ایمپلنت کره ای یا ایمپلنت آمریکایی؟

بهترین-برند-ایمپلنت-آمریکایی
بهترین برند ایمپلنت آمریکایی
ژوئن 13, 2023
بهترین-زمان-کاشت-ایمپلنت
جراحی ایمپلنت دندان در تهران
سپتامبر 25, 2023
نمایش همه
ایمپلنت-آمریکایی-یا-کره ای

وجود انواع ایمپلنت تولید شده در برند های مختلف، گاه موجب سردرگمی افراد، در انتخاب یک ایمپلنت خوب برای ترمیم دندان های خود می شود. اگر کمی پرس و جو کنید، مطمئنا متوجه خواهید شد که ایمپلنت های تولید شده توسط برند های کره ای و آمریکایی، از نظر کیفیت تقریبا در سطح یکسانی قرار دارند.

شاید چندین سال پیش نمونه هایی بهتر و با کیفیت تر از ایمپلنت های آمریکایی در بازار های تجهیزات پزشکی دنیا یافت نمی شد اما امروزه بسیاری از ایمپلنت های تولید شده در برندهای کره ای، دارای کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی بوده و حتی در برخی موارد گوی سبقت را از نمونه های آمریکایی ربوده اند.

کیفیت بالای ایمپلنت های کره ای در کنار قیمت بسیار مناسب آن موجب شده است تا این نوع ایمپلنت ها در ایران کاربرد و طرفداران بیشتری داشته باشند و بیشترین نمونه های ایمپلنت مورد استفاده توسط ایمپلنتولوژیست های ایرانی، تولیدات مربوط به انواع برند های کره ای باشد. برخی از پزشکان از ایمپلنت های سوئیسی نیز استفاده می کنند که به دلیل قیمت بالای آن ها این مسئله کمتر مشاهده می شود.

البته در مورد ایمپلنت های آمریکایی، ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که به دلیل وجود تحریم ها، چند سالی است که این نوع از ایمپلنت های با کیفیت و گران قیمت، کمتر وارد ایران شده و تنها برخی از شرکت ها قادر به وارد کردن آن هستند. بنابراین یکی از دلایل استفاده کمتر از این نوع از ایمپلنت ها، کمبود آن در بازار و عدم دسترسی کافی به این محصول است.

آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟

 

مقایسه ایمپلنت های کره ای و آمریکایی

پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تجهیزات مدرن در تولید انواع ایمپلنت موجب شده است تا مقایسه ایمپلنت های تولید شده در برند های مختلف کاری بس دشوار باشد. در طی چند سال اخیر، انواع برند ها در سراسر دنیا مشغول تولید انواع ایمپلنت هستند که هر یک از آنها نسبت به دیگری دارای مزیت های قابل توجهی است و نمی توان هیچ یک را کامل تر و بهتر از دیگری عنوان نمود.

اما اگر بخواهیم مقایسه ای کلی از ایمپلنت های کره ای و آمریکایی داشته باشیم، باید به این نکته توجه کنیم که برند های آمریکایی سالیان متمادی در حال تولید و عرضه این محصول به بازار هستند. بنابراین برای افرادی که از نظر مالی و میزان هزینه مورد نیاز برای نصب ایمپلنت مشکلی ندارند، استفاده از ایمپلنت های آمریکایی می تواند انتخابی مناسب باشد.

 

ایمپلنت کره ای بهتر است یا ایمپلنت آمریکایی؟

در کنار تمام موارد ذکر شده، مزایای ایمپلنت های کره ای، شاید بسیاری از افراد را از رفتن به سراغ برند های دیگر و همچنین ایمپلنت های آمریکایی منصرف کند. برخی از این مزایا را می توان به شکل زیر بیان نمود:

  • مقرون به صرفه تر بودن ایمپلنت های کره ای یکی از اولین مزیت های این نوع از ایمپلنت ها در مقایسه با سایر محصولات مشابه است و همین امر یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد تمایل به استفاده از ایمپلنت های کره ای دارند.

 

  • کیفیت ایمپلنت های کره ای بسیار خوب و قابل قبول بوده و تمام متخصصین ایمپلنت، نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا، این کیفیت را تایید می کنند.
بهترین برند ایمپلنت آلمانی

 

  • محصولات کره ای به دلیل دسترسی راحت و بازار فروش بالا، در ایران از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و امروزه اغلب دندان پزشکان و ایمپلنتولوژیست ها، برای بیماران و مراجعین خود از این نوع ایمپلنت ها استفاده می کنند.

 

  • یکی دیگر از مزایای ایمپلنت های کره ای را می توان درصد موفقیت بالای آن ها دانست. به طوری که دندان پزشکان با اطمینان خاطر و با در نظر گرفتن درصد بالای موفقیت این مصولات، اقدام به استفاده از انواع آن ها برای بیماران خود می نمایند.
    این مسئله به حدی مهم و قابل توجه است که حتی برای برخی از بیمارانی که با مشکلات تراکم استخوانی و تراکم بافت لثه مواجه هستند، می توان با خیال راحت از انواع ایمپلنت کره ای استفاده نمود.

 

ایمپلنت بدون خونریزی

 

اگر بخواهیم مزایای ذکر شده برای ایمپلنت های کره ای را با ویژگی های مربوط به ایمپلنت های آمریکایی مقایسه کنیم باید چنین بگوییم که:

قیمت ایمپلنت های آمریکایی در مقایسه با انواع کره ای بسیار بالا تر بوده و تمام اقشار جامعه قادر به تهیه آن نیستند. بنابراین در صورت امکان تهیه ایمپلنت های آمریکایی، تنها قشر محدودی توانایی پرداخت هزینه های مربوط به آن را خواهند داشت. اما این مسئله در حالی است که این گرانی هیچ ارتباطی با ارزش محصول نداشته و به جرات می توان گفت که هر دو نوع ایمپلنت، دارای ارزش خرید یکسانی هستند.

سابقه چندین دهه ای آمریکا در تولید ایمپلنت، موجب شده است تا تکنولوژی های مورد استفاده توسط برند های آمریکایی، بسیار بالاتر و بهتر از سایر برند ها باشد. بنابراین کیفیت ایمپلنت های آمریکایی تا حدودی بالاتر و بهتر از سایر ایمپلنت ها خواهد بود.

متخصص ایمپلنت دندان در ستارخان

در مورد میزان موفقیت و سرعت جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک، در درجه اول باید عوامل مختلفی را دخیل دانست. مهمتر از همه، عوامل و شرایط محیطی و میزان مهارت پزشک متخصص هستند که ارتباط مستقیم با میزان موفقیت این فرایند دارند. اما می توان ایمپلنت های آمریکایی را یکی از اولین ایمپلنت هایی معرفی نمود که به سرعت و در کمترین زمان با استخوان فک جوش می خورند.

یکی از عواملی که در محبوبیت یک کالا در یک جامعه موثر هستند، قیمت آن کالا است. این امر در مورد ایمپلنت ها نیز صدق کرده و از آنجایی که ایمپلنت های کره ای قیمت پایین تری دارند، در مقایسه با انواع آمریکایی، محبویبت بیشتری نیز در میان مردم جامعه دارند.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *