنان برای ایمپلنت کامل فک بالا و پایین خود تردید دارید؛ بهتر است به عوارض جدی عدم جایگزین‌کردن دندان‌های ازدست‌رفته، توجه کنید! این عوارض که در طولانی‌مدت ایجاد می‌شوند؛ عبارت است از:

  1. تحلیل استخوان فک شدید
  2. ابتلا به بیماری‌های گوارشی ناشی از جویدن ناصحیح مواد غذایی
  3. التهاب و ساییدگی لثه‌ها
  4. مشکل در تکلم و کاهش اعتمادبه‌نفس
  5. آسیب به بافت لثه و ایجاد زخم
  6. کوتاه‌شدن چانه و تغییر در ظاهر افراد
  7. طول عمر کوتاه دست‌دندان در مقایسه با ایمپلنت
  8. و …
بهترین متخصص ایمپلنت دندان

لازم به ذکر است که بعضی از این عوارض هرگز جبران نخواهد شد؛ همچنین درمان سایر عوارض ممکن است بسیار زمان‌بر بوده و مستلزم پرداخت هزینه‌های سنگین باشد!

با روش‌های مختلف کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین آشنا شوید!

 

طول عمر ایمپلنت دندان

 

بعضی از بیماران، به علت شایعه‌های ترسناکی که از دندان‌پزشکی و جراحی کاشت ایمپلنت شنیده‌اند؛ ممکن است برای تصمیم‌گیری ایمپلنت کامل فک بالا و پایین خود دچار واهمه شوند! این ترس برای بیمارانی که تمام دندان‌های یک یا دو فک خود را ازدست‌داده‌اند نیز، بسیار بیشتر است!

خبر خوب برای این افراد این است که در ایمپلنت کامل، نیازی به کاشت ۳۲ واحد ایمپلنت نیست! بلکه تنها دندان‌های اصلی که مسئولیت زیبایی و جویدن را به‌عهده دارند؛ جایگزین خواهند شد. در ادامه شما را با انواع روش‌های کاشت ایمپلنت کامل هر دو فک آشنا خواهیم کرد.

روش اول: کاشت ایمپلنت یک‌ساله!

برای بیشتر متقاضیان کاشت ایمپلنت کامل هر دو فک، معمولاً تنها از ۴ واحد ایمپلنت برای هر فک استفاده می‌شود. این ۴ واحد ایمپلنت به‌خوبی می‌تواند کارایی و زیبایی دندان‌های طبیعی را برای بیمار، بازگرداند. در این روش درمانی، جراح ایمپلنت به کمک پل‌های دندانی که بر روی هر پایه ایمپلنت نصب می‌شود؛ می‌توان تا ۱۲ الی ۱۶ دندان فک بالا و ۶ الی ۸ دندان فک پایین را جایگرین کند.

برای انجام این روش کاشت ایمپلنت کامل برای هر دو فک، تقریباً یک سال زمان موردنیاز است. لازم به ذکر است در طول مدت درمان، جراح از پروتزهای موقت برای بیمار استفاده خواهد کرد.

روش دوم: کاشت ایمپلنت کامل فوری

یکی دیگر از روش‌های جایگزینی دندان ازدست‌رفته هر دو فک، به‌عنوان ایمپلنت کامل فوری شناخته می‌شود. در این روش درمانی، نیازی به انجام یک دوره درمان یک‌ساله نمی‌باشد؛ بلکه بیمار تنها در یک روز می‌تواند به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کند!

ایمپلنت کره ای یا ایمپلنت آمریکایی؟

در این روش نیز، برای هر فک ۴ پایه ایمپلنت کاشته می‌شود؛ کاشت ایمپلنت کامل فوری، تنها برای بیمارانی انجام‌پذیر می‌باشد که دارای شرایط زیر باشند:

  1. بیمارانی که دارای بیماری دیابت، فشارخون، نقص سیستم ایمنی و سرطان نباشند.
  2. بیمارانی که لثه‌های ملتهب و عفونی نداشته باشند.
  3. بیمارانی که استخوان فک کافی برای کاشت ایمپلنت داشته باشند.
  4. بیمارانی که حداکثر ۲ ماه از زمان از دست رفتن دندان‌هایشان گذشته باشد.
  5. بیمارانی که دخانیات استعمال نمی‌کنند.

روش سوم: استفاده از پروتزهای  دندانی بر پایه ایمپلنت باقابلیت جداسازی

یکی دیگر از روش‌های درمان بی‌دندانی کامل، استفاده از پروتزهای متحرک بر روی ۲ الی ۴ پایه ایمپلنت می‌باشد! در این روش، معمولا ۲ پایه ایمپلنت برای هر فک کاشته می‌شود؛ سپس پروتزهای دندانی که قابلیت جداسازی دارند بر روی این پایه‌ها نصب می‌شوند. این روش ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، در مقایسه با دو روش دیگر بسیار ارزان‌تر است؛ ولی همچنان استفاده از این روش مشابه دست‌دندان‌های مصنوعی می‌باشد؛ بنابراین متقاضیان بسیار کمتری برای استفاده دارد.

برای انجام این روش درمانی، لازم است حداقل ۳ الی ۵ ماه زمان پس از جراحی کاشت ایمپلنت صبر کنید.

مراحل کاشت ایمپلنت فک بالا و پایین، چگونه انجام می‌شود؟

مراحل کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند؛ برای انجام ایمپلنت فک بالا، جراح دندان‌پزشک باید به زیبایی لبخند بیمار اهمیت بیشتری بدهد؛ بنابراین در طول درمان ایمپلنت فک بالا، بیمار نمی‌تواند مدت‌زمان زیادی را بدون دندان بماند! همچنین کاشت ایمپلنت فک بالا، به علت وجود سینوس‌ها و کوتاهی ارتفاع استخوان، دشوارتر است.

تغذیه مناسب بعد از جراحی ایمپلنت دندان

استخوان فک بالا معمولاً به علت حفره‌های سینوسی تراکم بسیار کمی دارند؛ درصورتی‌که جراح از مهارت کافی برخوردار نباشد، ممکن است بیمار دچار مشکلات متعددی شود. قبل از ایمپلنت کامل فک بالا، حتماً باید تراکم استخوان و میزان تحلیل لثه قبل از جراحی بررسی شود.

بااین‌حال، انجام ایمپلنت کامل فک پایین، بسیار ساده‌تر است. جراح دندان‌پزشک، باتوجه‌به رشته‌های عصبی، عملکرد ایمپلنت و پروتز را بررسی می‌کند؛ همچنین امکان کاشت واحد ایمپلنت بیشتری برای فک پایین وجود دارد.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، چقدر می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین و پرتکرارترین سؤالات افراد متقاضی درمان بی‌دندانی کامل؛ میزان هزینه کاشت ایمپلنت کامل است. قبل از پاسخ به این سؤال باید بدانید که برآورد دقیق هزینه ایمپلنت کامل دو فک قبل از درمان، امکان‌پذیر نمی‌باشد؛ زیرا قیمت کاشت ایمپلنت کامل، باتوجه‌به روند درمان و … محاسبه خواهد شد.

به‌طورکلی برای انجام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین باید حدود ۸۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان، هزینه در نظر داشته باشید. البته استفاده از پروتزهای متحرک هزینه بسیار کمتری در مقایسه با ایمپلنت ثابت خواهد داشت. (تقریبا حدود ۱۵ الی ۳۰ میلیون تومان)

جهت اطلاع دقیق‌تر از قیمت ایمپلنت، بهتر است جهت معاینه کامل و مشاوره رایگان، به مطب دکتر موفق فولادگر مراجعه کنید.

مهم‌ترین نکات برای کاشت ایمپلنت کامل که باید بدانید!

درصورتی‌که قصد انجام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین را دارید؛ بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  1. برای تشخیص و بررسی اولیه، ممکن است نیاز به استفاده از اشعه ایکس یا اسکن CT باشد.
  2. درصورتی‌که نیاز به جداسازی دندان‌های آسیب‌دیده باشد؛ فرایند جداسازی با بی‌حسی کامل انجام می‌شود؛ سپس باتوجه‌به شرایط استخوان فک و لثه، برای درمان تصمیم‌گیری خواهد شد.
  3. ساختار فک بالا و پایین با یکدیگر تفاوت دارد؛ بنابراین بهتر است حتماً به جراح دندان‌پزشک باسابقه بالا مراجعه کنید. یک دندان‌پزشک باتجربه به علت مشاهده شرایط دندانی متفاوت، برای هر شرایطی آمادگی کامل را خواهد داشت.
بهترین برند ایمپلنت کره ای

پاسخ به سؤالات متداول:

  1. ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، چقدر طول می‌کشد؟

پایه‌های تیتانیومی کاشته شده در استخوان فک، برای جوش‌خوردن با استخوان فک؛ به زمانی حدود ۴ الی ۶ ماه نیاز دارند! بنابراین باتوجه به مدت‌زمان لازم جهت قالبگیری و روکش دندان‌ها، بهتر است یک سال زمان در نظر داشته باشید.

  1. چه افرادی می‌توانند از روش درمانی ایمپلنت، برای فک بالا و پایین خود استفاده کنند؟

درصورتی‌که جزو افراد زیر هستید؛ می‌توانید از درمان کاشت ایمپلنت استفاده کنید:

  • افرادی که تمام دندان‌های یک یا هر دو فک خود را ازدست‌داده‌اند.
  • افرادی که از شرایط استخوان و لثه خوبی برای کاشت دندان برخوردار هستند.
  • افرادی که بهداشت دهان و دندان‌ خود را رعایت می‌کنند.
  1. طول عمر دندان ایمپلنت کامل، چند سال است؟

طول عمر دندان ایمپلنت، باتوجه‌به رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان و شرایط جسمی افراد، متفاوت است. ولی معمولاً طول عمر مفید ایمپلنت ۲۵ سال می‌باشد.

سخن آخر:

امروزه استفاده از روش درمانی کاشت ایمپلنت، به‌عنوان تحقق یک رؤیای قدیمی بشریت شناخته می‌شود! کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای در سبک زندگی، اعتمادبه‌نفس و سلامتی بیماران داشته باشد؛ بنابراین در این مطلب از سایت دکتر فولادگر، به بررسی مراحل و قیمت ایمپلنت کامل هر دو فک پرداختیم.

 

سؤالات و تجربیات خود را در رابطه ‌با کاشت ایمپلنت کامل، در بخش نظرات با سایت ما به اشتراک بگذارید.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *