بهترین برند ایمپلنت آمریکایی

بهترین برند ایمپلنت آلمانی
بهترین برند ایمپلنت آلمانی
ژوئن 10, 2023
ایمپلنت-آمریکایی-یا-کره ای
ایمپلنت کره ای یا ایمپلنت آمریکایی؟
ژوئن 18, 2023
نمایش همه
بهترین-برند-ایمپلنت-آمریکایی

آیا برندهای تولید کننده ایمپلنت را می شناسید؟ بهترین برند ایمپلنت آمریکایی از نظر دندان پزشکان و مراجعه کنندگان کدام است؟

وجود دندان برای زندگی راحت تر یک امر مسلّم است و نبود حتی چند دندان در دهان، چه در فک بالایی و چه در فک پایینی، می تواند مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد نماید. حتی موقعیت دندان های از دست رفته و اینکه در فک جلویی باشد یا در فک عقبی، تاثیر بسیار زیادی در کیفیت غذا خوردن و تکلم و مهم تر از همه زیبایی ظاهری افراد خواهد داشت.

ایمپلنت راهی برای رفع این مشکلات با استفاده از دندان های مصنوعی است که از نظر عملکردی و ظاهر، تفاوتی با دندان های طبیعی ندارند. اما برای انتخاب یک ایمپلنت با کیفیت نیز باید در درجه اول به کشور سازنده و برند تولید کننده آن توجه گردد.

چه بسا فردی به دنبال استفاده از ایمپلنت های مقرون به صرفه تر و ارزان قیمت تر بوده و پس از مدت کوتاهی به دلیل تغییر شکل و یا حتی شکستگی ایمپلنت مجبور به تعویض آن و پرداخت هزینه های مجدد گشته است.  این موارد بدون در نظر گرفتن تحمل دردی است که فرد در زمان نصب ایمپلنت با آن مواجه می شود. بنابراین اگر به هر دلیلی قصد استفاده از ایمپلنت را دارید، بهترین کار این است که با دریافت مشاوره از پزشک متخصص خود، بهترین نوع آن را انتخاب نمایید.

 

ایمپلنت آمریکایی

یکی از انواع ایمپلنت های موجود در بازار، ایمپلنت های آمریکایی هستند که توسط برند های مختلفی تولید و برای استفاده مردم ارائه می شوند. به دلیل استفاده از تکنولوژی خاص در تولید ایمپلنت، امروزه تنها ۵ کشور در سطح دنیا مشغول به تولید این محصول بوده و تولیدات خود را به تمام کشور های دیگر نیز صادر می کنند.

ایمپلنت یا بریج دندان ؟

در میان برند های مختلف ایمپلنت تولید شده در این ۵ کشور، محصولات تولیدی برندهای آمریکایی در صدر جدول لیست ایمپلنت های با کیفیت قرار دارند.

اما همین محصولات نیز به نوبه خود و با توجه به برند سازنده آن ها، دسته بندی شده و به سادگی و با کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یسک از این برند ها می توانید یک ایمپلنت بادوام و باکیفیت را با نظر متخصص ایمپلنت خود انتخاب نمایید.

 

انواع ایمپلنت آمریکایی

با توجه به تنوع برندهای تولید کننده ایمپلنت در کشور آمریکا، می توان گفت که محصولات تولید شده در این کمپانی ها، هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت، پاسخگوی تمام نیازهای بیماران و مراجعین خواهد بود. در ادامه این مطلب، با برترین برندهای تولید کننده ایمپلنت آمریکایی آشنا خواهیم شد.

 

  • ایمپلنت زیمر بایومت (zimmer biomet):

برند زیمر یکی از قدیمی ترین برند های تولید کننده ایمپلنت در تمام دنیا است که از سال ۱۹۲۷ تا کنون، ایمپلنت هایی بسیار با کیفیت و با بالاترین استاندارد های ممکن را تولید و به دنیا عرضه می نماید. طراحی ایمپلنت های زیمر با در نظر گرفتن شرایط و مشکلات متعدد احتمالی بیماران و  مراجعین صورت گرفته و به همین دلیل می توان گفت که بیش از ۹۰ درصد افراد، چه دارای مشکلات فکی و چه افراد عادی، به سادگی و با خیال راحت می توانند از تولیدات آن استفاده کنند.

به دلیل افزایش کارایی و کیفیت ایمپلنت ها، سطح ایمپلنت های زیمر از یک ماده هیبریدی متشکل از چندین لایه ذرات میکرو و مطابق با آخرین پیشرفت های علم در حوزه دندانپزشکی و ایمپلنت، ساخته می شوند. طراحی خاص انجام شده بر روی پایه این نوع ایمپلنت، موجب شده است تا پیوند میان پایه ایمپلنت و استخوان فک به بهترین نحو ممکن صورت گرفته و پایه به طور کامل بر روی استخوان ثابت شود.

آیا ایمپلنت‌های دندانی پوسیده و خراب می‌شوند؟

نکته قابل توجه دیگر در مورد ایمپلنت های برند زیمر این است که این محصول در مقایسه با محصولات متعلق به برندهای دیگر دارای طول عمر و کیفیت بسیار بالاتری باشند؛ زیرا به جای فلز تیتانیوم از تانتالیوم برای ساخت پایه آن استفاده می شود. از سوی دیگر آماده سازی و نصب آن نیز زمان کمتری نیاز داشته و به همین دلیل قیمتی نسبتا بالاتر از سایر ایمپلنت ها دارد.

 

  • ایمپلنت بیومت تری آی (biomet 3i):

شاید در بازار ایمپلنت این نام به عنوان یک برند مجزا معرفی شود اما جالب است بدانید که ایمپلنت های بیومت تری آی یکی از بهترین تولیدات برند زیمر است که به دلیل کیفیت بسیار بالای خود توانسته است جایگاه ویژه ای در میان دندانپزشکان کسب کند. بر همین اساس ایمپلنتولوژیست ها این محصول را با نام تجاری آن یاد می کنند.

 

  • ایمپلنت بایو هورایزن (biohorizon):

 

ایمپلنت-آمریکایی-biohorizon

 

ایمپلنت های تولید شده توسط این برند نیز در رتبه اول ایمپلنت های برتر دنیا قرار داشته و دلیل موفقیت آن هم استحکام و مقاومت بالای آن در محل نصب است. از آنجا که در ساخت و تولید این دسته از ایمپلنت ها، از به روز ترین فناوری ها استفاده شده است، درصد موفقیت آن فوق العاده بالا بوده و می توان گفت که ایمپلنت بایو هورایزن یکی از بهترین ایمپلنت های موجود در سراسر دنیا است.

 

  • ایمپلنت آسترا تک (astra tech):

محصولات این برند را می توانید با نام تجاری سیرونا (Sirona) نیز در بازار مشاهده نمایید. طراحی خاص و تکنولوژی به کار رفته برای تولید این نوع از ایمپلنت ها موجب شده است تا این محصول به ویژه برای افراد دارای تراکم استخوان فک پایین و تمام کسانی که از نظر تراکم بافت لثه دچار مشکل هستند، یک گزینه بسیار عالی و انتخابی مناسب باشد.

انواع ایمپلنت دندان

 

  • ایمپلنت اینترا لاک (intralock):

استفاده از میکروبلاست برای لایه سطحی فیکسچر در این نوع ایمپلنت، کار دندان پزشکان را در نصب آن ساده تر کرده است. طراحی هیدروفیلیک برای سطح پایه ایمپلنت موجب شده است تا عملکرد جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان، در مقایسه با ایمپلنت های تولید شده در سایر برندها، بهبود قابل توجهی پیدا کند.

همین ویژگی موجب شده است تا در همان هفته اول، پایه ایمپلنت به طور کامل به استخوان فک جوش خورده و در نتیجه طول درمان و نصب ایمپلنت با استفاده از محصولات این برند تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.

 

  • ایمپلنت نوبل بیوکر (nobel biocare):

 

ایمپلنت-آمریکایی-nobel-biocare

 

برند بیوکر، یکی از قدیمی ترین برند های آمریکایی تولید کننده انواع ایمپلنت است که با سابقه و تجربه ای بیش از نیم قرن، با تولید چند نوع ایمپلنت توانسته است پاسخگوی نیاز های مختلفی در این حوزه باشد. انواع محصولات تولیدی در این برند، به دلیل داشتن کیفیت های متفاوت، دارای قیمت های مختلفی نیز هستند. بنابراین چنانچه قصد دارید تا از ایمپلنت های برند بیوکر استفاده کنید، بهتر است در درجه اول در مورد کیفیت و نوع آن با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

 

در مورد قیمت ایمپلنت آمریکایی باید به این نکته توجه کرد که این برند ها یکی از اولین برند های تولید کننده ایمپلنت در جهان هستند، در مقایسه با ایمپلنت های تولید شده در کشورهای دیگر تکنولوژی تولید برتری داشته و در نتیجه قیمت نسبتا بالا تری نیز دارند. از سوی دیگر همان طور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، با توجه به نوع و کیفیت انواع ایمپلنت تولید شده در برند های مختلف، قیمت ایمپلنت های آمریکایی نیز با یکدیگر متفاوت است.

متخصص ایمپلنت دندان در ونک

متریال و مواد اولیه به کار گرفته شده در تولید ایمپلنت های آمریکایی موجب شده است تا دوام و طول عمر این نوع ایمپلنت ها و مهمتر از همه میزان موفقیت نصب آنها در مقایسه با محصولات مشابه خود بالاتر باشد.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *