ایمپلنت کره‌ای بهتر است یا ایمپلنت سوئیسی؟

بهترین برند ایمپلنت سوئیسی
بهترین برند ایمپلنت سوئیسی
می 25, 2023
متخصص-لمینت-دندان-سعادت-آباد
متخصص لمینت دندان در سعادت آباد
ژوئن 2, 2023
نمایش همه
ایمپلنت کره ای یا ایمپلنت سوئیسی

یکی از سؤالات پرتکرار در بین متقاضیان کاشت ایمپلنت، درباره فرق ایمپلنت کره‌ای و سوئیسی است! دو کشور سوئیس و کره، به علت استفاده از تکنولوژی‌های جدید در ساخت ایمپلنت؛ در جهان بسیار شناخته شده هستند. در ایران نیز به علت روابط خوب با کشورهای شرق آسیا و کیفیت مرغوب ایمپلنت‌های کره‌ای و سوئیسی؛ بیشتر ایمپلنتولوژیست‌ها از ایمپلنت‌های سوئیسی یا ایمپلنت‌های کره‌ای برای بیماران خود، استفاده می‌کنند.

البته لازم به ذکر است که ایمپلنت کره‌ای یا سوئیسی هم مانند هر محصول دیگری، دارای انواع باکیفیت و بی‌کیفیت است؛ درست مانند کمپانی‌های مختلف تولید خودرو که در کشورهای مختلف، محصولاتی با کیفیت‌های متفاوت به بازار جهانی عرضه می‌کنند! حال این سؤال مطرح است که بهترین برند ایمپلنت کره‌ای و سوئیسی کدام است؟

برای پاسخ باید بگوییم که هیچ جای نگرانی نیست! زیرا زمانی کاشت ایمپلنت شما توسط بهترین متخصص ایمپلنت انجام شود؛ دندان‌پزشک باتجربه، قبل از استفاده از ایمپلنت، اطلاعات شرکت سازنده ایمپلنت، مزایا و معایب ایمپلنت هر برند… را به‌خوبی بررسی می‌کند و هرگز با استفاده از محصولات بی‌کیفیت، سابقه خود را خدشه‌دار نخواهد کرد.

اگر با وجود انتخاب بهترین دندان‌پزشک برای کاشت ایمپلنت، باز هم می‌خواهید بدانید که ایمپلنت سوئیسی یا کره‌ای، کدام بهتر است، ما در ادامه این مطلب، به بررسی دقیق تفاوت ایمپلنت سوئیسی و کره‌ای، خواهیم پرداخت.

 

مقایسه ایمپلنت کره‌ای و سوئیسی:

همان‌طور که می‌دانید، برای اطلاع از برتری یک محصول نسبت به محصول دیگر، باید آن‌ها را از نظر چندین پارامتر مختلف، بررسی کنیم. دندان‌پزشکان و بیماران، باتوجه‌به مقایسه پارامترهای مختلف هر ایمپلنت با سایر محصولات هم‌رده، بهترین برند ایمپلنت را انتخاب می‌کنند. برای انتخاب بین ایمپلنت سوئیسی یا کره‌ای، باید آن‌ها را از نظر فاکتورهای زیر بررسی کنیم:

ایمپلنت بدون استرس

 

مقایسه عمر ایمپلنت کره‌ای و ایمپلنت سوئیسی:

تمام شرکت‌های سازنده ایمپلنت‌های کره‌ای و سوئیسی از الزامات FDA، پیروی می‌کنند؛ به همین علت هر دو محصول، طول عمر و ماندگاری بالایی دارند. البته یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار برای ماندگاری ایمپلنت؛ میزان تبحر جراح دندان‌پزشکی است که اقدام به کاشت ایمپلنت برای شما می‌کند.

 

مقایسه قیمت انواع ایمپلنت کره‌ای و سوئیسی:

قیمت ایمپلنت سوئیسی در مقایسه با ایمپلنت‌های کره‌ای، بیشتر است؛ به همین علت اگر مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت ایمپلنت در کنار کیفیت آن، برایتان مهم است؛ احتمالاً ایمپلنت‌های کره‌ای برای شما مناسب‌تر است.

شاید برایتان این شبه ایجاد شود که ایمپلنت‌های سوئیسی، به علت قیمت بالاتری که دارند، باکیفیت‌تر هستند؛ ولی باید بدانید که این تفاوت قیمت به دلایل زیر است:

  1. ایمپلنت سوئیسی به دلیل هزینه‌های مسافت بیشتر و واردات از کشور اروپایی، گران‌تر است.
  2. قیمت ایمپلنت سوئیسی با ارز یورو است که در مقایسه با ارز کشور کره، قیمت بیشتری دارد.
  3. هزینه تولید ایمپلنت در کشور کره در مقایسه با کشور سوئیس، کمتر است.

 

مقایسه ایمپلنت کره‌ای و سوئیسی از نظر میزان دسترسی:

یکی دیگر از مزایای ایمپلنت کره‌ای نسبت به ایمپلنت‌های سوئیسی، سهولت در دسترسی به قطعات آن است! علت این سهولت در دسترسی، استفاده بیشتر از انواع ایمپلنت کره‌ای در ایران است. اهمیت این مزیت زمانی بیشتر احساس می‌شود که به هر علتی، ایمپلنت شما نیاز به تعویق قطعات داشته باشد.

 

مقایسه ایمپلنت سوئیسی و کره‌ای از نظر موفقیت جراحی:

ازآنجایی‌که ایمپلنت‌های ساخت کره و سوئیس، از نظر خصوصیات میکروسکوپی، کیفیت مواد اولیه، انجام استانداردهای یکسان در زمان تولید ایمپلنت، دقت قرارگیری مناسب قطعات ایمپلنت و… یکسان هستند؛ میزان موفقیت کاشت ایمپلنت کره‌ای و سوئیسی هم یکسان خواهد بود.

ایمپلنت بدون درد

برای اینکه میزان موفقیت در کاشت ایمپلنت شما بیشتر باشد؛ بهتر است به سایر عوامل زیر نیز، توجه داشته باشید:

  • میزان تجربه و مهارت دندان‌پزشک
  • عدم مصرف دخانیات از یک هفته قبل و بعد از جراحی
  • رعایت بهداشت دهان و دندان پس از کاشت ایمپلنت
  • مصرف کامل دارودرمانی تجویز شده توسط دندان‌پزشک
  • عدم فشار روی محل جراحی و مصرف غذاهای نرم تا چند هفته
  • درصورتی‌که دیابت دارید؛ کنترل قند خون خود را جدی بگیرید.

اکنون که با فرق ایمپلنت کره‌ای و سوئیسی، آشنا شدید؛ پیشنهاد می‌کنیم مقاله ایمپلنت کره‌ای بهتر است یا ایمپلنت آلمانی؟ را نیز مطالعه کنید.

 

بهترین برند ایمپلنت کره‌ای و سوئیسی را بشناسید!

همان‌طور که مشاهده کردید؛ ایمپلنت سوئیسی و کره‌ای، جز در قیمت، از نظر کیفیت ساخت و سایر فاکتورهای مهم، تفاوتی با یکدیگر ندارند! در واقع اگر یک ایمپلنت سوئیسی در شرایط نامناسب و از متریال بی‌کیفیت تولید شود، جراحی کاشت ایمپلنت موفقیت‌آمیز نخواهد بود؛ همچنین اگر یک ایمپلنت کره‌ای از متریال باکیفیت و رعایت تمام استانداردها، تولید شود؛ کیفیت مطلوب و نتیجه جراحی موفقیت‌آمیز خواهد شد.

 

از جمله بهترین برند ایمپلنت کره‌ای در ایران می‌توان از شرکت‌های زیر نام برد:

 

بهترین برند ایمپلنت کره ای

 

  • ایمپلنت کره‌ای دنتیوم (Dentium): به علت سهولت قرارگیری در دهان و قیمت مناسب، پرفروش‌ترین ایمپلنت کره‌ای در جهان است.
  • ایمپلنت کره‌ای دی او (Dio): دارای کیفیت بالا و دومین ایمپلنت گران‌قیمت کره‌ای محسوب می‌شود.
  • ایمپلنت کره‌ای مگاژن (Megagen): این ایمپلنت کره‌ای، در اروپا هم تولید می‌شود و شهرت بسیار زیادی در بین برندهای کره‌ای دارد.
  • ایمپلنت کره‌ای اسنوکون (Snucone): جزو پنج برند ایمپلنت برتر در جهان است که تنوع قطعات فوق‌العاده دارد.
  • ایمپلنت کره‌ای نئو بایو تیک (Neo Bio Tech): ایمپلنت نئو بایو تیک در ایران با نام ایمپلنت سی ام ای، شناخته می‌شود؛ این برند قیمت بسیار پایینی در مقایسه با سایر ایمپلنت‌های کره‌ای دارد.
  • ایمپلنت کره‌ای اوستم (Osstem): این برند که اولین و یکی از بهترین ایمپلنت‌های کشور کره است؛ دارای مجوزهای CE و FDA است.
بهترین ایمپلنت ساخت کدام کشور است؟

 

از جمله بهترین برند ایمپلنت سوئیسی در ایران می‌توان از شرکت‌های زیر نام برد:

 

بهترین برند ایمپلنت سوئیسی

 

  • ایمپلنت سوئیسی اشترومن (Straman): برای ساخت این ایمپلنت باکیفیت سوئیسی، از فناوری‌های slactive و rexolid استفاده شده است؛ درنتیجه میزان تهاجمی بودن این ایمپلنت به‌شدت کاهش‌یافته است!
  • ایمپلنت سوئیسی اس ای سی (SIC): این ایمپلنت، در مقایسه با سایر برندهای سوئیسی، قیمت مناسب‌تری دارد.
  • ایمپلنت سوئیسی نئودنت (Neodent): دومین شرکت ساخت ایمپلنت در جهان است که در واقع یک محصول برزیلی – سوئیسی است.

 

یکی از نگرانی‌های افراد متقاضی کاشت ایمپلنت، کیفیت ساخت ایمپلنتی است که از آن استفاده می‌کنند. دو کشور کره و سوئیس، یکی از دو کشور مطرح در بین کشورهای سازنده ایمپلنت هستند؛ به همین علت ما در این مطلب، به بررسی تفاوت ایمپلنت کره‌ای و سوئیسی پرداختیم.

ایمپلنت سوئیسی و کره‌ای از نظر کیفیت، میزان رضایت بیماران و نتایج جراحی، در یک رده قرار دارند؛ درصورتی‌که هنوز نمی‌دانید از کدام یک از این برندها برای کاشت ایمپلنت استفاده کنید؛ بهتر است به انتخاب و تجربه دندان‌پزشک خود اعتماد کنید.

شما از کدام برند ایمپلنت برای ترمیم بی‌دندانی استفاده کرده‌اید؟

سؤالات و تجربیات خود را در بخش نظرات، با ما در میان بگذارید.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *