بهترین برند ایمپلنت اسپانیایی در ایران چیست و چه مزایایی دارد؟

دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تجارت غرب تهران
بهترین دندانپزشکی طرف قرارداد درمان دندانپزشکی بانک تجارت در غرب تهران
اکتبر 6, 2023
بهترین-برند-ایمپلنت-ایتالیایی
با بهترین برند ایمپلنت ایتالیایی موجود در بازار ایران آشنا شوید!
اکتبر 29, 2023
نمایش همه
بهترین-برند-ایمپلنت-اسپانیایی

زمانی که ریشه دندان‌ها دچار پوسیدگی یا آسیب زیادی شوند؛ دندان کارایی خود را ازدست‌داده و از بین می‌رود. در این شرایط بهترین روش درمان بی‌دندانی، کاشت دندان ایمپلنت است. دندان‌پزشکان باتوجه‌به تشخیص و تجربه خود؛ از میان انواع ایمپلنت موجود در بازار، بهترین برند ایمپلنت را برای بیمارانشان استفاده می‌کنند.

کاشت ایمپلنت درصورتی‌که به یک جراح دندان‌پزشک باتجربه مراجعه کنید؛ کار سختی نبوده و احتمال موفقیت‌آمیز بودن جراحی بسیار بالا است. برند ایمپلنت اسپانیایی نیز، هزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای در مقایسه با بسیاری از ایمپلنت‌های دندانی دارد؛ بنابراین در ادامه این مطلب، به معرفی بهترین برند ایمپلنت اسپانیایی موجود در بازار ایران، خواهیم پرداخت.

هزینه کاشت ایمپلنت دندان اسپانیایی، چقدر است؟

قیمت ایمپلنت اسپانیایی در مقایسه با ایمپلنت‌های تولید شده در داخل کشور، بیشتر است. علت این قیمت بیشتر، هزینه‌های مربوط به واردات و نوسانات نرخ ارز در ایران است. لازم به ذکر است که درصورتی‌که کیفیت ایمپلنت خارجی، کیفیت بالاتری داشته باشد؛ به علت عمری بودن این روش درمانی، این قیمت بیشتر ارزشش را خواهد داشت که از آن استفاده کنید.

به‌صورت کلی، هزینه کاشت ایمپلنت برند اسپانیایی باتوجه‌به ۴ فاکتور تعیین می‌شود:

  1. قیمت‌گذاری کشور مبدأ
  2. برند ایمپلنت
  3. تعداد ایمپلنت‌های موردنیاز برای هر فک
  4. میزان مهارت و تجربه جراح دندان‌پزشک

نکته: در زمان انتخاب جراح دندان‌پزشک برای کاشت ایمپلنت؛ بیشتر به میزان مهارت و تجربه جراح توجه داشته باشید تا هزینه کاشت دندان ایمپلنت! زیرا درصورتی‌که به یک دندان‌پزشک غیر متبحر مراجعه کنید؛ احتمال پس‌زده شدن ایمپلنت، آسیب به استخوان فک و تحمل درد و صرف وقت بیشتر بسیار زیاد خواهد بود.

بهترین ایمپلنت ساخت کدام کشور است؟

چگونه میزان کیفیت یک ایمپلنت دندان را تشخیص دهیم؟

اگر قصد انتخاب بهترین برند ایمپلنت را دارید و می‌خواهید ویژگی‌های ایمپلنت باکیفیت را بدانید؛ باید ابتدا با اجزا سازنده آن آشنا شوید. ایمپلنت‌ها از اجزا زیر تشکیل می‌شوند:

  1. فیکسچر که داخل استخوان کاشته می‌شود.
  2. اباتمنت که به همراه روکش بر فیکسچر نصب می‌شود.
  3. کاور اسکرو که در سر ایمپلنت بسته می‌شود.
  4. پیچ اتصال که روکش را به پایه ایمپلنت متصل می‌کند.
  5. هیلینگ آباتمنت که به فرم‌گیری لثه برای نصب اباتمنت کمک می‌کند.
  6. پلاستیک آباتمنت که برای پروتزهای پیچ شونده استفاده می‌شوند.

اگر اجزا تشکیل‌دهنده ایمپلنت دندان طول عمر و کیفیت خوبی داشته باشند؛ برند ایمپلنت دارای یک اعتبار در سطح جهانی خواهد شد. از جمله ویژگی‌های ایمپلنت معتبر عبارت است از:

  1. کیفیت بالا
  2. سهولت در کاشت ایمپلنت
  3. طول عمر و ماندگاری بالای ایمپلنت
  4. دقت ساخت بسیار بالا با تلرانس میکرونی
  5. افزایش سرعت پیوند استخوان و فیکسچر و ترمیم سریع‌تر بافت لثه پس از جراحی
  6. افزایش احتمال موفقیت‌آمیز بودن جراحی کاشت ایمپلنت

بهترین برند ایمپلنت اسپانیایی که در ایران استفاده می‌شود؛ چیست؟

همان‌طور که گفتیم، انواع ایمپلنت و برندهای مختلف ایمپلنت ایرانی، کره‌ای، سوئیسی، آمریکایی، فرانسوی، ایتالیایی و ایمپلنت اسپانیایی در بازار ایران استفاده می‌شود. در این مطلب به معرفی بهترین برند ایمپلنت دندان اسپانیایی خواهیم پرداخت.

برای آشنایی با ایمپلنت‌های کره‌ای و آلمانی بهتر است به مطلب ایمپلنت کره‌ای بهتر است یا ایمپلنت آلمانی؟ مراجعه کنید.

معروف‌ترین ایمپلنت اسپانیایی که در بازار ایران و جهان استفاده می‌شود؛ ایمپلنت برند MOZO GRAU، است. این ایمپلنت با ۲۵ سال سابقه فعالیت در صنعت ساخت ایمپلنت دندانی و کیفیت عالی محصولاتش، سهم بازار خوبی را در بازارهای جهانی به خود اختصاص داده است. اگر قصد خرید ایمپلنت موزو گرائو را دارید؛ ممکن است آن را با نام اختصاری ایمپلنت M.G پیدا کنید. نمایندگی انحصاری و رسمی این برند از سال ۱۳۹۰ در ایران به‌صورت مستقیم فروش و فعالیت دارد.

جراحی ایمپلنت دندان در تهران

برند اسپانیایی ایمپلنت M.G، در ابعاد ۵، ۴٫۲۵، ۳٫۷۵ و ۳٫۳ با ارتفاع‌های ۸ تا ۱۵ میلی‌متر تولید شده در نهایت برای دریافت تأیید کیفیت نهایی، به استریلیزاسیون آمریکا ارسال می‌شوند. حداقل میزان ماندگاری این ایمپلنت ۵ سال است.

چرا باید از ایمپلنت برند اسپانیایی استفاده کنیم؟ مزایای کاشت ایمپلنت برند موزو گرائو، چیست؟

همان‌طور که گفتیم، پرفروش‌ترین ایمپلنت اسپانیایی در ایران و جهان، ایمپلنت برند موزو گرائو است. اما مزایای استفاده از ایمپلنت برند M.G، چیست؟

  1. کیفیت ایمپلنت MOZO GRAU، در مقایسه با سایر ایمپلنت‌های اروپایی عملکرد بسیار مطلوبی داشته و جزو پرفروش‌ترین ایمپلنت‌های جهان شمرده می‌شود.
  2. ویژگی‌های تخصصی ایمپلنت موزو گرائو، در حد استانداردهای جهانی و ایمپلنت‌های اروپایی است.
  3. ایمپلنت G، از نظر پلتفرم سوئیچینگ و موزس تیپر بسیار خوب عمل می‌کند.
  4. فرایند تولید ایمپلنت دندان G، به‌اندازه‌ای دقیق است که دقت ساخت آن ۱۰ میکرون است. این میزان دقت باعث بهبود اتصال میان اباتمنت و فیکسچر در ایمپلنت دندان موزو گرائو خواهد شد.
  5. بر اساس گفته تمام کلینیک‌های دندان‌پزشکی که از برند ایمپلنت اسپانیایی استفاده کرده‌اند؛ انجام مراحل کاشت دندان ایمپلنت G بسیار ساده است.
  6. ایمپلنت اسپانیایی MOZO GRAU، از جنس تیتانیوم گرید ۴ و ۵ سوئیسی ساخته می‌شود. سطح این ایمپلنت به روش بمباران تری کلسیم فسفات و از نوع RBM است.
  7. بر اساس تحقیقات و نتایج درج شده در مقالات علمی دانشگاه‌های مطرح جهان مانند JOMI، احتمال موفقیت‌آمیز بودن جراحی کاشت ایمپلنت با استفاده از ایمپلنت اسپانیایی ۹۸.۲ درصد است.
  8. رتبه برند اسپانیایی موزو گرائو در بین شرکت‌های تولیدکننده ایمپلنت، تک‌رقمی است.
  9. کمپانی MOZO GRAU در ۲۰ سال گذشته به علت تعامل با مراکز علمی و انجام تحقیقات گسترده، همواره از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات و روش‌های تولید ایمپلنت مطرح در جهان استفاده کرده است.
  10. نحوه ساخت ایمپلنت G، به‌نوعی است که دارای ۳ سطح مختلف بوده و کمترین میزان درگیری با اطراف استخوان فک را دارد. این سطوح شامل لبه صیقلی ۴۵ درجه سویچینگ، نوک مخروطی ایمپلنت، میکرو ترید با Hard Bone و ترید دنده درشت سیلندر اصلی است.
انواع ایمپلنت دندان

پاسخ به سؤالات متداول درباره کاشت دندان ایمپلنت:

  1. آیا انجام ایمپلنت پس از ۵ سال از کشیدن دندان، وجود دارد؟

بله؛ امکان کاشت دندان برای شما وجود دارد. البته بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت، همان زمان کشیدن دندان یا در صورت وجود عفونت، پس از درمان عفونت و التهاب موجود در لثه است؛ زیرا ممکن است استخوان محل کشیدگی دندان به‌مرورزمان دچار تحلیل شود.

  1. آیا جراحی کاشت ایمپلنت درد دارد؟

بیمار در زمان انجام مراحل کاشت ایمپلنت دندان، به علت بی‌حسی موضعی هیچ دردی را احساس نخواهد کرد. درد و تورم احتمالی تا چند روز پس از جراحی نیز به‌سادگی با مصرف آنتی‌بیوتیک و مسکن و استفاده از کمپرس سرد در ناحیه کنترل خواهد شد.

  1. مراقبت‌های پس از کاشت ایمپلنت، شامل چه مواردی است؟

پس از کاشت ایمپلنت شما باید به بهداشت دهان و دندان خوب به‌خوبی اهمیت دهید؛ برای این منظور علاوه بر انجام چکاپ‌های دوره‌ای ۶ماهه باید از وسایل بهداشتی زیر نیز استفاده کنید:

  1. نخ دندان
  2. مسواک
  3. مسواک بین‌دندانی
  4. دهان‌شویه
  5. واتر ژل
  6. آیا افراد سیگاری می‌توانند اقدام به کاشت ایمپلنت کنند؟

بله؛ ولی احتمال موفقیت جراحی در افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیرسیگاری، کمتر است. درصورتی‌که سیگار استفاده می‌کنید؛ بهتر است قبل از جراحی و تا دو روز بعد از جراحی از سیگار استفاده نکنید.

  1. مدت‌زمان انجام جراحی ایمپلنت، چقدر طول می‌کشد؟

اگر جراحی کاشت ایمپلنت تنها برای یک‌دندان انجام شود، مدت‌زمان کمتری در مقایسه با جراحی کاشت فول ایمپلنت (۶ الی ۸ ایمپلنت) نیاز دارد. به‌صورت معمول شما از زمان نشستن روی یونیت دندان‌پزشکی تا زمانی که کار جراحی تمام شود حدود یک ساعت و نیم زمان نیاز دارید.

آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟

لازم به ذکر است که هرچه تجربه جراح و سرعت عمل او بیشتر باشد؛ احتمال کمترشدن زمان جراحی نیز بیشتر خواهد شد.

  1. آیا جای دندان کشیده شده در ناحیه زیبایی در مدت انجام مراحل کاشت خالی می‌ماند؟

خیر! مطمئن باشید که اگر ایمپلنت شما در ناحیه زیبایی صورت قرار گرفته باشد؛ حتماً در آن مدت ۳ الی ۴ ماه، یک روکش موقت برای تأمین زیبایی چهره داده خواهد شد.

  1. برای بازسازی هر فک بی‌دندان با پروتز ثابت، به چند عدد ایمپلنت نیاز داریم؟

برای کاشت دندان برای هر فک بی‌دندان، نیاز به کاشت ۶ واحد ایمپلنت برای جایگزینی تا دندان کرسی اول و ۸ واحد ایمپلنت برای جایگزینی تا دندان کرسی دوم دارید.

  1. چه سنی برای کاشت دندان ایمپلنت مناسب است؟

کاشت ایمپلنت محدودیت سنی خاصی ندارد؛ تنها اگر فرد متقاضی بالای ۱۸ سال باشد و تمام دندان‌های دائمی بیرون‌آمده باشد؛ می‌تواند از درمان ایمپلنت استفاده نماید.

  1. آیا افرادی که دیابت دارند؛ می‌توانند برای کاشت دندان ایمپلنت اقدام کنند؟

دیابت یک عامل خطر برای جراحی ایمپلنت گذاری محسوب می‌شود؛ ولی اگر شما جزو افرادی هستید که:

  1. قند خون کنترل شده و دیابت کنترل شده دارید.
  2. رژیم غذایی مناسبی دارید.
  3. بهداشت دهانی خوبی دارید.

هیچ نگرانی از جهت گذاشتن ایمپلنت نداشته باشید.

جمع‌بندی:

امروزه بیمارانی که برای درمان بی‌دندانی روش کاشت ایمپلنت را انتخاب می‌کنند؛ بسیار آگاه‌تر از قبل عمل می‌کنند و برای یافتن بهترین برند ایمپلنت تحقیق می‌کنند. به همین علت در این مطلب به معرفی بهترین برند ایمپلنت اسپانیایی، یعنی ایمپلنت اسپانیایی موزو گرائو پرداختیم.

لازم به ذکر این نکته است که مهم‌تر از انتخاب برند ایمپلنت دندانی، توجه و دقت برای انتخاب بهترین جراح کاشت ایمپلنت، است؛ زیرا یک دندان‌پزشک خوب و باتجربه، هرگز از برندهای متفرقه و کیفیت‌های نامرغوب استفاده نخواهد کرد. از طرفی تشخیص کیفیت ایمپلنت نیاز به دانش کافی در زمینه صنعت ایمپلنت و دندان‌پزشکی دارد؛ طبیعتاً این دانش را بهترین دندان‌پزشک کاشت ایمپلنت داشته و بررسی‌های لازم را از طرف شما انجام می‌دهد.

ایمپلنت دندان یک‌ روزه چیست؟

 

اگر قصد کاشت دندان ایمپلنت را دارید؛ سؤالات خود را در بخش نظرات این مطلب از ما بپرسید.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *