بهترین برند ایمپلنت فرانسوی موجود در ایران، چیست؟

لمینت دندان دکتر فولادگر
چرا روز به روز بیشتر مردم لمینت را انتخاب می کنند
اکتبر 4, 2023
دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه سامان غرب تهران
بهترین دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه سامان (درمانت) در غرب تهران
اکتبر 6, 2023
نمایش همه
بهترین-برند-ایمپلنت-فرانسوی

یکی از روش‌های درمان بی‌دندانی برای افرادی که یک، چند یا تمام دندان‌های خود را از دست داده‌اند؛ کاشت ایمپلنت است. در این روش، ریشه دندان ایمپلنت داخل استخوان فک بیمار قرار می‌گیرد؛ به همین علت، یک روش درمانی با ماندگاری بالا و عملکرد و ظاهری مشابه دندان طبیعی است.

بسیاری از داوطلبان کاشت ایمپلنت، در زمان تحقیق برای یافتن بهترین نوع ایمپلنت در ایران، با انواع برند ایمپلنت فرانسوی، کره، سوئیس، آلمان، آمریکا و ایرانی مواجه می‌شوند. حال این سؤال مطرح است که بهترین ایمپلنت ساخت کدام کشور است؟

در سال‌های اخیر استفاده از ایمپلنت‌های ساخت کشور فرانسه، به علت کیفیت بالا بسیار مورداستفاده دندان‌پزشکان قرار گرفته است؛ به همین علت در این مطلب به معرفی بهترین برند ایمپلنت فرانسوی که در ایران استفاده می‌شود؛ خواهیم پرداخت.

 

ایمپلنت تولید کشور فرانسه، چگونه است؟

ساخت ایمپلنت، نیازمند تکنولوژی و ابزار لازم برای پردازش صحیح و بهینه مواد اولیه است. کشور فرانسه نیز، در زمینه تکنولوژی‌های بهداشتی در جهان، بسیار پیشرفته است و حرفی برای گفتن دارد. بااین‌حال، ایمپلنت فرانسوی در مقایسه با سایر ایمپلنت‌های آمریکایی، کره‌ای و سوئیسی، شهرت کمتری در بازار دارد.

اغلب برندهای ایمپلنت فرانسوی، از کیفیت بالا و سازگاری خوب برخوردار هستند؛ به همین علت سهم بازار خوبی در بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه این مطلب، به معرفی معروف‌ترین و بهترین برند ایمپلنت فرانسوی خواهیم پرداخت.

 

بهترین ایمپلنت‌های فرانسوی موجود در بازار ایران، کدام است؟

همان‌طور که گفتیم در سال‌های اخیر ایمپلنت فرانسوی توانست با عملکرد مثبت خود، سهم بازار خوبی را کسب نماید. کشور ایران نیز، یکی از کشورهای واردکننده ایمپلنت‌های تولید فرانسه است. اگر شما به انتخاب خود یا دندان‌پزشکتان تصمیم به استفاده از یکی از برندهای ایمپلنت فرانسوی دارید؛ در ادامه به با بهترین برند ایمپلنت فرانسوی آشنا خواهید شد.

ایمپلنت یا بریج دندان ؟

 

۱٫      ایمپلنت برند IDI:

شرکت IDI فرانسه از سال ۱۹۸۷، در زمینه تولید ایمپلنت فعالیت می‌کند. ایمپلنت برند IDI، به‌خاطر سازگاری و کیفیت عالی، یکی از پرفروش‌ترین برند ایمپلنت فرانسوی در ایران است. این برند کیفیت بالا محصولاتش را مدیون، استفاده از روش‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا و همکاری با پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌ها و دندان‌پزشکان باتجربه است. محصولات برند ایمپلنت IDI، شامل انواع ایمپلنت برای بافت و سطح استخوان و محصولاتی با کاربرد زیبایی می‌شود.

 

۲٫     ایمپلنت برند TBR:

برند TBR، یکی دیگر از برندهای ایمپلنت مطرح کشور فرانسه است که از سال ۱۹۸۶ در این صنعت فعالیت می‌کند. این برند ۳ مدل از ایمپلنت‌هایی را که به صورت مستقیم روی استخوان فک کاشته می‌شوند را تولید می‌کند. برند ایمپلنت فرانسوی TBR، به علت استفاده از فناوری‌های روز دنیا، محصولاتی راحت و باکیفیت به بازار عرضه می‌کند.

 

۳٫    ایمپلنت  برند TEKKA:

برند ایمپلنت فرانسوی TEKKA، یکی از مشهورترین برندهای ایمپلنت در سراسر جهان است. محصولات این کمپانی، از نظر طول و قطر بسیار متنوع بوده و امکان کاشت فوری برای بیمار را دارا هستند.

 

۴٫     ایمپلنت برند Euroteknika:

کمپانی Euroteknika، از سال ۱۹۸۲ فعالیت خود را در کشور فرانسه در زمینه ساخت انواع ایمپلنت دندانی آغاز کرد. ایمپلنت‌های ساخت این برند فرانسوی، مراحل کاشت، قالب‌گیری و پروتز را ساده‌تر کرده و کمترین میزان مداخله را برای بافت نرم لثه ایجاد می‌کنند. این برند در سال ۲۰۱۶ به نام Lyra تغییر نام داد. محصولات این برند به علت کیفیت بالا در حال حاضر به ۳۰ کشور در جهان صادر می‌شود.

برند های معتبر سازنده ی ایمپلنت در جهان کدامند؟

 

۵٫    ایمپلنت برند Axiom:

برند ایمپلنت فرانسوی Axiom، بیشتر از ۷۰ سال سابقه در زمینه تولید انواع ابزار لوازم دندان‌پزشکی و حدود ۴ دهه سابقه تولید انواع ایمپلنت دندان را در رزومه خود دارا است. ایمپلنت برند Axiom، از کیفیت و درصد موفقیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در صدر جدول بهترین ایمپلنت فرانسوی، قرار دارد.

 

با انواع ایمپلنت فرانسوی آشنا شوید:

همان‌طور که گفتیم کشور فرانسه در زمینه ساخت انواع ایمپلنت دندانی، بسیار پیشرفته است. دندان‌پزشک شما می‌تواند با توجه به شرایط ناحیه لثه و استخوان فک شما، یکی از این محصولات فرانسوی را برای شما استفاده کند. انواع ایمپلنت فرانسوی موجود در بازار ایران عبارت است از:

 

۱٫      ایمپلنت‌های داخل استخوانی یا اندواستیل:

یکی از پرمصرف‌ترین انواع ایمپلنت، ایمپلنت‌های داخل استخوانی هستند. این ایمپلنت‌ها به کمک اتصال یک پیچ، به داخل فک شما کاشته می‌شوند.

بعضی از انواع مدل‌های این نوع ایمپلنت به‌صورت تیغه‌ای یا استوانه‌ای هستند که توانایی نگهداری یک یا چند دندان ایمپلنت را دارند. استفاده از این مدل ایمپلنت، برای افرادی که از پروتزهای متحرک استفاده می‌کنند؛ مناسب‌ترین انتخاب است.

 

۲٫     ایمپلنت‌های داخل مخاطی:

این مدل از ایمپلنت فرانسوی از جنس فلز تیتانیوم و به شکل یک قارچ، ساخته می‌شوند. کاربرد ایمپلنت‌های داخل مخاطی، افزایش طول‌عمر پروتز بوده و امروزه تنها برای فک بالا به‌کاربرده می‌شوند.

 

۳٫    ایمپلنت‌های تثبیت‌کننده ریشه:

دندان‌هایی که ساختار ضعیفی دارند؛ از تثبیت‌کننده‌های ریشه برای تقویت ساختار آن‌ها استفاده می‌کنند. تثبیت‌کننده‌های ریشه فرانسوی، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

 

۴٫     ایمپلنت‌های ساب پریواستیل:

ایمپلنت ساب پریواستیل فرانسوی، توسط یک قاب فلزی که به استخوان فک متصل است و در زیر لثه قرار گرفته؛ تشکیل شده است. پس از کاشت قاب متصل به استخوان و ترمیم لثه پس از جراحی، تکیه‌گاه ضروری برای اتصال دندان مصنوعی آماده می‌شود.

بهترین مرکز ایمپلنت دندان در ستارخان

این مدل ایمپلنت مانند ایمپلنت‌های اندواستیل، بر روی اباتمنت قرار گرفته و ارتفاع استخوانی کمی دارند.

 

قیمت ایمپلنت فرانسوی، چگونه است؟

قیمت ایمپلنت خارجی در ایران طبیعتا از ایمپلنت‌های ایرانی بالاتر است؛ در ایران گران‌ترین برند ایمپلنت، مربوط به ایمپلنت سوئیسی اشترومن می‌باشد. برند ایمپلنت فرانسوی نیز، باتوجه به کیفیت‌های مختلف درجه ۳، درجه ۲ و درجه ۱ بایکدیگر متفاوت است.

اگر برای کاشت دندان ایمپلنت، می‌خواهید هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای را خرج کنید؛ باید این نکته را بدانید که هزینه کاشت ایمپلنت فرانسوی در مقایسه با هزینه ایمپلنت سوئیسی و آمریکایی است. همچنین اگر می‌خواهید بازهم قیمت کمتری پرداخت کنید؛ توصیه می‌کنیم سراغ ایمپلنت‌های کره‌ای که ارزان‌تر هستند بروید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله “فرق ایمپلنت کره‌ای و سوئیسی در چیست؟” را نیز، مطالعه کنید.

 

چرا باید از ایمپلنت ساخت فرانسه استفاده کنیم؟ / مزایای ایمپلنت فرانسوی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، کاشت دندان ایمپلنت درصورتی‌که موفق باشد و از یک ایمپلنت باکیفیت استفاده کنید؛ می‌تواند ماندگاری و عملکردی مشابه با دندان طبیعی داشته باشد. اگر شما هم داوطلب استفاده از برند ایمپلنت فرانسوی هستید؛ باید ابتدا با ویژگی‌های ایمپلنت فرانسوی آشنا باشید. در ادامه به بیان مزایای ایمپلنت باکیفیت فرانسوی خواهیم پرداخت:

 

۱٫      ظاهر مشابه دندان طبیعی:

یکی از مزیت‌های استفاده از ایمپلنت دندان فرانسوی، ظاهری کاملاً طبیعی و مشابه دندان طبیعی است. درصورتی‌که شما از ایمپلنت فرانسوی استفاده کنید؛ به‌سادگی تفاوت میان دندان طبیعی و کاشته شما، قابل‌تشخیص نخواهد بود.

 

۲٫     مراقبت ساده و بی‌دردسر:

پس از کاشت ایمپلنت فرانسوی، نیازی به انجام مراقبت خاصی نخواهید داشت و تنها با رعایت بهداشت دهانی، می‌توانید تا سال‌ها از مزایای دندان ایمپلنت، بهره‌مند شوید. برای تمیز نگه‌داشتن دهان کافی است از مسواک بین‌دندانی، نخ دندان، مسواک و دهان‌شویه استفاده کنید.

ایمپلنت بدون جراحی

 

۳٫    امکان نصب و کاشت آُسان:

از جمله مزایای ایمپلنت فرانسوی این است که به علت ساخته‌شدن از اجزا سه‌گانه؛ به‌سادگی نصب می‌شود. این اجزا شامل پیچ، اباتمنت و روکش بوده و در صورتی که هرکدام از این قطعات خراب شوند؛ به‌سادگی تعویض خواهد شد.

 

۴٫     محافظت از استخوان فک:

کاشت دندان ایمپلنت، بهترین روش برای درمان بی‌دندانی کامل یا موضعی است؛ زیرا در این روش استخوان فک به‌صورت فعال نگهداری شده و از تحلیل استخوان فک جلوگیری می‌شود. جلوگیری از تحلیل استخوان فک، از خرابی دندان‌های اطراف و مقابل نیز جلوگیری خواهد کرد.

 

۵٫    عملکرد مشابه دندان طبیعی:

زمانی که شما از ایمپلنت فرانسوی برای درمان بی‌دندانی استفاده کنید؛ جویدن مشابه با دندان طبیعی خواهید داشت.

 

انواع جنس ایمپلنت فرانسوی، چیست و چقدر طول عمر دارد؟

طول عمر ایمپلنت فرانسوی باکیفیت، در مقایسه با بسیاری از ایمپلنت‌های موجود در بازار بسیار بیشتر است. بسیاری از افرادی که از برند ایمپلنت فرانسوی استفاده می‌کنند؛ تا آخر عمر و بدون هیچ مشکلی از ایمپلنت استفاده می‌کنند. البته لازم به ذکر است که تقریباً پس از ۱۵ سال روکش ایمپلنت نیاز به تعویض خواهد داشت.

ایمپلنت ساخت فرانسه در برابر پوسیدگی و شکستگی نیز، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. علت این استحکام علاوه بر نوع طراحی، به جنس ایمپلنت نیز، مربوط است. جنس ایمپلنت فرانسوی معمولاً شامل موارد زیر است:

 

۱٫      ایمپلنت فرانسوی تیتانیوم:

یکی از استانداردهای طلایی تولید ایمپلنت، استفاده از فلز تیتانیوم است. این فلز معمولاً به صورت خالص یا به‌صورت آلیاژ برای ساخت ایمپلنت مورداستفاده قرار می‌گیرد. تنها مشکل استفاده از ایمپلنت تیتانیومی، بروز حساسیت در برخی از افراد است.

بهترین مرکز ایمپلنت دندان در مرزداران

 

۲٫     ایمپلنت فرانسوی زیرکونیوم:

ماده زیرکونیم برخلاف تیتانیوم باعث ایجاد حساسیت نشده؛ ولی به‌خوبی تیتانیوم با استخوان فک ادغام می‌شود.

 

جمع‌بندی:

کاشت ایمپلنت بهترین روش برای درمان بی‌دندانی است؛ ولی متقاضیان کاشت ایمپلنت همواره با یک سؤال روبه‌رو هستند؛ اینکه بهترین ایمپلنت ساخت کدام کشور است؟ در این مطلب به معرفی بهترین برند ایمپلنت فرانسوی پرداختیم.

ایمپلنت فرانسوی، از کیفیت ساخت و طول عمر بالایی برخوردار بوده و ظاهر و عملکردی کاملاً مشابه با دندان طبیعی دارد. قیمت ایمپلنت فرانسوی از ایمپلنت کره‌ای و ایرانی بیشتر و از ایمپلنت سوئیسی و آمریکایی کمتر است.

 

شما در زمان کاشت ایمپلنت فرانسوی، به چه ویژگی‌هایی توجه می‌کنید؟

سؤالات خود در رابطه با کاشت ایمپلنت را در بخش نظرات از ما بپرسید.

 

دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر
دکتر موفق فولادگر عضو سازمان رسمی نظام پزشکی کشور، عضو انجمن دندانپزشکان ایران، رتبه پنجم آزمون جامع دندانپزشکی کشور سال ۱۳۷۱، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Astra کشور سوئد، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Zimmer کشور آمریکا، دارای گواهینامه جراحی ایمپلنت Horisons آمریکا و دارای تجربه ۲۵ سال درمان بالینی در ایران و خارج از کشور هستند. [طرف قرارداد با بانک سامان و بانک تجارت] 🏥 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، ابتدای خیابان بهزاد ، ساختمان ارس ، پلاک۴ ، طبقه۴ 📞 شماره تماس مطب : ۰۲۱۲۲۰۸۹۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *